Sosyal Medya

iPhone

Apple’ın Self Servis Onarım Programı ABD’de Başladı!

Apple resmi parçalarla kendi kendinize bir iPhone'u tamir edebilmenize artık olanak sağlıyor...Hatta cihazını kendi tamir etmek isteyenler, gerekli araçları bile kiralayabiliyor... Birkaç ay sürdü, ancak Apple'ın Self Servis Onarım programı artık ABD'de kullanılabilir durumda.

Apple’ın Self Servis Onarım Programı artık ABD’deki iPhone Sahipleri için Kullanılabilir Durumda!

Apple resmi parçalarla kendi kendinize bir iPhone’u tamir edebilmenize artık olanak sağlıyor…

Hatta cihazını kendi tamir etmek isteyenler, gerekli araçları bile kiralayabiliyor… Birkaç ay sürdü, ancak Apple’ın Self Servis Onarım programı artık ABD’de kullanılabilir durumda.

Apple’ın Self Servis Onarım Programından Hangi Modeller Faydalanıyor?

Bir iPhone 12, iPhone 13 veya üçüncü nesil iPhone SE modeline sahip olan kullanıcılar, özel bir mağazadan temel parçaları (pil, kamera ve ekran gibi) satın alabilir ve cihazlarını kendileri tamir edebilmek için gerekli olan resmi onarım kılavuzlarına artık bakabilir. ABD müşterileri için sık kullanmayacaklarına inandıkları tornavida ve tamir setlerini bir hafta bile 49 dolar karşılığında kiralama seçeneği sunulmuş durumda…

İşin güzel yanı bu Self Servis Programı bu yıl Avrupa’dan başlayarak diğer ülkelere de yayılacak. Elbette Mac’ler için bu durum için muhtemelen biraz daha beklememiz gerekecek. Zira bu tamir kitleri, Apple silikonlu Mac’lerle sınırlı olacak, bu nedenle Intel tabanlı bir bilgisayarı onarmak istiyorsanız şansınız olmayacak.

Apple'ın Self Servis Onarım Programı

Her 10 Amerikalı iPhone Müşterisinden 8’i Yetkili Tamir Servislerinde 20 dakika Geçirdi!

Bu konun ortaya çıkması ilk olarak, Apple’ın genişleyen hizmet stratejisini detaylandıran bir teknik inceleme sonrasında oldu.  Şirket, onarım ağının boyutunu “neredeyse iki katına çıkardığını” ve her 10 Amerikalı müşterisinden sekizinin yetkili bir onarım sağlayıcısının da 20 dakika geçirdiğini gördü.

Ayrıca, resmi parçaların kullanılmasına (gizlilik ve güvenliği korumak için) vurgu yapılması ve ana kart düzeyinde onarımlar için şemaların bulunmaması da dahil olmak üzere tasarım ve onarım kararlarının arkasındaki gerekçeleri özetlendi. Apple, anakart düzeltmelerinin yüksek kaliteli ve tutarlı sonuçlar sunabilen teknisyenler tarafından “en iyi şekilde gerçekleştirildiğini de ekliyor.”

Apple’ın Self Servis girişimi, Onarım Hakkı politikalarını benimsemeye yönelik artan baskıyı azaltmaya yönelik ilk adımlardan birisi. ABD’de, hem federal hem de eyalet düzeyindeki yetkililer, Onarım Hakkı kurallarını yasalaştırmış veya önermiş durumda.

Ancak görünen o ki şirketlerin kendi kendine tamir seçeneğine bakışları artık değişti.

Google ve Samsung kendi kendi kendine onarım tekliflerini piyasaya sürmeye başladığı gibi  Valve gibi şirketler de zaten bu onarımları (her zaman müşteriler tarafından olmasa da) göz önünde bulunduracak yeni ürünler tasarlıyor.

Teknik olarak yatkın olduğunuz sürece, gelecekteki onarımlarda başka birine güvenmek zorunda kalmamanız için artık gerçek bir şansımız var…