Sosyal Medya

Otomobil

Audi RS Q e-tronlar Dakar Rallisi’nde ilk bölümü tamamladı 

Dakar Rallisi'nin geri kalan bölümünde ekibin oldukça başarılı bir yarış çıkardığını söyleyen Audi Teknik Geliştirmeden Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Oliver Hoffmann, "Ekibimiz Audi RS Q e-tron'u rekor sürede geliştirdi. Pilotlar ve co-pilotlar, ekip tam bir takım çalışması örneği sergiliyor." dedi.

Audi RS Q e-tronlar ilk bölümü tamamladı

Dakar Rallisi’nde Audi mola gününe altı podyum başarısıyla geldi 

Dünyanın en zorlu rallisinde elektrikli araçla yarışan Audi Sport, rallinin ilk yarısında e-mobilitenin gücünü gösterdi.

Dakar Rallisi’nin geri kalan bölümünde ekibin oldukça başarılı bir yarış çıkardığını söyleyen Audi Teknik Geliştirmeden Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Oliver Hoffmann, “Ekibimiz Audi RS Q e-tron’u rekor sürede geliştirdi. Pilotlar ve co-pilotlar, ekip tam bir takım çalışması örneği sergiliyor.” dedi.

Oliver Hoffmann

Daha önce bu ralliyi üç kez kazanma basarsı gösteren Carlos Sainz/Lucas Cruz, yarışın dördüncü gününde Audi RS Q e-tron aracıyla Al Artawiya-Al Qaisumah’ arasındaki 338 kilometrelik özel etapta ilk etap zaferini elde etti. İspanyol ikili ortalama 138 km/s hıza ulaştı.

Rallinin yedi gün süren ilk bölümünün sonunda Audi etaplarda bir birincilik, iki ikincilik ve üç üçüncülük elde etti.

Sainz/Cruz’a ek olarak, takımın diğer efsanesi, on dört kez Dakar şampiyonu olan Stéphane Peterhansel ve co-pilotu Edouard Boulanger, ikinci kez Dakar Rallisi’nde yarışan Mattias Ekström/Emil Bergkvist bu başarıya katkıda bulundu.

Takımın şu anda sahip olduğu ruh halinden son derece mutlu olduğunu söyleyen Audi Sport GmbH Genel Müdürü ve Audi motor sporlarından sorumlu Julius Seebach, “Rallinin ilk bölümündeki uyum, bu genç takımın ne kadar hızlı büyüdüğünü gösteriyor. Beyaz kağıttan çöle, Audi Motorsport tarihinin en karmaşık aracı için yalnızca bir yıllık geliştirme süremiz vardı. Bu sonuçlar beklentilerin çok ötesinde ve gelecek için çok önemli” dedi.

Tüm başarılarına rağmen Audi ekibi yaklaşık 4.700 kilometrelik ilk bölümünde zorluklar da yaşadı. İkinci gün navigasyon sorunu yaşayan ekip, ayrıca süspansiyon hasarıyla karşılaştı. Fransız pilot Stéphane Peterhansel onarım için yarış kamyonunu beklemek zorunda kaldı. Ekip, kaçırılan kontrol noktaları nedeniyle 16 saat ceza aldı. Daha sonra ekip kendisini tamamen takımın hizmetine sundu ve Carlos Sainz’in altıncı ve yedinci etaplarda amortisörleri değiştirmesine de yardım etti.

Şu ana kadar yaşanan en büyük sorunun süspansiyon olmasına şaşırdıklarini söyleyen Audi Sport Racing Geliştirme Müdürü Stefan Dreyer “Yenilikçi ve son derece stresli sürüş konseptimizin şimdiye kadar kusursuz çalışması ve aracın performansının da doğru olması etkileyici. Hedefimiz, üç araçla da bir hafta içinde Cidde’ye varmak.” dedi.