Sosyal Medya

Otomobil

Aşin Otomobil: EV Dünyasına Adapte Olan Oto Servisi Kazanır!

Premium araçlara servis hizmeti veren Aşin Otomobil, elektrikli araçların önümüzdeki 5 yıl içinde özel oto servislerini dönüştüreceğine dikkat çeken bilgiler paylaştı.

“EV Dünyasına Adapte Olan Oto Servisi Kazanır”

Premium araçlara servis hizmeti veren Aşin Otomobil, elektrikli araçların önümüzdeki 5 yıl içinde özel oto servislerini dönüştüreceğine dikkat çeken bilgiler paylaştı. Elektrikli araçların bakımı ve onarımı konusunda uzmanlık kazanan özel oto servislerinin ilerleyen dönemde bir adım öne çıkacağını belirten Aşin Otomobil Genel Müdürü Okan Erdem,

“Bugün sınırlı sayıda olan elektrikli araç modellerinin bakımları özel bir uzmanlık alanı gerektirdiği için, şarj istasyonları ve araç teknolojilerinin konuşulduğu günümüzde ekosistemin çok önemli bir parçasını oluşturuyor. Elektrikli araç bakım ekipmanlarına ve eğitimli teknik ekibe yatırım yapan, EV dünyasına adapte olan oto servisleri gelecekte kazanan tarafta olacak. Yeni nesli de bu yönde teşvik etmemiz gerekiyor.” dedi.

Ortalama 8 bin adete ulaşan ülkemiz elektrikli araç sayısı her geçen gün artarken, bu araçların bakım ve onarım ihtiyaçları da gündeme gelmeye başladı. İçten yanmalı araçlara göre daha az bakım ihtiyacı duyan bu araçların pil ve yazılımlarla ilgili kontrol ve onarımları ise kritik önem taşıyor. Elektrikli araç bakımında en önemli unsur ise yüksek voltaj oluyor.

Elini çabuk tutan, EV tarafında kendini geliştiren servisler öne çıkacak

Elektrikli araç tarafında en önemli unsurun eğitim olduğunu kaydeden Aşin Otomobil Genel Müdürü Okan Erdem,

“Hali hazırda zaten Türkiye’de olan ve gelecekte ithal edilecek elektrikli araçların servis, bakım ve onarımları için belirli yatırımlar ve uzun süren eğitim süreçlerine ihtiyaçları var. Kendini geliştiren, elektrikli araç tarafına yatırım yapan, elini çabuk tutan özel servisler bir adım öne çıkacak ve kazanacaktır. Eğitim ve sertifikasyon konusuna sektör olarak ağırlık vermemiz gerekiyor. Zira bu araçlarda en büyük handikap yüksek voltaj, bir fren balatasının değişiminde dahi izlenmesi gereken prosedürler var. Yakın zamanda maalesef elektrikli lüks bir otomobilin servisi esnasında yüksek voltaj sebebiyle hayatını kaybeden bir teknik personel olduğunu biliyoruz. Yeni istihdam yaratmak ve kalifiye eleman yetiştirmek için ön şart eğitim.” dedi.

“Özel servisler çözüm ortağı olarak danışmanlık pozisyonuna geçebilir”

Kurumsallaşma ve standardizasyonun önemine dikkat çeken Erdem,

“Türkiye’de oto servislerinin en büyük problemi kurumsallaşma kültürünün olmaması ve belirli standartların bir türlü oturmamış olması. Bu da beraberinde birçok problemi getiriyor. Halbuki standartları karşılayan ve kurumsallaşan özel oto servisleri elektrikli araç konusunu bir fırsat olarak değerlendirdiği takdirde, bazı Avrupa ülkelerinde olduğu gibi yetkili satıcıların ve distribütörlerin çözüm ortağı olarak danışmanlık pozisyonuna geçebilir. Bunun örneklerine ülkemizde de son yıllarda karşılaşmaya başladık ve destekliyoruz.” şeklinde konuştu.