Citroën, 100 yıl sonra da öncülüğünü Eyfel Kulesi’ne yansıtıyor!
CITROËN ELEKTRİKLİ MOBİLİTEYE KATTIĞI YENİLİKLERLE
100 YIL SONRA DA ÖNCÜLÜĞÜNÜ YANSITIYOR!
Tarihin en köklü üreticilerinden olan Fransız otomotiv devi Citroën, 100 yıl önce, 4 Temmuz 1925 Cumartesi akşamı Eyfel Kulesi’ne ismini ışıklı harflerle yansıttı. Bugün ise Citroën, Eyfel Kulesi’nin ışıklandırılmasının 100. yıl dönümünde enerji dönüşümünde önemli bir oyuncu olma yolundaki kararlılığını yineliyor ve sürdürülebilir bir çevre için elektrikliye geçişin önündeki engelleri kaldırma girişimlerini sürdürüyor. Bu kapsamda marka, elektrikliye erişimi kolaylaştırmak üzere tüm modellerinde kullanımı kolay ve tüketimi düşük hibrit çözümler sunuyor. Citroën, 2020 yılında C4 modeli ile C segmentinde elektrikli otomobil sunan öncülerden biri oldu. Bunun dışında, aynı yıl Ami ile ilk kez akıcı ve ekonomik bir elektrikli mikromobilite çözümü de sundu. Bununla birlikte Citroën, 2024 yılında yeni C3 ile Avrupa’da geniş iç hacim ve konfordan ödün vermeden uygun fiyatlı B segmenti elektrikli küçük otomobil üreten ilk marka oldu. Marka ayrıca, Stellantis Grubu içinde sürüşü kolaylaştıracak yol asistanı e-ROUTES uygulamasını da sundu. Citroën, 2025 yılında sunacağı yeni elektrikli modelleri ve yenilikçi teknolojileri ile mobiliteyi konforla buluşturmaya devam edecek.
Konforu ön planda tutan yenilikçi ve yüksek teknolojili modelleriyle otomotiv tarihinin en köklü üreticilerinden olan Citroën’in ismi ilk kez 4 Temmuz 1925 Cumartesi akşamı Eyfel Kulesi’ne ışıklı harflerle yansıtıldı. Işık mühendisi Fernand Jacopozzi’nin Fransa başkentinin en ünlü anıtlarını aydınlatma konulu çılgın projesine André Citroën de katılmıştı. Markanın kurucusu André Citroën ise bu projede bir aydınlanma yaşamıştı. Bu teknik zorluğun sağlayacağı küresel etkiyi ve muazzam reklam potansiyelini anlamıştı. André Citroën bu yeteneğini üretim, teknoloji, tasarım, satış ve satış sonrası süreçleri, insan kaynakları yönetimi ve iletişim gibi pek çok alanda şaşırtmak, yenilik yaratmak ve sınırları zorlamak için kullandı. Tamamen toplum yararına olan bu yaklaşımın amacı, araç kullanmayı kolaylaştırmak ve böylece daha fazla hareket özgürlüğü ve bağımsızlık sağlamaktı.
Bu tutku, 100 yılı aşkın süredir markanın her alandaki çalışmalarının itici gücü oldu, olmaya devam ediyor ve edecek. Citroën, sürücüleri destekleyen, onların ihtiyaçlarına uygun mobilite çözümleri sunan popüler bir marka. Günümüzde asıl zorluk ise enerji dönüşümünde yatıyor. Ve bu zorluk birçok müşterinin otomobilini değiştirmeyi göze alamaması anlamına geliyor. Çevreye karşı sorumluluk sahibi ve uygun fiyatlı bir mobilite sağlamak için yeniliklerin elektrikli ve birbiriyle bağlantılı olması gerekiyor.
Citroën, tam zamanında elektrikliye geçişte öncü bir marka olarak karşımıza çıkıyor. Bu kapsamda marka, elektrikliye erişimi yaygınlaştırmak üzere tüm modellerinde kullanımı kolay ve tüketimi düşük hibrit çözümler sunuyor. Citroën, 2020 yılında C4 ile C segmentinde elektrikli bir otomobil sunan öncülerden biri oldu. Bunun dışında aynı yıl Ami ile ilk ekonomik elektrikli mikromobilite çözümü de sundu. Bununla birlikte Citroën, 2024 yılında yeni C3 ile B segmentindeAvrupa’da geniş iç hacim ve konfordan ödün vermeden uygun fiyatlı elektrikli küçük otomobil üreten ilk marka oldu. Ayrıca Stellantis Grubu içinde yolculukları kolaylaştıracak gerçek bir bağlantılı yol asistanı e-ROUTES uygulamasını sundu.
Citroën, 100 yıl sonra bile dünyayı elektriklendirmeye devam ediyor ve güçlü ürün lansmanı ile bu alandaki yükselişini sürdürüyor: Yeni Ami ve Buggy versiyonu, 20.000 Euro’nun altındaki fiyatı ile 200 km’lik menzil sunan elektrikli seçeneği ve hibrit versiyonu ile yeni C3, 400 km menzil sunan yeni bataryaya sahip C3 Aircross veya 680 km menzile sahip yeni C segmenti SUV C5 Aircross.
4 Temmuz 1925’te André Citroën Paris’i elektriklendirdi
Her şey Citroën’in 4 Temmuz 1925’te Eyfel Kulesi’ni aydınlatmasıyla başladı. Sadece birkaç hafta içinde Eyfel Kulesi’ne altı farklı renkte 250 bin adet ampul takıldı ve bu ampüller 6 bin metrelik elektrik kablosuyla birbirine bağlandı. 4 Temmuz 1925’te ışıklar yakıldığında, 40 saniye içinde dokuz farklı aydınlatılmış görüntü gösterildi. Söz konusu görsel şölen; yıldız yağmurları, kuyruklu yıldızlar gibi görüntüler dışında C.I.T.R.O.Ë.N. yazısı ve son olarak çift şeritlimarka logosunu içeriyordu. Daha sonra aynı görsel şölen büyülenen Paris sakinlerinin önünde tekrarlandı.
Eyfel Kulesi’ni ışıklandırma sorumluluğunu 1934 yılına kadar André Citroën üstlendi. O dönemde Citroën markasının felsefesine sadık kalarak her yıl görsel zenginliği artırmak adına enstalasyonunu yeniliyordu. Böylece teknolojik yeniliği günlük yaşamın merkezine yerleştiriyor ve hizmetine sunuyordu. Örneğin 1928 yılında Paris sakinlerine çapı 20 metre olan iki adet ışıklı kadran saati gösteriyordu. Veya 1934 yılında 160 metre yüksekliğindeki dev bir termometre şehrin ortam sıcaklığını gösteriyordu.
Citroën, teknolojik yenilikleri ile günlük yaşama hizmet ediyor
Citroën, cesur, yenilikçi, özgün, etkili ve ulaşılabilir çözümler sunuyor ve sunmaya da devam edecek.. Marka tarihinde bu konuda birçok ikonik örnek bulunuyor. Traction Avant tarzı, sağlamlığı ve sayısız teknolojik yeniliğiyle tarihte kalıcı bir iz bıraktı. Marka, İkinci Dünya Savaşı’ndan sonra dönemin en büyük zorluğuyla karşı karşıya kaldı. Bu zorluk Avrupalılara uygun fiyatlı ve verimli bir ulaşım imkânı sağlayabilmekti. Bunu efsanevi Citroën 2CV ve profesyoneller için ilk hafif ticari araç olan Type H ile aştı. Citroën sonraki yıllarda da Ami 6, GS ve Méhari gibi tatillerde de kullanılabilecek modellerle bu misyonunu sürdürdü.
Günümüz toplumu ise önemli bir zorlukla karşı karşıya. Mümkün olduğunca çok insanın elektrikli araçlara erişim sağlaması gerekiyor. Bu noktada da Citroën bir kez daha müşterilerinin gereksinimlerine cevap veren, ulaşılabilir ve yenilikçi çözümlerle devreye giriyor. Marka, Ami ile sıfır emisyonlu mikromobiliteyi icat etti. Daha sonra Avrupa’nın ilk hem elektrikli hem de ulaşılabilir otomobili olan ë-C3’ü pazara sundu. C segmentinde ise iddialı bir elektrikli seçenek olarak ë-C4’ü satışa sundu. Ayrıca marka, tüm yeni hafif ticari araç yelpazesi için elektrikli motor seçeneği de sunuyor. Örneğin Citroën, C3 ve C3 Aircross’ta yer alan LFP batarya, C4 ve C4 X’te ağırlığı ve kullanım maliyetlerini sınırlamak için kullanılan uygun boyuttaki bataryalar, uzun yolculukları kolaylaştırmak adına 100 kW hızlı şarj imkânı ve uzun yolculukları daha da konforlu hale getiren yol asistanı e-ROUTES uygulaması gibi basit ve uygun fiyatlı çözümlere dayanan elektrikli bir ürün gamı ve çözümler sunuyor.
2025 yılında tüm gereksinimleri karşılamak adına elektrikli menzil artacak
Citroën, müşterilerinin ihtiyaçlarını en uygun ve rekabetçi şekilde karşılamak üzere uygun fiyatlı, tamamen elektrikli ürün gamını genişletmeye devam ediyor:
- Citroën Ami: Kendini yeniden keşfediyor ve Buggy versiyonu ile ürün gamını genişletiyor
Citroën Ami çok değil, pazara sunulduktan sadece dört yıl sonra gerçek bir sosyal fenomene dönüştü ve 75.000 adedin üzerinde müşteriye ilk kez emisyonsuz mikromobilite erişimi sağladı. 2024 yılı sonlarında Paris Otomobil Fuarı’nda tanıtılan yeni Ami, erişilebilirliğini ve pratikliğini korurken daha da fazla çekiciliğe ve karaktere sahip olup, oldukça rekabetçi fiyat konumlandırmasını da koruyor. Mümkün olduğunca çok sayıda insana seçme özgürlüğü sunma amacıyla, çeşitli renk paketleriyle kişiselleştirilebiliyor ve farklı amaçlar için Kargo veya Ami for All paketiyle sunuluyor. Bir diğer yenilik ise 2025 yılında seriye eklenecek olan yeni Ami Buggy versiyonu olacak. Bu versiyon, maceracı görünümüyle eğlence, oyun ve serbest zaman odaklı ulaşım sunuyor. Ayrıca Ami Buggy’nin son derece dinamik ve canlı bir versiyonu olan Palmeira da yine tüketicilerle buluşuyor.Citroën ë-C3: Citroën’in en çok satan elektrikli otomobili, şimdi daha da uygun fiyatlı
2024 yılında pazara sunulan ë-C3, son derece ulaşılabilir fiyatlarıyla, çok yönlü, geniş, konforlu, tam donanımlı bir model olarak elektrikli mobiliteyi daha erişilebilir hale Getiriyor. 135.000 adedin üzerinde müşteri kazanan ë-C3’ün başarısını sürdürmeye kararlı olan Citroën, daha da uygun fiyatlı bir ë-C3 sunarak segmentindeki elektrikli çözümlerin cazibesini artıracak. ë-C3’ün tasarım, konfor ve tüm yenilikçi özelliklerini bünyesinde barındıran bu araç, 200 km menziliyle günlük şehir içi ve şehir dışı trafiğin üstesinden rahatlıkla geliyor. 30 kWsa LFP batarya ve 82 beygir elektromotorla donatılan araçta, isteğe bağlı olarak 30 kW hızlı şarj seçeneği de bulunacak.
- Citroën ë-C3 Aircross: çok yakında 400 km’ye kadar menzil sunacak
Citroën’in ilk tamamen elektrikli kompakt SUV modeli olan ë-C3 Aircross, güncel haliyle 44 kWsa bataryasıyla 300 km’den fazla menzil sağlayan oldukça uygun fiyatlı konfigürasyon dışında ve 2025 yılında 400 km’ye kadar menzil sağlayan daha güçlü bir bataryayla da satışa sunulacak. B segmentinin en uygun fiyatlı geniş elektrikli SUV modeli olarak C3 Aircross, müşterilerin beklediği karakter ve performansı sunarken, 54 kWsa LFP batarya ve 136 hp gücündeki elektromotoru seviyesiyle daha da çok yönlü bir yapı kazanıyor.
- Yeni Citroën ë-C5 Aircross: Üst seviye konfor sağlayan elektrikli SUV
C-SUV segmentinin en konforlu modellerinden biri olan yeni Citroën ë-C5 Aircross, 73 kWsa batarya ile 520 km ve 97 kWsa batarya ile ise 680 km gibi menzil sunarak olağanüstü bir standart belirliyor. Gerçek anlamda tekerlekli bir ev konforu sunan araç, günlük hayatta elektrikli sürüş olanağı sunarken, uzun yolculukların rahatlıkla üstesinden gelinmesini sağlıyor.
- C4, C4 X ve C5 Aircross’ta 3D bağlantılı navigasyona entegre seyahat planlayıcısı
Citroën, bilgi-eğlence sistemine doğrudan entegre edilen bir çözümle günlük hayatı kolaylaştırıyor. Pack Connect Plus ile bağlantılı olan bu özellik, seyahat planlamasını kolaylaştırırken;, kapsamlı bir navigasyon deneyimi sağlıyor, seyahat sürelerini optimize ediyor ve gerçek zamanlı olarak en iyi şarj istasyonlarını buluyor. Bu sistem, müşteriye eşlik eden gerçek bir kişisel asistan görevini üstleniyor. Aracın verilerini (özellikle batarya şarj seviyesi), trafik durumunu ve ayrıca seçilen rota üzerindeki şarj istasyonlarının durumunu sürekli olarak takip ediyor. Citroën, entegre 3D navigasyon veya başka bir bilgi-eğlence sistemi olmayanlar için e-ROUTES mobil uygulamasını sunuyor.