Sosyal Medya

Otomobil

Apple’ın Otomobil Sevdası Bitmiş Gibi Görünmüyor!

Görünüşe göre Apple Car projesi sessiz sedasız ama hedef küçülterek yoluna devam ediyor. Sanılanın aksine teknoloji devi merakla beklenen otomobilini azaltılmış özellikleriyle de olsa 2028'de piyasaya çıkarabilir.

Neredeyse 10 yıllık Titan Projesi hala yoluna devam ediyor…

Görünüşe göre Apple Car projesi sessiz sedasız ama hedef küçülterek yoluna devam ediyor. Sanılanın aksine teknoloji devi merakla beklenen otomobilini azaltılmış özellikleriyle de olsa 2028’de piyasaya çıkarabilir.

Neredeyse On yıllık ‘Project Titan’ olarak adlandırılan Apple’ın otomobil projesinin çok sayıda yenilemeden geçtiği bildiriliyor. Sevinilecek husus, hedefler küçültülse de Apple’ın en azından şimdilik bir otomobil üretme hedefinden tamamen vazgeçmemiş olması…

Bloomberg’den Mark Gurman, şirketin on yıllık otomobil projesinin tamamen otonom bir araba planlamaktan ziyade Tesla’nın kine benzer bir EV’ye doğru ilerlediğini söylüyor.

Tüm dünya tarafından “Apple Car” olarak adlandırılan bu aracın en erken 2028 yılında, yani şirketin bildirilen son hedef tarihinden iki yıl sonra piyasaya sürülmesi öngörülüyor.

Peki Olası Apple Car Özelliklerinde Neler Değişiyor!

Otomobilin otonom özelliklerinin, Seviye 5 sisteminden (tam otomasyon) Seviye 4 sistemine (bazı durumlarda tam otomasyon) ve şimdi de Seviye 2+ sistemine (kısmi otomasyon) düşürüldüğü bildiriliyor.

Bir başka deyişle, şerit ortalama ve frenleme / hızlanma desteği gibi sınırlı kendi kendine sürüş özellikleri sunulurken, sürücünün bildiğimiz klasik otomobillerde olduğu gibi tüm dikkatini sürüşe vermeye devam edeceği anlamına geliyor.

Hemen belirteyim, Tesla’nın Otopilot’u Seviye 2 olarak kategorize ediliyor. Seviye 2+ resmi bir tanımlama olmasa da, bazen gayri resmi olarak Seviye 2’nin daha gelişmiş bir versiyonunu tanımlamak için de kullanılıyor.

Şöyle geriye bir bakıp, Apple’ın bir zamanlar hayal ettiği şeyi aklıma getiriyorum.

Direksiyonu ya da pedalları olmayan ve belki de sürücünün yerini almaya hazır bir uzaktan kumanda merkezine sahip bir otomobil planlıyordu teknoloji devi. Gelinen noktada ise Tesla’ya rakip olacak yada onun gibi pazara giriş yapabileceği bir model üzerinde çalışıyor gibi görünüyor.

Ben, beklentilerin küçültülmesini ve daha gerçekçi bir model ile projenin devam ettiriliyor olmasını önemsiyorum. Ancak Apple’ın planlarına aşina olan kişilerin iddiasına göre, Apple Car’ın küçültülmüş beklentilerle teslim edilmesi tüm projenin sonunu da getirebilir.

Mark Gurman bu konuda, “Ya şirket sonunda bu ürünü daha düşük beklentilerle teslim edebilir ya da üst düzey yöneticiler projenin varlığını ciddi bir şekilde yeniden gözden geçirebilir” diye yazdı.

Öte yandan Apple’ın elektrikli vizyon konusunda önemli adımlar atan Avrupa Birliğinde, aracın üretim fırsatlarını da araştırdığı belirtiliyor.

Bloomberg, şirketin ilk çıkışı küçültülmüş özellikleriyle bir anlamda giriş seviyesi bir modelle bile olsa, şirketin Apple Car konusunda nihayi hedefin hala Seviye 4 otonom bir sistem sunmak olduğunu da ekliyor.

Apple’ın Titan Projesi 2010’ların ortalarından beri bir dizi söylentilere konu oluyor. Şirket, bu girişim için yüz milyonlarca dolar harcadı. Sonuçta, güç aktarma organları, otonom sürüş donanımı ve yazılımı, araç iç ve dış mekanları ve diğer temel bileşenler üzerinde deli gibi çalışıldı.Bu pahalı projenin detaylarının kaç kez değiştiği göz önüne alındığında, bu planlar hala çok kez değiştirilmeye aday.

Ancak bana göre “Apple Car” bir efsaneye dönüştü ve ete kemiğe bürünmüş bir modeli görebilmeyi ben çok ama çok isterim…

Ne diyelim, bekleyip, göreceğiz…