Sosyal Medya

Sosyal Medya

Bir ifade Psikolojisi Emoji !!!

Emojileri sosyal hayatımıza girdiğinden beri eminim sürekli olarak kullananlardan birisiniz sizde.

Bir ifade Psikolojisi Emoji !!!

Emojileri sosyal hayatımıza girdiğinden beri eminim sürekli olarak kullananlardan birisiniz sizde.

Swift Media ‘ya göre Amerika’da online iletişim kanallarını kullanan insanların %74 ‘ü çıkartma veya emoji kullanıyor. Bu rakamları daha da netleştirmek istersek.

Yapılan online iletişimlerde emoji kullanma oranı şu anda % 96 düzeyinde.

Tüm bunlara ek olarak şu anda mobil uygulamalar sayesinde tüm dünya da 6 milyar emoji ve çıkartmalar havada uçuşuyor.

Emoji‘ler ilk olarak “:-)” 1982 yılında Scott Fahlman tarafından kullanıldığından beri oldukça değişti ve gelişti. Tabi bizim üzerimizdeki etkileri de.

Bu ifade psikolojisi olarak Emoji ‘nin bizim üzerimizdeki etkisine bir göz atalım.

Gelişen teknoloji ve dijital dünyada Emoji kullanımı sosyal medya ve pazarlamacıların etkisi ile oldukça yaygınlaştı ve büyüdü.

psychology-of-emojis-520x260

Emoji Psikolojisi bizim beyinlerimizi değiştiriyor.

Çoğunlukla biz günlük yaşantımızda insanlarla konuştuğumuz zaman farkında olmadan duygularımızı ifade etmek için çeşitli mimikler kullanırız.İnsanlarda benzer ifade ve duygularda bu mimikleri taklit eder ki bu duygusal bulaşıcılık empati yapmak ve ilişki kurmanın en önemli bir parçasıdır.

Ancak hatırlayınız ilk online sosyal medya mesajlarında bu empati ve duygu unsuru tamamen yoktu. Taaa ki duygularımızı ifade edecek emoji’leri kullanana kadar.

Bilim adamları online bir gülen yüze baktığınızda beyninizde gerçekleşen aktivite ile gerçek bir gülen yüze bakıldığında gerçekleşen aktivitenin aynı olduğunu fark ettiler.

Yani bir kaç emojinin sizin ruh halinizi  yüzde yüz değiştirme etkisi var.

Bizim üzerimizdeki bu etkisi doğuştan gelen bir etki değil aslında bu emoji kültürünün ortaya çıkması ile gelişmiş bir şey.

“Esasen sosyal medya kültürü beynimizde yeni bir desen yarattı.” diyebiliriz.

Emojiler konuşma kalıplarımızı değiştiriyor.

Emojilerin ifadesi sadece bilinen duygusal iletişimin değil onların karşılığı olan kelime anlamı olarakta sözsüz bilgi olarak beynimizde işleniyor.
Artık günlük yaşantımızda bile emojilerdeki bir kısım kısaltılmış kalıplar hayatımıza girdi.
Bu konuyu desteklemek için Instagram’da emoji kullanımına derinlemesine bakarsak.
Instagram üzerinde emoji anlatım artık evrensel yöntem haline geldi. Instagramın yayınladığı rapora göre instagram üzerindeki tüm başlıkların %50 ‘sinde artık en az bir veya iki emoji yer alıyor.

slang-vs-emojis
Bu başlıklar ve yorumlarda en sık kullanılan emoji hashtag ’leri şunlardır.

emoji-on-instagram-520x217

most-popular-emoji

Bunları ülkelere göre kimlerin kullandığına gelince bu farklılık gösterse de değişmeyen tek şey sürekli artıyor olmasıdır.

emojis-by-country

Bir pazarlama yöntemi olarakta bir çok firmanın bunları kullandığını görüyoruz.

1. Ge

GE-emoji-table-of-elements-520x239

2. Peta

3.Cnn

election-emojis-520x443

4. Burger King , Ikea ve Diğerleri

burgerkingikeamentos

 

Son Söz olarak;

Bir ifade psikolojisi olan Emoji iletişimin bir yeni biçimi olarak karşımıza çıkıyor ve bu yeni biçiminin sınırı sadece ve sadece sizin hayal gücünüz belirliyor.