Categories: Güncel TeknolojiNe? Nasıl yapılır?

2018 Yılında Dijital Alanda Öne Çıkacak Trendler Neler?

2018’in dijital trendleri neler olacak?

Dijital Dönüşüm Yapmak isteyen firmalar dikkat, 2018 Yılında Dijital Alanda Öne Çıkacak Trendler Neler? Dijital Pazarlama Alanında Mobil Uygulamaların Önemi?

Dijital Dönüşüm Danışmanı ve Me Consultancy kurucusu Murat Erdör; 2018 yılında dijital alanda öne çıkacak trendleri açıkladı. Trendlerle ilgili bilgi veren Murat Erdör, tüm dünyada öğrenmeye programlanmış yazılımların ve mobil kullanımının hızla artmasının; yaklaşık 2.5 milyar insanın aktif olarak kullandığı sosyal medya ağlarının çoğalmasının, nesnelerin interneti ve yapay zeka gibi teknolojilerdeki büyük yükselişin;  2018 yılında dijital alandaki pazarlama uygulamalarının önemini daha da artıracağının altını çizdi.

2018 Yılında Dijital Alanda Öne Çıkacak Trendler Listesi

Fijital Pazarlama

Dünya’da bu süreç yaklaşık beş sene önce başlamış olsa da Türkiye’de fijital kavramının geçmişi henüz çok yeni. Yaklaşık 3-4 senedir Türkiye’de konuşulan fijital kavramı, fiziksel ile dijital deneyimleri harmanlayarak tüketiciye en doğru yoldan ve ölçümlenebilir şekilde ulaşılmasını sağlayacak yöntemlerden biri olacak.

Yapay Zeka

Yapay Zeka Artık birçok alanda hizmet vermeye başlayan makineler ve yazılımlar da, tıpkı canlılar gibi topladıkları verileri işleyerek yeni şeyler öğreniyorlar. Öğrenen makinelere en yakın örneği, hemen her gün girdiğiniz Facebook. Yazılım, okuma alışkanlıklarınızı, kimin profilinde daha fazla vakit geçirdiğinizi, hangi gruplara ya da sayfalara yorum yaptığınızı sürekli kontrol ederek öğrenme sürecini geliştiriyor. Gelecek yıllarda Facebook örneğinde olduğu üzere öğrenmeye programlanmış yazılımların sayısı giderek artacak. Bu yazılımlar pazarlama ve dijital sektörler başta olmak üzere, birçok sektörün hedef kitlelerini doğru tespitine bir adım daha yaklaşılmasına olanak sağlayacak.

Mesajlaşma Aplikasyonları

MIRC ile başlayan mesajlaşma geleneği, son dönemde Whatsapp ile hızla yükselişini sürdürüyor. Dünya genelinde aynı anda milyarlarca ileti bir kullanıcıdan, kullanıcı ya da kullanıcılara iletiliyor. Baş döndürücü sayıların olduğu bu alanda mesajlaşma aplikasyonlarının sayısının ve içerisindeki reklam alanlarının artması bekleniyor.

Live streaming videolar

İçerik her zaman kraldı ancak şimdi videolu içerikler daha da bir kral. Tüm sosyal medya platformlarının “live streaming” destekli bir altyapıya dönmeleri ile birlikte “izle ve geç” kavramı bu alanda iyice oturmaya başlayacak. Facebook’un ardından Twitter’ın da video içeriklerine dair düzenlemeleri, kullanıcıların ve bu alana ilgi duyan markaların daha sık şekilde video paylaşmalarını sağlayacak.

AR Pazarlama – 2018 Yılında Dijital Alanda Öne Çıkacak Trendler  

Augmented Reality (Artırılmış Gerçeklik) son zamanların öne çıkan, pazarlama ve reklam sektörlerinin popüler konularından biri. Cihazların cisim tanıma özelliği kullanılarak, sanal nesnelerin gerçek görüntülerin üzerine bindirilmesi olarak tanımlayabileceğimiz Artırılmış Gerçeklik; müşterilerle bağlantı kurma ve katılımı artırma açısından yenilikçi ve yaratıcı bir yol olarak kabul ediliyor. Bu teknolojinin yaratacağı pazarın, 2022 yılına kadar 117.4 milyar dolara ulaşması bekleniyor.

 

Kısa Süreli İçerik – 2018 Yılında Dijital Alanda Öne Çıkacak Trendler

Periscope ile başlayan ve Snapchat, Scorp gibi uygulamalarla devam eden kısa süreli içerik kavramı, sosyal medyaya yön vermeye devam edecek. Paylaşılan içeriklerin belirli bir süre ile yayında kalması, markaların da stratejilerini bu hızlı tüketim çağına göre düzenlemesini gerektiriyor. Facebook’un canlı yayınları, Instagram Stories gibi uygulamalar “hızlı ve sonlu içerik” kavramını destekliyor.

 

VR Pazarlama – 2018 Yılında Dijital Alanda Öne Çıkacak Trendler

Son dönemde teknolojisi ve popülerliği iyiden iyiye artan Virtual Reality (Sanal Gerçeklik) ve 360 derecelik videolar sayesinde pazarlama uzmanları; hedef kitleleri ile nasıl empati kuracaklarını ve onların davranış biçimlerini nasıl daha iyi anlayacakları öğrenmeye çalışıyorlar. Müşteriye sunulacak deneyimin önceden görülmesine ve hissedilmesine olanak sağlayacak sanal gerçeklik deneyimleri sayesinde birçok kurum; müşterisiyle daha sıkı bağlar kurma yoluna gidecek.

 

Chatbots – 2018 Yılında Dijital Alanda Öne Çıkacak Trendler

Yapay zeka formlarının hayatlarımıza girmesi şeklinde tanımlayabileceğimiz Chatbotslar, telefon ve bilgisayarlarımızı kullanma biçimimizi kesin olarak değiştirecek gibi gözüküyor. Chatbotslar, gelecekte kullanıcıların söylediklerini çok kısa sürede analiz edecek ve kullanıcıların isteklerini yerine getirmek için onları yönlendirecek uygulamalar olarak daha fazla hayatımıza girecek.

 

Sanal Paralar – 2018 Yılında Dijital Alanda Öne Çıkacak Trendler

Baş döndürücü düzeydeki hızlı yükselişiyle sanal paranın web dünyasında popüler olmasına yol açan Bitcoin, hiçbir merkezi otoriteye bağlı olmamasıyla dikkat çekiyor.

Adını sıkça duysak da Bitcoin tek dijital para birimi değil. Günümüzde Bitcoin dışında oldukça popüler hale gelen ve altocin olarak adlandırılan Ethereum, Litecoin, Namecoin, Primecoin, Zcash gibi birçok yeni sanal para birimi mevcut. Bitcoin ve altcoin gibi sanal paralar popülerliklerini artıracak ve dijital alanın yükselen trendleri olmayı sürdürecek.

 

Behti Soykan

Share
Published by
Behti Soykan
Tags: dijital dönüşümdijital trendlerdijital trendler 2018fijital pazarlama nedirMurat Erdöryapay zeka

Recent Posts

LG G7 ThinQ Nasıl Görünüyor? Son Sızıntı Her Tarafını Gösteriyor

LG G7'nin Resmi Olarak Duyurulmasına Bir Hafta Kala, Yeni Görüntüsü Ortaya Çıktı LG G7 ThinQ Nasıl Görünüyor? Son Sızıntı Yeni…

5 saat ago

Alışveriş kredisi ile En Çok Ne Aldık? e-ticarette ödemeyi nasıl yaptık?

E-ticarette ödemeyi nasıl yaptık? Alışveriş kredisi ile en çok cep telefonu satın alındı. Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD), e-ticarette en…

6 saat ago

HTC Vive Pro VR 2.0 Kit, Tasarımcılara ve Eğitimcilere Yönelik

HTC'nin En Son Vive Pro VR Kiti Kurumsal Müşteriler için Üretildi HTC Vive Pro VR 2.0 Kit, Tasarımcılara ve Eğitimcilere…

7 saat ago

YouTube 2017 Son Çeyreğinde 8.3 Milyon Videoyu Kaldırdı

YouTube ilk Topluluk Kuralları Uygulama Raporunu Yayımladı Söz konusu rapora göre, YouTube 2017 Son Çeyreğinde 8.3 Milyon Videoyu Kaldırdı. Platformun…

7 saat ago

Asus Hindistan’da Xiaomi ile Rekabet için 200 Dolarlık Telefon Yaptı

Asus Zenfone Max Pro Özelliklerini 2000'den Fazla Hintli'nin Ortak İstekleri Belirledi. Asus Zenfone Max Pro Hindistan'da satışa sunuldu. Orta sınıf…

1 gün ago

Aston Martin Vantage Türkiye Satış Fiyatı Belli Oldu

ASTON MARTIN VANTAGE Mayıs Ayında Türkiye'ye Geliyor İngiliz Spor Otomobil Markası Aston Martin Vantage Modelini Masıs Ayında Türkiye'de Satışa Sunuyor.…

1 gün ago