Ağustos 29, 2025

Yandex Ads, Birleştirilmiş Performans Kampanyalarını Türkiye’de başlattı

Yandex Ads, Birleştirilmiş Performans Kampanyalarını Türkiye’de başlattı

 

Yandex Ads, Türkiye’de “Birleştirilmiş Performans Kampanyaları”nın resmi lansmanını gerçekleştirdi.

Yandex Ads, Türk işletmelerinin dijital pazarlama çalışmalarını tek bir kampanya içinde daha kolay yönetip optimize edebilmeleri için tasarlanan “Birleştirilmiş Performans Kampanyaları”nı (UPC) başlattı. Yapay zeka destekli bu format; grafik, metin ve görsel reklamları, dinamik reklamlar ve akıllı banner’ları tek bir birleşik ürün türü altında bir araya getiriyor.

Yandex Ads Büyüyen Pazarlardan Sorumlu Bölge Başkanı Veronika Zueva

Yeni format hakkında bilgi veren Yandex Ads Büyüyen Pazarlardan Sorumlu Bölge Başkanı Veronika Zueva, “UPC, farklı reklam formatlarını ayrı ayrı yönetme zorunluluğunu ortadan kaldırıyor. Tek bir kampanya üzerinden çok kanallı, entegre ve yapay zekâ destekli bir reklam deneyimi sunuyoruz. UPC ile markaların erişimlerini ve dönüşüm oranlarını artıracak daha çeşitli ve optimize edilmiş kampanyalar sunmayı hedefliyoruz. Dijital reklamcılığın geleceği, yapay zeka destekli, çok formatlı stratejilerde yatıyor. Geleneksel formatlarda reklamverenler ayrı kampanyalar yönetirken, UPC Arama ve Yandex Reklam Ağı’ndaki tüm yerleşimleri tek bir yapı altında birleştiriyor. Yapay zekâ algoritmalarımız trafiği dinamik olarak dağıtıyor; örneğin yüzde 20 Arama, yüzde 80 Ağ şeklinde, reklamverenin KPI’larına göre optimize ediyor. Bu esneklik, daha geniş erişim ve her reklam verene uygun daha iyi performans sağlıyor” dedi.

AI destekli altı farklı reklam varyantı

Zueva, yapay zekâ destekli kreatif sürece değinerek,Yandex Ads’in reklam verenin web sayfasını analiz ettiğini ve 6 adede kadar benzersiz reklam varyantı ürettiğini vurguladı. Zueva, Reklamverenler yalnızca web sitesi bağlantısını sağlayarak, sayfa içeriğine göre otomatik oluşturulan başlık, metin ve görsellerden oluşan altı farklı reklam varyantına erişebilirler. Bu kreatifler düzenlenebiliyor, yeniden üretilebiliyor ya da en uygun olanı seçilebiliyor. Yapay zekâ, bunların hedeflerle uyumlu, özgün ve alakalı olmasını sağlıyor” diye konuştu.

Türkiye’nin yapay zekâya uyumu çok hızlı

Zueva, UPC’nin kreatif üretimin ötesinde de yapay zekâ ve makine öğrenmesinden faydalandığını ifade ederek, sözlerini şöyle sürdürdü:“Yapay zekâ, reklamların en etkili şekilde ne zaman, nerede ve nasıl gösterileceğini belirlemede kritik bir rol oynuyor. Sistem, CPA veya ROAS gibi kampanya hedeflerine göre yerleşimleri ve formatları dinamik olarak optimize ediyor ve reklam harcamalarından daha yüksek geri dönüş sağlıyor. Türkiye dijital pazarı yapay zekâyı hızla benimsiyor. Büyük markalar ve ajanslar kreatif üretim ve kampanya optimizasyonu için otomasyondan yararlanıyor. Reklamverenler hâlâ insan gözetimini tercih etse de ekonomik faktörler yapay zekâ çözümlerini daha değerli kılıyor. Türkiye, yapay zekâ destekli reklamcılıkta küresel trendlere paralel ilerliyor.”

Tek bütçeyle yeni ve mevcut kullanıcılara erişim

UPC, reklam verenlerin hem yeni kullanıcılara hem de mevcut müşterilere tek bir bütçe ve kampanya ile ulaşmasını sağlıyor. Teklif yeniden hedefleme (offer retargeting) özelliği sayesinde, web sitesinde daha önce ürün görüntülemiş kullanıcılara kişiselleştirilmiş reklamlar gösterilebiliyor. Kampanyalar; satın alma, sepete ekleme veya lead toplama gibi çok çeşitli aksiyonlara göre optimize edilebiliyor. Zueva, “Reklamverenler, UPC içinde huninin tamamına yönelik metrikleri takip edebilir: TO (tıklama oranı), TBM (tıklama başına maliyet), MAA (maliyet başına aksiyon), dönüşümler ve ROAS (reklam harcaması getirisi). Kampanyalar genellikle MAA (örneğin tamamlanan alışverişler, “sepete ekleme” aksiyonları veya seyahat dikeyinde WhatsApp üzerinden yapılan teklif istekleri gibi) hedeflerine optimize edilir. Geleneksel kampanyalara kıyasla, reklamverenler hedef maliyetlerde daha fazla dönüşüm, daha yüksek verimlilik ve belirlenen spesifik hedeflere yönelik daha kolay optimizasyon avantajı elde ederler” dedi.