TeknoTalk

Dijital Pazarlamada Yapay Zeka Çağı Başladı

Dijital Pazarlamada Yapay Zeka Çağı Başladı

Yapay zeka, günümüzde dijital pazarlama çalışmalarının eskiden mümkün olmayan kabiliyetlerle destekliyor. Digital Exchange CEO’su Emrah Pamuk, yapay zekanın dijital pazarlamadaki kullanım alanlarını ve potansiyel faydalarını açıkladı.

Yapay zeka, bir makinenin insan zekası gerektiren bilişsel işlevleri gerçekleştirmesini sağlayan tekniklerin birleşimini tanımlamak için geniş bir tanım olarak kullanılıyor. Makinelerin çevresini öğrenme, tartışma ve etkileşim kurma becerisin içeren yapay zekanın (AI) en bilinen yöntemleri makine öğrenimi ve derin öğrenmedir. Dijital pazarlama, yeni nesil araçlar sayesinde bu tekniklerden, hedefleme, kişiselleştirme, sosyal dinleme ve içerik tasarımını iyileştirme gibi amaçlarla faydalanıyor.

Makine öğrenimi ve derin öğrenmenin kullanılması, pazarlama performansının iyileştirilmesini mümkün kılıyor. Diğer yandan, Accenture’un 2019 tarihli bir araştırmasına göre pazarlama yöneticilerinin %84’ü, yapay zekanın hedeflerine ulaşmak için gerekli olduğuna inanıyor.

Digital Exchange’in bünyesindeki RAWY gibi yapay zeka teknolojisine erişimi kolaylaştıran dijital pazarlama çözümleri sayesinde, yapay zeka teknolojisinin avantajlarından pazarlama dünyası da faydalanabiliyor.

Yapay zekânın dijital pazarlama kabiliyetlerinin çevrimiçi dönüşümleri ve yatırım getirisini artırdığına dikkat çeken Digital Exchange CEO’su Emrah Pamuk, “Dijital pazarlama çalışmalarında yapay zekadan faydalanan şirketler önümüzdeki dört yıl içerisinde gelirlerini yüzde 30’a kadar artırma potansiyeline sahip” ifadelerini kullandı.

Yapay zeka, hangi dijital pazarlama görevlerini gerçekleştirebilir?

Günümüzde birçok pazarlama görevini otomatikleştirmek ve süreçleri iyileştirmek için kullanılan yapay zeka, makul bir zaman çerçevesinde elle yapılması zorlu ve hatta imkânsız olan görevlerde, pazarlama uzmanlarına zaman kazandırarak onlara yardımcı oluyor.

Pazarlama ekipleri, yapay zeka çözümlerinde bir kez algoritmaları yapılandırarak, sonuç almaya başlayabilirler. Bir kez yapay zeka çözümü süreçlere entegre edildiğinde, pazarlamacıların sadece sonuçları analiz etmesi gerekir. Yapay zeka çözümlerinin kazandırdığı zaman ise stratejik açıdan daha önemli görevlere ayrılabilir.

Dijital pazarlamada yapay zekanın avantajları

Yapay zekâ ile gerçekleştirilebilen dijital pazarlama çalışmaları, verinin toplanmasından analizine, hedef kitle analizinden kitle segmentasyonuna, kullanıcı tercihlerine özel ürün önerilerinden sohbet botlarına kadar geniş bir çeşitlilik gösterir. Bu çalışmalar aşağıdaki avantajları sağlar:

Yapay zeka ile dijital kampanyalar daha etkili

Verilerin doğru bir şekilde toplanması ve kullanılmasının günümüz pazarlama faaliyetlerinin temel taşı olduğunu vurgulayan Digital Exchange CEO’su Pamuk, “Yapay zekâ destekli dijital pazarlama araçları, çok insanlar tarafından gerçekleştirilmesi fazla zaman alacağı görevleri üstlenerek, firmaların büyüme hedeflerine ulaşmalarını sağlıyor” dedi.

Yapay zekanın sunduğu modern dijital pazarlama pratikleri, kurumlara ve pazarlama uzmanlarına birçok avantaj sağlar. Yapay zekâ, daha fazla görevi daha hassas bir şekilde ve çok kısa bir zaman dilimi içinde hatta gerçek zamanlı olarak işleyebilir. Pazarlamacıların, pazarlama kampanyalarını tanıtarak yatırım getirilerini önemli ölçüde artırmalarına olanak tanır.

Yapay zekâ, pazarlama uzmanlarını aşağıdaki gibi hedeflerin uygulanmasında desteklemek için dijital pazarlama stratejilerinde müşteri katılımını artırmak, dönüşümü artırmak ve müşteri sadakatini artırmak gibi çeşitli şekillerde kullanılabilir.

Digital Exchange, yapay zeka alanında iki yerli çözümle iddialı

Digital Exchange bu alanda iki farklı çözümle pazarlama dünyasına etkili çözümler sunuyor.

RAWY adlı bulut tabanlı video hazırlama platformu, iş dünyası ve e-ticaret odaklı çözümleriyle endüstri standartlarında video tasarımlarını özgürleştirirken, çıktı sürelerini kısaltıyor. RAWY, özellikle geleneksel reklam videolarının sosyal medya ve dijital mecralara taşınmasını kolaylaştırıyor. Tasarım bilgisine sahip olmayan profesyonellerin bile kendi videolarını tasarlayabilmesini mümkün kılan platform, yapay zekâ destekli e-ticaret teknolojisi RAWY CAMP ile e-ticaret sektörüne özel çözümler sunuyor.

Yurt dışına açılmak isteyen markaları başarıya ulaştırmak için farklı çözümleri bünyesinde toplayarak benzersiz bir platform olan ihracat.in ise markaların tüm strateji, planlama ve operasyonel süreçlerini yönetebilmesini sağlıyor. Platform ile Digital Exchange, marka tescilinden e-ihracatla ilgili teşviklere, yapay zeka destekli pazar araştırmalarından dijital fırsatların tespit edilmesine, e-ticaret sitesi hazırlanmasından sosyal medya çalışmalarına, pazar yeri yönetiminden medya planlamaya kadar her aşamada markaların yanında yer alıyor. Platformdaki Theadx Export, dünyanın ilk yapay zeka tabanlı ihracat planlama aracı olma özelliğini taşıyor ve GTİP kodu ile yıl bazında tüm dünyanın ihracat verilerini inceleme olanağı sağlıyor. Ürünler ile ithalatçı firmaları eşleştiren ürün, detaylı piyasa araştırması, veri madenciliği ve medya planlama yapabiliyor.

Exit mobile version