Sosyal Medya

Otomobil

Elektrikli GELÄNDEWAGEN: EQ Teknolojisine sahip yeni Mercedes-Benz G 580

Mercedes-Benz’in yeni modelleri ve en son teknolojik gelişmeleri Auto China 2024’te sektörün önde gelenleri ve ziyaretçilerle buluşuyor.

Elektrikli GELÄNDEWAGEN: EQ Teknolojisine sahip yeni Mercedes-Benz G 580, arazi yeteneklerinde sınır tanımıyor

 

  • Mercedes-Benz’in yeni modelleri ve en son teknolojik gelişmeleri Auto China 2024te sektörün önde gelenleri ve ziyaretçilerle buluşuyor.
  • Dünya prömiyerini Auto China 2024’te gerçekleştiren efsanevi tasarım dilini benzersiz sürüş teknolojisiyle buluşturan yeni elektrikli G-Serisi, Eylül ayından itibaren Türkiye’de.
  • Yeni G-Serisi’nin G-TURN, G-STEERING ve akıllı arazi ağır vites fonksiyonu (Offroad crawling), sunduğu arazideki benzersiz kabiliyeti ile elektrik çağına giriyor.

 

Mercedes-Benz, Çin’de 25 Nisan-4 Mayıs tarihleri arasında 18’inci kez düzenlenecek Auto China 2024’te iki yeni modelin dünya prömiyerini gerçekleştirirken yeni araç teknolojilerini de tanıtıyor. Mercedes AMG’nin en yeni yüksek performanslı spor otomobili olan yeni Mercedes AMG GT 63 S E PERFORMANCE’ın yanında 45 yıldan uzun süredir ikonik tasarımıyla kendi özel hayran kitlesine sahip G-Serisi’nin yeni tamamen elektrikli modeli de ilk kez sahneye çıkıyor. Ayrıca Concept CLA Class ve güncellenmiş tamamen elektrikli EQS Saloon’un da fuar prömiyeri gerçekleştiriliyor. Mercedes-Benz ayrıca Şanghay’da içeriği genişletilen Ar-Ge merkezi ile de Çin’e olan güveninin altını çiziyor.

EQ Teknolojisine sahip yeni Mercedes-Benz G 580 Serisi (kombine enerji tüketimi: 30,4-27,7 kWh/100 km, kombine ağırlıklı CO₂ emisyonları: 0 g/km, CO₂ sınıfı: A), lider arazi aracının ilk tamamen elektrikli varyantını sunuyor. Yeni model, bugüne kadar görülmemiş bir şekilde gelenekle geleceğin buluşmasını simgeliyor. Yeni elektrikli G-Serisi, tüm ikonik unsurları içeren köşeli siluetini koruyarak modelin karakterine sadık kalmaya devam ediyor. Geleneksel içten yanmalı motorlu varyantlar gibi, gövdesi bir merdiven şasisi üzerine inşa edilirken bu sistem, elektrikli sürüşü entegre etmek için değiştirilerek güçlendirilmiş. Ayrıca, çift salıncaklı bağımsız ön süspansiyon ve yeni geliştirilen rijit arka aks kombinasyonu da korunuyor. Merdiven şasisine entegre edilmiş lityum-iyon batarya, düşük bir ağırlık merkezi sağlıyor. Kullanılabilir 116 kWh kapasitesi ile WLTP’ye göre 473 kilometrelik menzil için yeterli enerji sağlıyor.

Elektrikli GELÄNDEWAGEN: EQ Teknolojisine sahip yeni Mercedes-Benz G 580

Yeni elektrikli G-Serisi arazi standartlarını belirliyor

Tekerleklerin yakınında bulunan bağımsız kontrollü elektrik motoru, maksimum 432 kW toplam güç üretiyor. Bu motorlar, seçilebilir LOW RANGE arazi vites küçültme ile benzersiz sürüş özellikleri ve özel fonksiyonlar sağlıyor. Bu sayede, G-TURN, aracın gevşek veya asfaltsız yüzeylerde bulunduğu noktada kendi etrafında dönmesini sağlıyor. G-STEERING işlevi arazide sürüş sırasında önemli ölçüde dar bir dönüş açısıyla aracın yönlendirilmesine imkân veriyor. Üç vitesli akıllı arazi ağır vites fonksiyonu Offroad crawling, arazi sürüşü için hız sabitleyici gibi işlev görerek sürücü arazide gezinmeye odaklanırken optimum sürüş gücünü koruyor.

Denenmiş ve test edilmiş varyantlar gibi, EQ Teknolojisine sahip yeni Mercedes-Benz G 580 de uygun yüzeylerde yüzde 100’e kadar tırmanma kabiliyetine sahip. Araç, 35 dereceye kadar olan yan eğimlerde dengesini koruyor. Elektrikli G-Serisi, 850 milimetrelik maksimum sudan geçiş derinliği ile geleneksel motorlu benzerlerinden 150 milimetre daha iyi performans gösteriyor. LOW RANGE arazi vitesi, özel bir redüksiyon oranı ile sürüş gücünü artırıyor. Yeni model, akıllı tork vektörleme kullanarak geleneksel diferansiyel kilitlerinin işlevini sanal olarak üretiyor. G-ROAR, tamamen yeni elektrikli G-Serisi’ne benzersiz bir ses deneyimi de getiriyor. Karakteristik G-Serisi’ne özgü sürüş sesine ek olarak ortama bir ‘aura’ sesi ve çeşitli ‘durum’ sesleri de katıyor.

EQ Teknolojisine sahip yepyeni G 580, tasarım ikonunun geleneğini sürdürüyor

Eylül ayından itibaren Türkiye’de de satışa sunulacak yeni elektrikli G-Serisi, süregelen aile serisinin bir üyesi olarak da göze çarpıyor. Dış tasarım, opsiyonel siyah panelli radyatör ızgarası ile çarpıcı elektrikli görünüme kavuşuyor. Tamamen elektrikli varyant, bir dizi ayırt edici özellik sayesinde geleneksel motorlu modellerden ayrılıyor. Bu özellikler arasında hafifçe yükseltilmiş kaput ve arka tekerlek kemeri çıkıntılarında bulunan hava perdeleri ile arka kapı üzerindeki tasarım kutusu bulunuyor. Yeni A sütunu kaplaması ve aracın tavanında bulunan spoiler şerit de optimize edilmiş aerodinamiğe katkıda bulunuyor.

Kapsamlı standart donanım, ek özellikler ve dijital bir arazi deneyimi

EQ Teknolojisine sahip yeni Mercedes-Benz G 580, standart olarak MBUX bilgi-eğlence sistemi (Mercedes-Benz Kullanıcı Deneyimi), nappa deri çok fonksiyonlu direksiyon simidi ve ambiyans aydınlatmasının yanında opsiyonel olarak da KEYLESS-GO, sıcaklık kontrollü bardak tutucular, Burmester® 3D surround ses sistemi ve ‘şeffaf kaput’ sunuyor. Yeniden tasarlanan arazide sürüş kontrol ünitesi ve yeni OFFROAD COCKPIT, ek dijital işlevlerle arazi deneyimini geliştirmek için mevcut seçenekler arasında. Genişletilmiş standart özellikler paletine ve özel tasarım öğelerine sahip sınırlı sayıda üretilen bir model olan EDITION ONE da lansmanda satışa çıkarılacak.

Mercedes-Benz G 580 Teknik Verileri

 

Tahrik sistemi ve batarya
Tahrik   Dört tekerlekten çekiş sistemi
E-motorlar Türü Sürekli tahrikli senkronize motor (iki vitesli)
Güç çıkışı (maks.) kW 432
Tork (maks.) Nm 1.164
Batarya türü   Lityum iyon
Maksimum geri kazanım kapasitesi kW 217
Maks. AC şarj kapasitesi (yerleşik şarj cihazı serisi/opsiyonu) kW 11
AC şarj süresi, üç fazlı (11 kW) h 11,77 (WEU + Coc)
13,56 (ABD)
Maks. DC şarj kapasitesi: kW 200
Hızlı şarj istasyonunda DC şarj süresi asgari 32dk
DC şarj: 15 dakika sonra menzil (WLTP) km 170
Süspansiyon
Ön aks Çift salıncaklı bağımsız süspansiyon
Arka aks Rijit De-Dion aks
Fren sistemi Hidrolik çift devre
Direksiyon Elektromekanik
Jantlar 7.5J18ET43
Lastikler 265/60R18
Boyutlar ve ağırlıklar
Aks mesafesi mm 2.890
Tekerlek izi genişliği ön/arka mm 1.638 / 1.637
Uzunluk/genişlik/yükseklik mm 4.624/1.931 /1.986
Dönüş çapı m 13,6
Yükleme hacmi litre 555/1.990
AT’ye göre boş ağırlık kg 3.085
Taşıma kapasitesi kg 415
Brüt araç ağırlığı kg 3.500
Performans; yakıt tüketimi; karbon emisyonları
0-100 km/saat hızlanma saniye 4,7
Maksimum hız km/saat 180
Enerji tüketimi kombine kWh/100 km 30,4-27,7
Kombine ağırlıklı CO2 emisyonları g/km 0
Menzil km 434-473
CO2 sınıfı   A