Sosyal Medya

Güncel Teknoloji

Dijital Anadolu Projesi’nin beşinci yılı başladı

TÜRKONFED ve Türkiye İş Bankası’nın KOBİ’lerin dijital dönüşüm süreçlerine katkıda bulunmak üzere hayata geçirdiği Dijital Anadolu Projesi’nin beşinci yılı başladı.

DİJİTAL ANADOLU PROJESİ’NİN BEŞİNCİ YILI “TÜRKİYE’DE VE DÜNYADA DİJİTAL DÖNÜŞÜM” TEMASIYLA BAŞLADI

İŞ DÜNYASI “EKONOMİNİN” DİJİTALLEŞMESİNİ HEDEFLİYOR…

TÜRKONFED ve Türkiye İş Bankası’nın KOBİ’lerin dijital dönüşüm süreçlerine katkıda bulunmak üzere hayata geçirdiği Dijital Anadolu Projesi’nin beşinci yılı başladı. TÜRKONFED Yönetim Kurulu Başkanı Orhan Turan, Türkiye İş Bankası Genel Müdür Yardımcısı Şahismail Şimşek ve Gedik Holding Yönetim Kurulu Başkanı Hülya Gedik’in katılımıyla düzenlenen yeni dönemin ilk etkinliğinde Türkiye’nin dijitalleşme notunu aşağıya çeken ‘dijitalleşen ekonomi’ alanında sıçrama yapmanın, yüksek katma değerli üretim ve ihracatla mümkün olacağına vurgu yapıldı.

Dijitalleşen dünyada KOBİ’lerin işlerini geleceğe taşıyabilmelerine destek olma hedefiyle Türk Girişim ve İş Dünyası Konfederasyonu (TÜRKONFED) ve Türkiye İş Bankası iş birliği ile hayata geçirilen Dijital Anadolu Projesi’nin beşinci dönemi başladı. TÜRKONFED Yönetim Kurulu Başkanı Orhan Turan, Türkiye İş Bankası Genel Müdür Yardımcısı Şahismail Şimşek ve Gedik Holding Yönetim Kurulu Başkanı Hülya Gedik’in katılımıyla düzenlenen “Türkiye’de ve Dünyada Dijital Dönüşüm” temalı etkinliğin moderatörlüğünü ise Teknoloji Yazarı Serdar Kuzuloğlu üstlendi.

Orhan Turan: “Ekonomimizin dijitalleşmesi için katma değerli üretim ve ihracat yapmalıyız”

Türkiye’nin ana gündeminin dijital ve yeşil dönüşüm olması gerektiğini söyleyen TÜRKONFED Yönetim Kurulu Başkanı Orhan Turan, “Ülkemizin dijitalleşme notu 3,24 seviyesinde. İhracatımızda yüksek teknolojinin payı ise yalnızca yüzde 3. Gelişmiş ülkelere kıyasla ‘ortalama’ görünümlü bu notun arka planına baktığımızda notumuzu en çok aşağı çeken boyutun ‘dijitalleşen ekonomi’ olduğunu görüyoruz. Dolayısıyla teknolojiyi kullanıp, yüksek katma değerli üretim ve ihracat yaparak bu alanda sıçrama yapmamız gerekiyor” dedi.

Türkiye’de faaliyet gösteren 3,4 milyon KOBİ’nin dijital ekonominin bir parçası olması gerektiğine dikkat çeken Turan şöyle devam etti;

“KOBİ’lerin dijitalleşmeyi yalnızca donanım satın alma boyutunda değil kültürel ve insani boyutta da içselleştirmesi gerekiyor. Bunun için bir yandan KOBİ’lerimizin farkındalığını artırırken diğer yandan kaynak yetersizliği nedeniyle süreçlerden uzaklaşmamaları için dijital dönüşüm amaçlı finansmana erişimlerinin de sağlanması gerekiyor. Ortak eş güdüm ve koordinasyon ile hem bunu başaracak insan kaynağına hem de üretim yetkinliklerine sahibiz.” 

Türkiye İş Bankası Genel Müdür Yardımcısı Şahismail Şimşek,

Şahismail Şimşek: “Dijitalleşme, sürdürülebilirliğin önemli bir parçası”

Müşterilerinin dijital ekonomiye uyum kabiliyetlerini artırmak, bu konudaki farkındalığı yükseltmek ve karşılıklı etkileşimle daha iyi çözümler sunmak için sürekli olarak çalıştıklarını ifade eden Türkiye İş Bankası Genel Müdür Yardımcısı Şahismail Şimşek,

“Bir yandan müşterilerimize sunduğumuz hizmetlerimizi dijitalleştirirken diğer yandan Dijikolay uygulamamızla her boyuttaki ticari müşterilerimizin dijitalleşme ihtiyaçlarını karşılayacak ürün ve hizmetleri bir araya topluyoruz. Elbette ticari perspektifimiz bununla sınırlı değil. İş Bankası olarak stratejimizi tarım sektörünü de içerecek şekilde geniş tutuyoruz. Zira dijitalleşmenin sürdürülebilirliğin de önemli bir parçası olduğuna inanıyoruz” diye konuştu.

Gedik Holding Yönetim Kurulu Başkanı Hülya Gedik

Hülya Gedik: “Şirketlerde kağıt değil bilgi dolaşmalı”

Dijitalleşmenin günümüz dünyasında her ölçekteki işletme için olmazsa olmaz bir ihtiyaç haline geldiğini belirten Gedik Holding Yönetim Kurulu Başkanı Hülya Gedik ise

“Dijital dönüşüm; iş süreçlerinin denetim içinde olması, veriye ve bilgiye daha hızlı ulaşma, zamandan ve maliyetten tasarruf etme noktasında büyük avantaj sağlıyor. Biz üretim alanında faaliyet gösteren bir şirket olduğumuzdan bu dönüşümle birlikte enerjimizi de daha verimli kullanmaya başladık” şeklinde konuştu. Dönüşümün hem şirket içinde hem de diğer paydaşlar tarafından benimsenmesi gerektiğini vurgulayan Gedik, “Yalnızca liderin benimsediği bir dönüşüm sürecinin başarıya ulaşması mümkün değil. Bu nedenle ekibin bu işi gönülden sahiplenmesi, direnç göstermemesi gerekiyor. Diğer taraftan müşterilerden tedarikçilere kadar tüm paydaşlar da bu zincirin bir halkası olmalı. Özellikle KOBİ’lerin dijitalleşmesi, iş süreçlerinde kağıdın değil bilginin dolaşması, çok daha verimli ve sistemsel bir çalışma kültürünü beraberinde getirir” açıklamasında bulundu.

İlk dört yılda 23 bin kişi dijital liderler ile buluştu

2018 yılında başlayan Dijital Anadolu Projesi ilk iki yılında dokuz ilde üç bin KOBİ ile buluştu. Devamındaki iki yılda pandemi nedeniyle çevrim içi ortamda devam eden etkinlikleri ise 20 bin kişi takip etti. Beşinci yılında 10 bin kişiye ulaşması hedeflenen Dijital Anadolu Projesi hem sürdürülebilir dijital dönüşüm konusunda KOBİ’lerin bakış açısının gelişmesine hem de doğru araç ve uygulamalar ile donanmaları sürecine destek oluyor. Dijital dönüşümü bütünsel bir yaklaşımla ele alan proje, yeni döneminde de dijital liderler ile KOBİ’leri buluşturmaya devam edecek.

DDM’den ücretsiz dijitalleşme karnesi ve yol haritası

Dijital Anadolu Projesi’nin yanı sıra, TÜRKONFED ve Türkiye İş Bankası iş birliği, BANDWITT çözüm ortaklığında Türkiye’nin 23 şehrinden 125 firmaya dijitalleşme hizmetini ücretsiz olarak sunan Dijital Dönüşüm Merkezi’nin (DDM) web sitesi www.ddm.org.tr üzerinden sisteme kaydolan KOBİ’lere, ücretsiz olarak dijitalleşme karnesi ve yol haritası sunulmasına yeni dönemde de devam ediliyor.