TeknoTalk

Apple Avustralya’da Error 53 Fiyaskosu için 6.6 Milyon Dolar Ceza Aldı

Apple 6.6 Milyon Dolar Ceza Aldı, Error 53 Hatası Pahalıya Patladı!

Apple Avustralya’da Error 53 Fiyaskosu için 6.6 Milyon Dolar Ceza Aldı. Avustralyalı yetkililer yetkisiz tamir edilmiş iPhone’ların kullanımının engellenemeyeceğine hükmetti.

Avustralya yetkilileri, Apple’ın 2016 yılında çok sayıda telefona imza atan rezil Error 53 mesajına ilişkin açıklamasını pek dikkate almadı.

Hatırlanacağı gibi;

Apple iPhone 6 sahibi bir çok kullanıcı tarafından geri bildirimi yapılan Error 53 yani korkunç Hata 53’ün güvenlik önlemlerinin bir sonucu olduğunu açıklamıştı.
Eğer Türkiye’de ikamet ediyorsanız ve bir vesile ile cihazınızı güncellerken Error 53 ile karşılaştıysanız yandığınızın resmiydi, görünen o ki Avustralya’da da durum öyle.

Bu hata 53 nedir derseniz?

Genellikle ekran ve home düğmesi değişikliklerinden sonra yazılım güncellemesinin kısır döngüye girmesi sebebiyle ortaya çıktığı açıklanmış ve bu konu  The Guardian’daki makale ile yaygın hata olarak tescillenmişti. 

Apple benzersiz dokunmatik kimlik sensöründen elde edilen bilgilerin yani kısaca parmak izi verilerinizin güvenli bir şekilde korunması ile ilgili bir güvenlik önlemi olduğunu açıkladığı sorunu sadece kendi servislerinde düzeltmek istiyor.

Yani iPhone veya iPad gibi cihazlarda dokunmatik kimlik sensörünü etkileyen değişiklikler ancak ve ancak Apple yetkili servislerinin müdahelesi ile düzeltilebilecek. 

Error 53 Fiyaskosu için 6.6 Milyon Dolar Ceza!

İşte Avustralyalı yetkililerde bu konuda Apple’ı haksız buluyor. Ülkenin federal mahkemesi, Avustralya Rekabet ve Tüketici Komisyonu (ACCC) telefonla ilgili bir hatadan dolayı bir dava açtıktan bir yıl sonra teknoloji devine 6,6 milyon ABD doları ceza verdi.

Error 53 hatası, çatlayan ekranlarını üçüncü parti şirketler tarafından değiştirilen ekranlar Apple Tarafından devre dışı bırakılmıştı.

ACCC Komiseri Sarah Court açıklamasında;

Avustralyalılara “Bir üçüncü taraf onarımı yaptınız zaman herhangi bir çareye hakkınız olmadığından” söz edemezsiniz.  Kullanıcıların, telefonun altında yatan sisteme zarar vermediği sürece; kullanıcıların ekranlarının değiştirilmesine ve diğer tamirlerin üçüncü taraf şirketler tarafından yapılmasına özgür olması gerektiğini de ekledi.

Avustralya Tüketici Yasası uyarınca, bir ürün arızalı olduğunda; “müşteriler yasal olarak bir onarım veya bir değiştirme hakkına ve hatta bir geri ödeme hakkına sahiptir.”

Mahkeme kararını vermeden önce bile Apple; Hata 53’ten etkilenen yaklaşık 5,000 müşterinin kayıplarını tazmin etmeye karar vermişti.Cupertino ayrıca; ileriye dönük uyumu sağlamak için Avustralya Tüketici Yasası kapsamındaki garantiler konusunda çalışanları eğitme sözü de verdi.

The Sydney Morning HeraldThe GuardianACCC

Exit mobile version