TeknoTalk

Dizi platformları, sosyal medya ve oyun mecralarına karşı

Dizi platformları, sosyal medya ve oyun mecralarına karşı

Deloitte’un ‘Dijital Medya Trendleri Araştırması’na göre dijital platformlarda rekabet kızışıyor. Z kuşağı ve Milenyumların yarıya yakını ortalama 7 sosyal medya servisini kullanıyor, dörtte birinin ise 10 veya daha fazla sosyal medya hesabı var. Pandemi döneminde abone sayılarını artıran ücretli video platformlarının, rekabet edebilmek için sosyal medya ve oyun servisleriyle kıyasıya yarışa girmesi çok yakın…

Deloitte’un hazırladığı ‘Dijital Medya Trendleri’ araştırması, günümüzün popüler eğlence araçlarının büyüme ve rekabet stratejisini ortaya koyuyor. Araştırmaya göre pandeminin etkisiyle izlenme oranları artış gösteren abonelik modeline dayalı seç-izle (SVOD) platformları günümüzde abone sayılarını yüksek tutmaya çalışırken aynı zamanda sosyal medya ve oyun platformlarıyla da mücadele etmenin yollarını arıyor.

Araştırma, ABD’de tüketicilerin yüzde 80’inin hala Covid-19’un varyantlarından endişe duyduğunu ve eğlence merkezlerine geri dönme konusunda tereddüt ettiğini gösteriyor. Tüketicilerin yüzde 84’ü bu dönemde evde online eğlenceye daha fazla vakit ayırıyor. Bu rakam 6 ay önce yaklaşık yüzde 50 civarındaydı.

Pandeminin etkisiyle SVOD aboneliklerinde 2021’in ilk yarısında yüzde 21’lik artış yaşandı. Ancak aynı dönemde tüketicilerin ilgisi sosyal medya üzerinden servis edilen, ücretsiz içeriklere kaydı. Genç tüketiciler, kullanıcılar tarafından üretilen, kısa video formatındaki içeriklere daha fazla ilgi gösterirken, online video oyun ortamlarında sosyalleşmeye her geçen gün daha fazla zaman ayırıyor.

Araştırmaya göre, içeriklerine milyarlarca dolar harcayan SVOD platformları önümüzdeki dönem için iki önemli soruyla karşı karşıya. Üyeliği bir anda bırakabilen abonelerini ellerinde tutmak için ne yapacaklar, ücretsiz sosyal medya, kullanıcı içerikleri ve oyunlarla baş edebilecek çeşitlilikte portföylere sahipler mi?

Servisler yakın gelecekte birleşecek

Araştırmayı değerlendiren Deloitte Türkiye Teknoloji, Medya ve Telekomünikasyon Lideri Metin Aslantaş, SVOD platformlarının gelecekte abonelerini ‘daha sadık’ müşterilere dönüştürmek için sosyal medya ve oyun alanındaki şirketlerle ortaklık ve birleşmelere gideceğini kaydetti. Çevrim içi dizi ve film platformu Netflix’in geçtiğimiz günlerde ücretsiz mobil oyun oynama hizmeti başlattığını hatırlatan Aslantaş,

“Sadece ortaklık ve birleşmeler de yeterli olmayacak. Streaming video servislerinin sosyal medya departmanlarını geliştirmeleri gerekiyor. Farklı abonelik seçenekleri, sadakat programları ve VIP içerikleri de daha fazla izleyici çekebilir. Ancak günün sonunda en önemli konu müşterilere daha interaktif ve dinamik deneyimler yaşatabilmekte. Bu noktada sosyal medya servislerinin avantajı büyük, zira kullanıcılarının bu siteleri kullanmalarındaki en büyük etkenlerden birisi arkadaşlarıyla bağlantıda kalma istekleri. Düşüncelerini paylaşmak, insanlarla etkileşime girmek, benzer ilgi alanlarına ve görüşlere sahip kişilerle bir araya gelebilmek. SVOD servisleri günümüzde bunların hiç birisini sunmuyor” dedi.

Araştırmadan dikkat çeken bazı başlıklar şöyle:

Her kuşak farklı eğleniyor

Sanal dünyalar, gerçek etkileşimler

Dizisi bittiğinde iptal ediyor

Yüzde 25’i 10 platforma birden üye

Exit mobile version