Gaming İstanbul’dan stratejik anlaşma
Gaming İstanbul Yeni Yapılanmasıyla Oyun Sektörünü Global Arenada Söz Sahibi Yapacak
Türkiye’nin 2016’dan bu yana düzenlenen en köklü ve en büyük oyun etkinliği olan Gaming İstanbul (GIST), yapılan stratejik anlaşmayla yeni bir döneme adım atıyor. Etkinliğin satış ve organizasyon hakları, Alper Sesli, Cüneyt Devrim ve Serhat Akkılıç’ın yatırımcı olarak bir araya geldiği yeni konsorsiyuma devredildi.
Türkiye’nin en köklü oyun etkinliği Gaming İstanbul (GIST), yeni bir konsorsiyumla güçlerini birleştirerek dünyanın en büyük beş oyun organizasyonundan biri olma yolunda küresel bir sıçrama başlatıyor.
Gaming İstanbul’un marka sahibi ve kurucuları Meriç ve Cevher Eryürek, yönetim ve danışma kurulundaki görevlerini sürdürerek etkinliğin yeni büyüme yolculuğuna katkı sağlamaya devam edecek. Organizasyonun operasyonel yönetimi ve küresel vizyonu ise artık yeni konsorsiyumun sorumluluğunda olacak.
“Türkiye’nin festival kültürü ile oyun dünyasını birleştireceğiz”
Kahve Festivalleri ve Comics Art Festivalleri gibi geniş kitlelere ulaşan etkinliklere imza atan Dream Sales Machine Başkanı Alper Sesli, kahve ve çizgi roman festivalleri gibi geniş kitleleri buluşturan etkinliklerin yaratıcısı olarak GIST’in yeni vizyonunu şu sözlerle aktardı: “Gaming İstanbul bugüne kadar Türkiye’nin en önemli oyun buluşması oldu. Şimdi bayrağı çok daha ileriye taşıma zamanı. Türkiye’deki festival kültürü ile oyun kültürünü bir araya getiren yepyeni bir deneyim sunarak, GIST’i dünyanın en etkili oyun festivallerinden ve markalarından biri haline getirmek istiyoruz.”
“Oyun Ekosistemine İvme Kazandıracağız”
Pazarlama, reklamcılık ve oyun yatırımları konusundaki deneyimiyle öne çıkan Cüneyt Devrim, yeni döneme dair hedeflerini şöyle açıkladı: “Türkiye’nin oyun ve e-spor ekosistemi global ölçekte kanıtlanmış bir potansiyele sahip. Gaming İstanbul’u oyun stüdyoları ve geliştiricilerini, yatırımcıları, e-spor takımlarını, turnuvaları, yayıncıları ve oyuncuları buluşturan güçlü bir platform haline getirerek bu potansiyeli büyüteceğiz.”
“Hem B2B Hem B2C Tarafında Daha Güçlü Bir Festival”
Teknoloji ve iletişim alanındaki tecrübesiyle öne çıkan Serhat Akkılıç ise şu değerlendirmeyi yaptı: “Gaming İstanbul’un yeni döneminde hem B2C hem B2B tarafını güçlendirecek adımlar atacağız. Oyunun bütün paydaşları için daha kapsayıcı bir festival, sektör içinse daha güçlü bir iş ve yatırım platformu inşa ediyoruz.”
“GIST, Türkiye’nin oyun köprüsü olmaya devam edecek”
GIST’in kurucu ortakları Cevher ve Meriç Eryürek, yeni döneme ilişkin duygularını şu şekilde dile getirdi: “Gaming İstanbul, Avrupa ve Asya’nın oyun köprüsü olma hedefiyle yola çıkmıştı ve 2016 yılından bu yana Türkiye’nin uluslararası oyun sektörüne açılan kapısı oldu. Türkiye’nin global markalar yaratma konusunda en deneyimli isimleriyle başlayan bu yeni yolculuğun, GIST’i ve Türkiye oyun sektörünü dünya pazar liderliğine taşıyacağına inanıyoruz. Hepimize ve ülkemize hayırlı olsun.”