Sosyal Medya

Mobil

BlackBerry’nin Umudu Tükenmiş Değil…

BlackBerry ürünleri artık Dünya'nın akıllı telefon marketinin yüzde 1'inden azını oluşturmakta ve şirket, en son çeyrekte Apple'ın 40'ta biri kadar ürünü ancak satışa sunabilmiş durumda.

Bir zamanların yıkılmaz olarak görülen cep devi, bugün geldiği noktaya rağmen yine iddialı!

Son yıllarda zor zamanlar geçiren BlackBerry, akıllı telefonlardan halen ümidini kesmiş değil ve belirgin bir kar elde edebileceği düşünüyor.

BlackBerry ürünleri artık Dünya’nın akıllı telefon marketinin yüzde 1’inden azını oluşturmakta ve şirket, en son çeyrekte Apple’ın 40’ta biri kadar ürünü ancak satışa sunabilmiş durumda. Ancak görünene göre BlackBerry’nin CEO’su John Chen, bunu bir problem olarak görmüyor ve asıl önemli olanın, kime satış yaptığınız olduğunu söylüyor: “Eğer ABD ordusuna bakarsanız, tamamen BlackBerry kullandıklarını göreceksiniz. Burada önemli olan, bu kişilerin temsil ettiği sayıyı kullanarak telefonları nasıl daha karlı bir hale getirebileceğimiz.”

Kısacası BlackBerry, toplam satışa kafa yormak yerine, mevcut satışları daha karlı bir hale getirebileceğini düşünüyor. Ancak bunu ABD ordusu gibi kapalı gruplara yaptığı satışlarla ne kadar gerçeğe dönüştürebileceği bilinmiyor.

Chen, yaptığı açıklamalarda tasarımın, bir telefon için ne kadar önemli olduğuna da vurgu yapıyor. Passport gibi ilginç tasarımlar, şirketin “farklılaşma” isteğinin bir örneği olarak görünüyor ve yakın gelecekte, ilginç tasarımlı yeni telefonları piyasaya süreceklerinin sinyallerini veriyor.