Opel’in Çok Yönlü Hafif Ticari Aracı Vivaro 25. Yıl Dönümünü Kutluyor!
Alman otomotiv üreticisi Opel’in çok yönlü hafif ticari araç modeli Vivaro, 25. yıl dönümünü kutluyor. Opel, 2000 yılında düzenlenen IAA Ticari Araçlar Otomobil Fuarı’nda tamamen yeni bir nakliye aracı tanıtarak, bugün 25. yaşını kutlayan uzun soluklu başarısının temellerini attı. Dayanıklı yapısı ve günlük kullanıma uygun özellikleriyle Vivaro, uzmanlar kadar müşterilerin de gözdesi olmaya devam ediyor. Ayrıca, kazandığı birçok ödülün yanında iki kez “Uluslararası Yılın Ticari Aracı” seçilmenin gurunu da yaşıyor. Opel, ortaya koyduğu yeni teknolojilerin yanı sıra özellikle 2010 yılında tanıtılan tamamen elektrikli Vivaro e-Concept ile birlikte en çok satan ticari aracının gelecekteki gelişimini öngören çığır açıcı çalışmalarını da tanıttı. 2020 yılından bu yana elektrikli versiyonuyla pazara sunulan Opel Vivaro, 2024 yılının başından itibaren de yenilikçi teknolojiler, üst düzey konfor ve binek araçlarla aynı seviyede tasarım özelliklerine sahip en yeni nesliyle müşterilerle buluştu. Bugün ise Türkiye’de de üretilen ve tüm dünyada profesyonellere hizmet veren Vivaro tüketicilerin beğenisini kazanmaya devam ediyor.
Alman otomotiv üreticisi Opel’in Türkiye’de de üretilen hafif ticari araç modeli Vivaro, ticari müşteriler ve filo kullanıcıları için gerçek anlamda çok yönlülük sunuyor. Esnek bir iş ortağı, dağıtım uzmanı ve farklı ihtiyaçlara yönelik bir nakliye aracı olarak 25 yıldır bu özelliğini korumayı sürdürüyor. Opel, 2000 yılında düzenlenen IAA Ticari Araçlar Otomobil Fuarı’nda tamamen yeni bir nakliye aracı tanıttı ve şu anda 25. yılını kutlayan köklü başarısının temellerini attı. Vivaro, pazara sunulmasının ardından Opel’in ticari araç portföyünde hızlı bir şekilde önemli bir model haline geldi. Dayanıklı yapısı ve günlük kullanıma uygun özellikleriyle bu araç, hem uzmanlar tarafından takdir ediliyor hem de müşterilerin gözdesi olmaya devam ediyor. Vivaro, kazandığı birçok ödülün haklı gururunu yaşarken aynı zamanda iki kez “Uluslararası Yılın Ticari Aracı” seçildi. Opel, ortaya koyduğu yeni teknolojileri ve özellikle 2010 yılında tanıtılan tamamen elektrikli Vivaro e-Concept ile birlikte, en çok satan ticari aracının gelecekteki gelişimini öngören öncü Vivaro çalışmalarını da sergiledi.
2020 yılından bu yana Opel Vivaro, elektrikli versiyonuyla pazara sunulurken, 2024 yılının başından itibaren yenilikçi teknolojiler, üst düzey konfor ve binek araçlarla aynı seviyede tasarım özelliklerine sahip en yeni nesliyle müşterilerle buluştu. Örneğin, mevcut Vivaro modelinde ilk kez binek araç modellerinden bilinen Opel Vizör marka yüzü kullanılıyor. En başından beri olduğu gibi, müşteriler bugün de Vivaro’nun karakteristik özelliklerine güveniyor. Vivaro esnek alan seçenekleriyle yük taşımada üstünlük sağlarken, personel veya servis aracı olarak da çok sayıda varyantıyla profesyonellere her amaca uygun çözümler sunuyor.
Arena modelinden ilk Vivaro serisine uzanan Opel’in Hafif Ticari Araç faaliyetleri
İlk Vivaro serisi, 1996 yılının sonunda kurulan bir ortak girişim sonucunda ortaya çıktı. Opel, müşterilerine öne çıkan ticari araçlar sunmayı ve ürün gamını, brüt araç ağırlığı (GVW) 3,5 tona kadar olan hafif ticari araçları da kapsayacak şekilde genişletmeyi hedefliyordu. Vivaro’nun selefi Opel Arena, 1997 yılında pazara sunuldu. İki yıl sonra ise Arena’nın bir üst segmentinde, ilk Opel Movano modeli satışa çıktı. 2000 IAA Ticari Araçlar Fuarı’nda ise Opel, tamamen yeniden tasarladığı yeni nesil ticari aracı Vivaro’nun prototipini tanıttı.
Çarpıcı Vivaro tasarımı, yüksek güvenlik ve üstün verimlilikle buluştu
Dikkat çeken tasarımı, kullanıcı odaklı işlevselliği ve yüksek verimliliğiyle Vivaro, o dönemin hafif ticari araçları arasında benzersiz bir model olarak konumlandı. Fütüristik tasarımın en dikkat çekici özelliği “Jumbo Tavan” adıyla anılan tavandı. Kubbeli kabin, yalnızca sürücü ve ön koltukta oturan yolcular için olağanüstü bir baş mesafesi sağlamakla kalmıyor, aynı zamanda kolay giriş ve çıkış olanağı da yaratıyordu. Bu yenilikçi özellik, özellikle teslimat ve kurye hizmeti sağlayıcıları tarafından çok beğenildi.
2001 yılında pazara sunulan önden çekişli Vivaro, farklı güç seçeneklerine sahip verimli dizel motorlarla sunuldu ve altı ileri manuel şanzımanla donatıldı. Vites kolu, yerden tasarruf etmek ve kullanımı kolaylaştırmak için doğrudan orta konsola entegre edildi. Mükemmel sürüş özellikleri, bir binek araçla karşılaştırılabilir düzeydeydi. Opel Vivaro’nun bir diğer güçlü yönünü ortaya koyan bu özellik, uzman jüri tarafından da olumlu değerlendirilerek modele “2002 Uluslararası Yılın Ticari Aracı” (IVOTY) ödülünü kazandırdı.
2,7 veya 2,9 tonluk brüt araç ağırlığıyla Opel, birinci nesil Vivaro’yu 20’den fazla farklı gövde seçeneği ile sundu. Müşteriler, 3.098 veya 3.498 mm olmak üzere iki farklı dingil mesafesi ve üç farklı gövde tipi (panel van, combi veya platform şasi) arasından seçim yapabiliyordu. Her versiyonda geniş bir alan sunulmaktaydı. Kısa dingil mesafeli panel van ve combi versiyonları 5 m³ yük kapasitesine sahipken ve uzun gövdeli model yaklaşık 6 m³ ‘lük yük bölümünde üç adet Euro palet taşıyabiliyordu.
Kubbeli kabin, pratiklik ve ergonomiyi modern bir görünümle bir araya getiriyordu. Entegre navigasyon, telefon ve CD değiştirici gibi donanımlarla desteklenen Opel binek araçlarının son teknoloji bilgi-eğlence sistemleri ise o dönemin hafif ticari araçları için yeni standartları belirledi. Vivaro, genel olarak bakıldığında Opel için güvenlik açısından da bir referans noktasıydı. Her model versiyonunda sürücü hava yastığı ve tüm yolcular için üç noktalı emniyet kemerleri standart olarak bulunurken; ön yolcu ve yan hava yastıkları ise isteğe bağlı olarak tercih edilebiliyordu. Dört tekerlekte de bulunan disk frenler ile elektronik kontrollü dört kanallı ABS ve fren kuvveti dağıtımı, etkin güvenlik açısından yüksek standartlar sunuyordu.
Model Vizyonu: Vivaro Concept V, Vivaro VPC, Vivaro Surf Concept ve Vivaro e-Concept
Opel, Vivaro için daha da iddialı planlar yapmıştı. Marka, 2001 yılında Frankfurt’taki IAA Fuarı’nda, iş ve eğlence amaçlı, yüksek teknolojik donanımlı multimedya lüks otobüs vizyonunu sundu. Deri ve Alcantara gibi kaliteli malzemeler, çift renkli özel tasarım ve 20 inç jantlar, Vivaro Concept V’nin karakterini belirledi. Altı koltuklu konsept araçta lüks donanım, en son teknoloji bilgi-eğlence sistemleriyle buluşturuldu. Koltuklar, kol dayamaları ve katlanabilir masalar, yüksek konforla birlikte olağanüstü işlevsellik sağladı. İkinci sırada, toplantı düzeni oluşturmak için koltuklar 180 derece döndürülebiliyordu. Bu, günümüzün Opel Zafira Elektrik modelinde bulunan dört adet birbirinden bağımsız karşılıklı koltuktan oluşan oturma yeri yapılandırmasının öncüsü olarak kabul edilebilir.
Amsterdam’da düzenlenen AutoRAI 2007 Ticari Araçlar Fuarı’nda Opel, ilk Vivaro serisinin yalnızca işlevsel değil, aynı zamanda son derece sportif bir karaktere de sahip olabileceğini gösterdi. Vivaro VPC, dönemin OPC binek otomobillerinden esinlenerek geliştirildi; spoyler paketi ve seri üretim modellere kıyasla daha yüksek performansıyla dikkat çekti.
IAA 2015’te tanıtılan bir sonraki sportif Vivaro konsept aracı ise tamamen farklıydı: Opel Vivaro Surf Concept. Bu özel model, beş ila altı yolcunun (koltuk düzenine bağlı olarak) tüm spor ve eğlence ekipmanlarını taşıyabilecek kadar geniş alan sunuyordu. 4 m³’e kadar kapalı kargo hacmine ek olarak, aracının tavanına entegre edilen özel sörf rafı sayesinde tatillere sörf tahtalarını rahatlıkla götürmek mümkün hale geldi. Yolcular bunların yanı sıra maksimum konforun da keyfini sürebilecekti: Arka aksda yer alan havalı süspansiyon, yol tümseklerini etkili şekilde sönümlerken kısaltılmış yayları sayesinde araç yüksekliğinin yaklaşık yedi santimetre düşürülerek 1,90 metreye indirilmesine olanak sağladı. Bu sayede Vivaro Surf Concept, çoğu yer altı otoparkına girebilecek kadar kompakt hale gelmişti.
Opel, 2010 IAA Ticari Araçlar Fuarı’nda Vivaro e-Concept’in dünya prömiyerini gerçekleştirdi. Opel, bu konseptle 2020 yılında elektrikli Vivaro serisi modelinde hayata geçireceği fikrin tohumlarını ekmişti. Vivaro e-Concept ile 400 kilometreden fazla menzile sahip elektrikli panel van modelinin tasarım çalışması sunuldu. 5,0 m³ yük hacmi, 750 kg yük kapasitesi ve 111 kW (151 HP) elektrik motoru ile bu çalışma, elektrikli hafif ticari araçların potansiyelini ve çevre dostu e-mobilitenin iş ve ticaret faaliyetleri için nasıl cazip hale gelebileceğini gösterdi.
2019 itibarıyla Vivaro A ve B’nin ardından, üçüncü nesli ilk kez elektrikli olarak üretilmeye başlandı
İlk Vivaro serisi, 2014 yılına kadar üretim hattından çıkmaya devam etti. Aynı yıl Opel, optimize edilmiş çok yönlülüğü ve yeni görünümüyle Vivaro B’nin prömiyerini gerçekleştirdi. 2019 yılında, en çok satan hafif ticari araç modelinin üçüncü nesli, ilk kez tamamen elektrikli olarak, Avrupa pazarına sunuldu. Elektrikli Vivaro, başlangıçtan itibaren günlük çalışma hayatı için emisyonsuz sürüş olanağı sağlayan bir nakliye aracı olarak ortaya çıktı. Müşteriler, ihtiyaçlarına göre iki farklı boyutta lityum iyon batarya arasından seçim yapabilmekteydi: WLTP döngüsünde 75 kWs ile 330 kilometreye kadar menzil veya 50 kWs ile 230 kilometreye kadar menzil seçeneği sunuluyordu. Tüm bu özellikleriyle, tamamen elektrikli Vivaro, 2002’deki selefi gibi uluslararası uzman jüriyi bir kez daha etkileyerek “2021 Uluslararası Yılın Ticari Aracı” seçildi.
Opel Vizör ve üst düzey teknolojilerle donatılan yeni Vivaro 2024’te pazara sunuldu
Bu başarılar, Opel’in haklı ününe güvenip rehavete kapılmasına neden olmadı. 2024 yılının başında, çok yönlü Vivaro yeni bir tasarım kimliğiyle pazara sunuldu. Bugün Türkiye’de de üretimi gerçekleşen yeni model, ilk kez karakteristik Opel Vizör marka yüzü ile sunuluyor. Avrupa pazasında iki farklı batarya seçeneğiyle sunulan Vivaro Elektrik’in yanı sıra, müşteriler ülkemizde de satışı bulunan ekonomik dizel motor seçenekleri arasından tercih yapabiliyor. Vivaro, motor seçenekleri kadar model çeşitliliği açısından da oldukça geniş bir yelpazeye sahip: İki farklı araç uzunluğunda (4,98 metre ve 5,33 metre), panel van ve city van seçenekleriyle mevcut. Modele bağlı olarak, 6,6 m³’e kadar yük hacmi ve yaklaşık 1,4 ton yük kapasitesi sunabiliyor.
Kör Nokta Uyarı, Şerit Koruma Özellikli Aktif Şerit Takip ve Sürücü Yorgunluk Tespit gibi güvenlik sistemleri de dahil olmak üzere son teknoloji ürünü sürüş destek sistemi, şehir içinde veya şirket yerleşkelerinde günlük işe gidiş-geliş yolculuklarını ve gerekli manevraların daha kolay ve daha güvenli hale getirilmesini sağlıyor. Kokpit ise dijital 10 inçlik renkli sürücü bilgi ekranı ve 10 inçlik renkli dokunmatik ekranı ile son teknoloji bilgi-eğlence sistemleriyle donatıldı. Bu sayede, en yeni Vivaro serisi, kanıtlanmış Hafif Ticari Araç özelliklerini bir binek aracın modern özellikleriyle bir araya getirdi.