Ferrari GTC4Lusso T Paris Otomobil Fuarı 2016

Ferrari GTC4Lusso T Paris Otomobil Fuarı 2016

Ferrari GTC4Lusso T 2016 Paris otomobil fuarının en dikkat çekici araçlarından biri oldu.

İtalyan lüks spor otomobil üreticisi Ferrari’nin V8 turbo beslemeli motorla donatılan 4 koltuklu ilk modeli olan GTC4Lusso T. Paris Otomobil Fuarı’nda görücüye çıktı.

Ferrari GTC4Lusso ile aynı tasarım hatlarına sahip GTC4Lusso T, V8 motorun gücü ve Ferrari’nin asaletini bir arada sunuyor. Kaputunun altında “2016 Engine of The Year/Uluslararası Yılın Motoru” ödülünü kazanan 3.9 litrelik turbo beslemeli motor görev yapıyor.

Ferrari GTC4Lusso T

İlk Kez Paris Otomobil Fuarında tanıtıldı!
Ferrari, GTC4Lusso’nun V8 turbo motorlu versiyonu olan GTC4 Lusso T’yi tanıttı. GTC4Lusso T Markanın tarihindeki V8 turbo beslemeli motora sahip ilk dört koltuklu spor otomobili. Otomobilini günlük olarak kullanırken, aynı zamanda sportiflik ve çok yönlülük arayan Ferrari kullanıcılarını hedefliyor.

Kaputunun altında 2016 Engine of The Year/ Uluslararası Yılın Motoru ödülünü kazanan motora sahip.  3.9 litrelik turbo beslemeli Ferrari motorunun görev yapıyor.  0-100 km/s hızlanmasını 3.5 saniyede gerçekleştirerek 320 km/s’lik son hıza erişiyor.

GTC4Lusso T’nin Boş ağırlığı 1740 kg. Turbo şarjlı  zarafet, konfor ve sportifliğin yanı sıra arkadan itişli, dört tekerlekten yönlendirmeli (4WS). Toplamda daha da hafifletilen gövdenin ağırlık dağılımı 46:54 oranında arkaya yönlendirilmiş durumda.

Bu kombinasyonu sayesinde kullanıcısına heyecan verici sürüş dinamikleri sunuyor. Ferrari GTC4Lusso T’nin, 610 HP’lik V8 turbo motoru maksimum gücünü 7.500 d/d’de veriyor. 760 Nm torku ise 3.000-5.250 d/d aralığında kesintisiz olarak sunuyor.

Ferrari GTC4Lusso T

V8 turbo motorun karakteristikleri şehir içindeki günlük kullanımlara mükemmel uyum sağlıyor. Düşük devirlerde sessiz bir sürüş ama hızlanmalarda zengin ve güçlü bir ses duymak mümkün. Düşük devirlerde çok hızlı gaz tepkisi ve devirlenme; değişken tork yönetimi ve düşük yakıt tüketimi ile mükemmel bir menzili aynı anda sunuyor.

Ferrari GTC4Lusso T

GTC4Lusso T’nin dinamik kontrol sistemleri, komutlara hızla yanıt vermesiyle de fark yaratıyor. Özellikle Yanal Kayma Kontrolü (SSC3) özelliği ile birleştirilmiş 4WS (arka tekerlekten yönlendirme) sistemi;arka tekerlek açısının ön tekerlekleri takip etmesi sayesinde virajlarda ve sert dönüş açılarında direksiyonun daha hızlı tepki vermesini sağlıyor.

Ferrari GTC4Lusso T

Değişken Turbo Yüklemesi Kontrolü (Variable Boost Management – VBM) sayesinde, otomobilin doğrusal hızlanması özellikle düşük hızlarda daha da geliştirilirken; sıfır gaz pedalı gecikmesi bu performansı daha da ön plana çıkarıyor.

VBM sisteminin kullandığı değişken tork eğrileri mantığı. 3’ten 7’ye kadar her viteste motor devri ile beraber motorun ürettiği torku da artırıyor.  Son derece canlı ve heyecan verici bir hızlanma sağlıyor.

ferrari_closeup1

Ferrari GTC4Lusso T, ‘fastback’ tarzı silueti ile aerodinamik ve konik yapılı ‘coupe’ formlu tasarıma sahip olmasıyla da dikkatleri topluyor. Sürücü ve yolcunun ortak sürüş deneyimini artırmak adına özel olarak “Çift Kokpit” şeklinde tasarlanmış olan kabini ise;

Ferrari’ye özgü tarzı ile Ferrari’den beklenen lüks zarafetin doğal yansımasını ortaya koyuyor. GTC4Lusso T ayrıca 10.25 “HD kapasitif dokunmatik ekranlı bilgi-eğlence sistemiyle de fark yaratıyor.

  • Ferrari GTC4 Lusso T Teknik Spesifikasyonlar
  • Motor Tipi V8 – 90° turbo
  • Motor hacmi 3,855 cc
  • Çap ve strok 86.5 mm x 82 mm
  • Maksimum motor gücü 449 kW (610 HP) 7,500 d/d
  • Maksimum tork 760 Nm 3,000 – 5,250 d/d
  • Boyutlar ve ağırlık
  • Uzunluk 4,922 mm
  • Genişlik 1,980 mm
  • Yükseklik 1,383 mm
  • Boş ağırlık** 1,740 kg
  • Ağırlık dağılımı%46 ön – %54 arka
  • Performans Maksimumum hız>320 km/s
  • 0-100 km/s 3.5 saniye
  • Yakıt tüketimi ve CO2 emisyonu
  • Yakıt tüketimi 11.6 l/100 km
  • Emisyon 265g CO2/km


http://gtc4lusso.ferrari.com/en/

Ana Sayfa » Otomobil » Ferrari GTC4Lusso T Paris Otomobil Fuarı 2016