Temmuz 23, 2025

Acer for Business EMEA, Pro OS Segmentinde 2025’in Yüzde 15’in Üzerinde Büyüme Kaydetti

Acer for Business EMEA, Pro OS Segmentinde 2025’in İlk Yarısında Pazarın Üzerinde Büyüyerek Yüzde 15’in Üzerinde Büyüme Kaydetti

 

  • Acer’ın güçlü performansı, bir yıl önce duyurduğu ticari segmente yönelik yenilenmiş bağlılığını teyit ediyor.
  • Yıl sonuna kadar BT kanal iş ortaklarına özel yeni bir platform hayata geçirilecek.

 

Context verilerine1 göre, Acer’ın EMEA bölgesindeki “for Business” (İş Dünyasına Özel) birimi, pazarı aşan dikkat çekici bir büyüme kaydetti: Profesyonel dizüstü bilgisayar segmentinde yüzde 5,7’lik pazar büyümesine karşılık yüzde 15,8’in üzerinde büyümeprofesyonel masaüstü PC’ler segmentinde ise yüzde 10,1’lik pazar büyümesine karşılık yüzde 14,8’i aşan büyüme kaydederek önemli bir başarıya imza attı. Bu başarı, Acer’ın iş odaklı stratejisini İsviçre’de düzenlediği yıllık basın konferansı sırasında yeniden gündeme getirmesinden bir yıl sonra, ticari segmente olan sarsılmaz bağlılığının bir göstergesi oluyor.

Bu olumlu trendi ivmelendiren ve gelecekteki başarıların önünü açan birkaç temel stratejik unsur bulunuyor: Bayi ve iş ortağı sadakatini güçlendirmeye yönelik yeni girişimler, hızla büyüyen Dijital Bilgilendirme Ekranları (Digital Signage) pazarına yapılan yatırımların artırılması ve işletmelere yönelik ürün ve hizmetlerde sürdürülen inovasyon. Bu hamleler, Acer’ın ticari segmentteki kilit rolünü pekiştiriyor.

Acer EMEA Ürün İş Birimi Başkan Yardımcısı Massimiliano Rossi, şirketin başarıları ve planları hakkında şunları söylüyor:

“Geçtiğimiz yıl boyunca Hem KOBİ hem de Kurumsal segmentleri destekleyen daha geniş bir çözüm yelpazesi sunmak için, Dijital Bilgilendirme Ekranları için Aopen ve sunucu/altyapı için Altos gibi kardeş şirketlerin uzmanlığından yararlanarak, ürün portföyümüzü güçlendirdik. Dijital Bilgilendirme Ekranları alanında yatırımlar, genişleterek Büyük Formatlı Ekranlar [LFD’ler] ve Chromebox ve Veriton NUC mini-PC’ler gibi yeni ürün gruplarını da kapsayacak şekilde genişletildi.”  

Rossi, bu başarının büyük bir kısmının Acer’ın kanal iş ortağı dikey sertifikasyonlara bağlı olduğunu da ifade ediyor:

“Gerçekten işe yarayan şey, EMEA bölgesinde yüzde 35’lik dominant bir pazar payına sahip olduğumuz Chrome OS tabanlı çözümler için Acer Cloud Partner Programımız oldu. Acer Education Partner Programımız da pazarda yüzde 25’lik önemli bir penetrasyona ulaşmamızı sağladı.”

Rossi, Acer’ın “önce kanal” yaklaşımına da dikkat çekiyor:

“Sadece ‘dolaylı’ değil, kanal odaklı bir yapı benimsememiz, bayilerimizle asla rekabet etmememizi garanti altına alıyor. Kolaylaştırılmış ve esnek yapımız, her seviye ve ölçekteki bayinin gerekli bilgilere doğrudan erişebilmesini sağlıyor.” 

 

Şirket, yıl sonuna kadar bayilere özel yeni bir portalı da hayata geçirmeyi planlıyor. Bu Partner portalının iki amacı var: Bayilerin çalışmalarını kolaylaştıracak bir araç vasıtasıyla ilişkileri daha da güçlendirmek ve kanal ekosisteminin sürekli büyümesi için sağlam bir temel oluşturmak.

Acer EMEA Ticari ve Pazarlama Direktörü Cristina Pez bu yeni platformla ilgili şunları ifade ediyor:

“Yeni portal, iş ortaklarımıza avantajlı teklifler, iş destek hizmetleri ve yeni teknolojilere yönelik eğitimlere daha hızlı erişim sağlayarak deneyimlerini kolaylaştıracak. Acer her zaman ‘çalışması kolay üretici’ olarak tanınmıştır. Yeni portalı, basit ve kullanıcı dostu tutma ve bayilerimizin pazarlıkları yönetmeleri, ürün bilgisi toplamaları ve sadakat programındaki başarılarını anında görmeleri için somut bir araca dönüştürme fikriyle oluşturduk.”

 

Yeni Acer for Business Partner Portal’ın bu yıl sonuna kadar kullanıma sunulması planlanıyor.

İlgili Haberler