Apple’ın WWDC’de Yoketmeye Çalıştığı 6 Marka

Apple’ın WWDC’de Yoketmeye Çalıştığı 6 Marka

Apple dünkü WWDC etkinliğinde hangi markaları kendine hedef aldı?

Dün Apple’ın “Worldwide Developers Conference 2014” (WWDC) etkinliği gerçekleşti ve Apple yepyeni yazılım ürünleri ve servisler tanıttı. Bunların hepsini dün akşamki raporumuzda okuyabilirsiniz, bu linke tıklamanız yeterli.

Tabii ki bunları birtakım firmaların ve markaların ayağına basmadan yapması düşünülemezdi. Apple farklı hizmetleri ve özellikleri işletim sistemlerinde birleştirmeye çalışırken, bazı markaları da öldürmeye çalışıyor gibi görünüyor. İşte bu markaların listesi.

Dropbox/The Box
Apple’ın etkinliğinde en ilgi çekici açıklama, “iCloud”un tam manasıyla bir bulut depo ve yedek sistemine dönüşmesiydi. Çok uygun fiyatı ve yepyeni özellikleri ile en yakın rakipleri Dropbox ve The Box’ın ayağına çok feci bastı Apple. Özellikle de tüketici seviyesindeki bulut servisler içinde sadece Dropbox’ın başarıyla uyguladığı, harddiskinizde bir klasörde tüm dosyaların tutulup anında buluta yedeklenmesi özelliğini direk kapıp iCloud’a koyarak.

Skitch
Ünlü not alma programı Evernote’un sahibi olduğu Skitch, dokümanlara elle notlar almanızı, üzerlerine resimler ve not balonları çizmenizi ve bunları kolayca paylaşmanızı sağlıyor. İşte Apple’ın Mail uygulaması içine gömdüğü “Markup” isimli özellik seti, bunu tam da aynısını yapıyor ve ek bir uygulamaya gerek bırakmıyor.

WeTransfer/Hightail
Büyük dosyaları mail atmak mümkün değildir biliyorsunuz, sunucular şişer ve mail servisiniz sizi sevmemeye başlar. İşte WeTransfer ve Hightail (eski adıyla YouSendIt) gibi siteler bu işe yarıyorlar. Gigabyte’larca büyüklükte dosyaları kolayca mail eklentisi olarak atabiliyorsunuz. Ama Apple yenilenmiş Mail uygulaması ile bu konuya da el attı. Artık 5 GB büyüklüğe kadar olan dosyalar, direk mail programı içinden gönderilebilecek. Hoşça kal WeTransfer, seni tanımak güzeldi.

WhatsApp
Apple şimdiye kadar (daha doğrusu düne kadar) iMessage servisini hiç ciddiye almadı sanki. Devamlı iletişim ve mesaj gönderim sorunları yaşayan kullanıcılar, WhatsApp gibi hızlı ve sağlam çalışan üçüncü parti mesajlaşma çözümlerine yöneldiler. Fakat Apple bu kullanıcılara da dur diyor. iMessage’ın yeni özellikleri olan ses ve video desteği, mesaj engelleme ve mesajlarınızı okunduktan sonra otomatik yoketme özellikleri ile mesajlaşmaya taze bir nefes geliyor.

SoundHound
Müzik tanıma servisi Shazam’ı direk olarak akıllı asistan Siri’ye monte etmek, Apple’dan kimin fikriydi bilimiyoruz. Ama bu durum SoundHound ve diğer müzik tanıma servislerini çok rahatsız edecek gibi görünüyor. Artık etrafınızda, arabanızda, radyo çalan bir şarkının hangi parça olduğunu ve kimin söylediğini bulmak, iPhone’un ana düğmesine basmak kadar kolay olacak.

Nest
Dün Apple’ın ev otomasyonu fikirleri ile ilgili bir haber yazmıştık. Beklediğimiz çıktı ve Apple, Homekit’i duyurdu. Direk donanıma yaslanan bir çözümdense, iPhone ve iPad uyumlu olacak tüm ev otomasyonu ürünlerini uzaktan kontrol etmeye yarayacak Homekit, tüm akıllı ev donanımı üreticilerinin ilgi odağı haline gelecek. Google’ın ev ısı ve enerji kontrol donanımı “Nest” de böylece, Apple’ın itinayla ayağına bastığı markalardan biri haline geldi.

Ana Sayfa » Mobil » iPhone » Apple’ın WWDC’de Yoketmeye Çalıştığı 6 Marka