Sosyal Medya

Güncel Teknoloji

2023’de dijital pazarlamada neler bekleniyor?

Yeni yıla hazır mısınız? Pekiyi işleriniz yeni yıla hazır mı? Yeni müşteriler edinip daha karlı bir yıl geçirmek için yeni yılda neler yapabileceğinizi biliyor musunuz? Pazarlama sektöründeki gelişmeler ve 2023’de sektördeki yenilikler hakkında bilmeniz gerekenleri Current Works Medya Şirketi Yöneticisi ve Pazarlama Uzmanı Ömer Yoluk Cevaplıyor.

2023’de dijital pazarlamada neler bekleniyor?

Yeni yıla hazır mısınız? Pekiyi işleriniz yeni yıla hazır mı? Yeni müşteriler edinip daha karlı bir yıl geçirmek için yeni yılda neler yapabileceğinizi biliyor musunuz? Pazarlama sektöründeki gelişmeler ve 2023’de sektördeki yenilikler hakkında bilmeniz gerekenleri Current Works Medya Şirketi Yöneticisi ve Pazarlama Uzmanı Ömer Yoluk Cevaplıyor.

2023’te dijitalde değilseniz kaybetmeye hazır olun…

Dijital dünya, her geçen gün hayatımızın daha da derinlerine işliyor. Geçtiğimiz salgın ve yasaklar döneminde gördük ki, dijitalleşmiş işletmelerin herhangi bir koşulda ayakta kalmalarını engelleyecek durum neredeyse yok. Bununla birlikte bu süreç, tüketicilerin alışkanlıklarını da ciddi şekilde değiştirmiş durumda. Daha önce telefon ederek dahi sipariş vermeyen tüketiciler, bugün mobil uygulamaları kullanarak, tüm ihtiyaçlarını karşılayabiliyor. Bu sadece perakende sektörü için değil, tüm sektörler için geçerli. Örneğin; bir hastane, okul, seyahat acentesi veya serbest meslek mensubu da tüketici/kullanıcı gruplarına artık fiziksel kanallardan değil, dijital medya üzerinden ulaşabiliyor. Hepimiz, ihtiyaçlarımızı arama motoruna sormuyor muyuz?

İşletmeniz, markanız ve serbest meslek mensubu kimliğiniz dijital medyada yer almıyorsa, bulunabilirliğiniz oldukça düşük demektir. Her yıl daha da genişleyen teknoloji cihazı kullanım oranı, bu yıl da hız kesmeden artacak. Geçtiğimiz yıllarda yapılan bazı araştırmalar gösteriyor ki; artık mobil cihazlar ve bilgisayarları kullanarak internette girmenin bir yaş skalası da bulunmuyor. Her yaş grubundan, kadın veya erkek herkes bu donanımları kullanıyor. Dolayısıyla dijital pazarlamanın her geçen yıl, bir öncekine göre daha efektif olması durumu da bunun doğal sonucu olarak kabul ediliyor.

Lokal bir büfe için belki dijital pazarlama çok büyük bir gereksinim gibi görünmeyebilir ama bu doğru bir düşünce değildir. Örneğin; büfeniz Google haritalarında yer alır ve navigasyon cihazlarında görünür olursa, herhangi bir zamanda tüketiciler “büfe” aramasını yaptığında sonuçlarda görünür ve harita üzerinde size yol gösterimi yapılabilir. Bu da öyle ya da böyle size gelen tüketicilerin artmasını sağlayacaktır.

2023 bambaşka olacak

Önceki birkaç yılda yaşadığımız salgın dönemi, bizi teknolojiye yaklaştırdı. Ancak 2022’de buna henüz tam anlamıyla alışmış değildik. 2023 yılında pazarlama araçları, tüketicilerin de ortama ayak uydurmasıyla, büyük fırsatlar olarak karşımıza çıkıyor olacak.

Google, arama motoru algoritmalarını mükemmellik seviyesine taşıma yolunda bir hayli yol kat etti ve bu yıl algoritmanın hileli siteleri bütünüyle ortadan kaldırıp iyi niyetle SEO yapan siteleri daha etkili biçimde öne çıkarması bekleniyor.

Sosyal medya kullanım oranı bu yıl bir hayli yükselecek gibi görünüyor. Özellikle bu yıl yapılacak seçimlerin ve sürecin takip edilmesi için vatandaşlar tarafından sosyal medya çok daha yoğun biçimde kullanılacak gibi görünüyor. Bu da işletmeler için bu alanda ciddi bir kullanıcı grubu anlamına geliyor.

Karasal yayınların ortadan kalkması ve artık geleneksel televizyon kanallarının yerine dijital platformların kullanılıyor olması, Youtube gibi alanlarda çok daha ciddi bir pazarlama alanını ortaya çıkarıyor. Yerel bir işletmenin bir televizyon kanalında reklam vermesi oldukça zor ama Youtube üzerinde reklam verebilir ve hatta kendi kanalınızı açabilirsiniz.

Devletin dahi neredeyse bütünüyle dijitalleştiği bir ortamda, pazarlama etkinliklerinin fiziksel ortamlarda kalması elbette mümkün değil. Çağın gerekliliklerine uygun şekilde pazarlama araçlarımızı yenilemek ve ortama ayak uydurmak zorunluluk arz ediyor.

Tabii bu kadar dinamik bir ortamı, pazarlama uzmanlığı olmadan takip etmek ve efektif çözümler üretmek de oldukça zor. Biz pazarlama uzmanları dahi, tüm mesaimizi süreçleri analiz edip Ar-ge yapmaya ayırıyorken, ticari faaliyetlerini sürmekle meşgul olanların bunun için mesai ayırabilmesi oldukça güç görünüyor.

2023 yılında siz de bir dijital pazarlama ajansı ile çalışabilir veya şirketiniz içerisinde bir dijital pazarlama departmanı kurabilirsiniz. Sektörün siz sunduğu fırsatlardan anlık olarak faydalanabilmek ve daha geniş kitlelere erişebilmek için profesyonel destek almayı düşünebilirsiniz.