IDC Raporu, Huawei’nin Küresel Giyilebilir Cihaz Pazarındaki Liderliğini Teyit Etti
Sektör araştırma kuruluşu IDC tarafından yayınlanan son rapor, Huawei’nin 2025’in ikinci çeyreğinde %20,2’lik pazar payı ile küresel giyilebilir cihaz pazarında üst üste ikinci kez lider olduğunu ortaya koydu. IDC’nin bu verileri, daha önce teknoloji pazar araştırma şirketi Counterpoint Research tarafından yayınlanan ve Huawei’yi küresel akıllı saat pazarının lideri olarak tescilleyen analizi de destekler nitelikte.
Sektör analizleri, Huawei’nin liderliğinin sadece toplam sevkiyat hacmiyle sınırlı kalmadığını, aynı zamanda pazar dinamiklerini değiştiren stratejik bir başarıyı yansıttığını gösteriyor. Pazarın genel büyümesi %12,3 seviyesindeyken, Huawei’nin %11,7’lik büyüme oranıyla pazara paralel bir hacim koruduğu görülüyor. Ancak Counterpoint Research verileri, şirketin asıl büyüme gücünün, katma değeri yüksek ve gelişmiş işletim sistemine sahip akıllı saat segmentinde gerçekleştiğini ve bu alandaki yıllık büyümenin %52’yi bulduğunu ortaya koyuyor. Huawei’nin bu yükselişi, pazarın diğer önemli oyuncularının pay kaybettiği bir dönemde gerçekleşmesiyle ayrıca dikkat çekiyor.
Şirketin bu başarısı, Avrupa, Orta Doğu ve Asya Pasifik gibi geniş bir coğrafyadaki güçlü performansının yanı sıra, Türkiye gibi kilit yerel pazarlardaki liderliğiyle de destekleniyor.
Huawei’nin giyilebilir cihaz portföyünde farklı kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik birçok ürün bulunuyor. Bu ürünler arasında kompakt tasarımıyla güçlü özellikler sunan HUAWEI WATCH FIT 4 Serisi, TruSense sistemini içeren HUAWEI WATCH GT 5 Serisi, iki yeni batarya modu sunan HUAWEI WATCH 5 Serisi, ileri düzey Dalış, Golf ve Keşif modlarını destekleyen HUAWEI WATCH Ultimate Serisi ve Avrupa Birliği’nin tıbbi cihaz düzenlemeleriyle uyumlu, bilekten ambulatuvar tansiyon takibini (ABPM) destekleyen ilk akıllı saat olan HUAWEI WATCH D2 gibi modeller öne çıkıyor.