Sosyal Medya

Güncel Teknoloji

Facebook ve Reklam Engelleyiciler Arasındaki Savaş Kızışıyor

Adblock’tan Facebook reklam engelleyicilerine karşı planlarına cevap gecikmedi!

Popüler Sosyal Ağ Platformu Facebook’un reklam engelleyici yazılımları kısıtlamak adına açıkladığı önlemlerden ve planlarının üzerinden daha 2 gün geçmeden bu konudaki en büyük düşmanı haline gelen Adblock karşı atağa geçti.

Popüler reklam engelleme yazılımlarından birisi olan Adblock Plus, Facebook‘un geçtiğimiz günlerde açıkladığı ve reklam engelleyicilere açtığı savaşa karşı yeni bir güncelleme yayımladı.

Adblock Plus tarafından açıklanan bilgilere göre Adblock Plus’ın güncel versiyonlarına sahip kullanıcılar Facebook’un masaüstü sürümünde reklamlardan kurtulmaya devam edebilecek.

330t

Yapmanız gereken tek şey aslında adblock Plus filtrelerinizi  tekrar güncellemek.

Facebook reklam Engelleyici Adblock Filtrelerinizi Siz Nasıl Güncelleyebilirsiniz?

In Firefox:

  1. Select Firefox >> Add-ons (for Mac OS X / Linux, select “Tools” from the menubar >> “Add-Ons”), this will open your Firefox Add-ons Manager.
  2. Click on “Extensions”, find Adblock Plus there, go to “Options” and then click on “Filter preferences…”.
  3. Press this shortcut key to update all filter susbcription at once: Ctrl+Shift+T or right-click a filter subscription and choose “Update filters”.

In Chrome:

  1. Click the Chrome menu button, then go to “Tools” and choose “Extensions”.
  2. Find Adblock Plus there and click on “Options” under its description.
  3. Click the “Update now” button.

In Opera:

  1. Click the “Menu” button (for Mac OS X / Linux, “Tools”), select “Extensions” >> “Manage Extensions”.
  2. Find Adblock Plus there and click its small tool-icon on the right side and choose “Preferences”.
  3. Click the “Update now” button.

adblock-plus

Bilindiği üzere Facebook, aldığı reklamları kendi bünyesinde barındırarak ve kodlarını da gizleyerek kullanıcılara bu şekilde gösteriyor. Bu kod gizleme işlemleri sayesinde reklam engelleyici yazılımlar, sitedeki içeriğin bir reklam olup olmadığını algılayamıyor ve reklamları kullanıcılara göstermeye devam ediyor. Daha doğrusu, Facebook‘un planı bu yönde olsa da Adblock Plus reklamları fark etme konusunda oldukça iddialı gibi gözüküyor.

Facebook ile birlikte internet aleminde pek çok site, reklam engelleyici yazılımcılara savaş açmış durumda. Ancak bir yandan da reklam engelleyici yazılımcılar gerçeği ve milyonlarca kullanıcının bu tarz eklentilerle reklamlardan kurtulması da günümüzün bir gerçeği. Hatta 2015 yılında tüm internet genelinde, reklam engelleyici yazılımlar yüzünden 21.8 milyar dolarlık bir gelir kaybı da söz konusu.

Bakalım bu reklam engelleme pazarındaki gelişmeler Facebook ve diğer yayıncıları nasıl etkileyecek, yoksa savaşı reklam engelleyici yazılımlar mı kazanacak?

Açıkcası bana göre gelirinin büyük bir bölümünü buradaki reklam gelirlerinden elde eden Facebook’un yakın bir zamanda kazanacağı bir savaş gibi durmuyor. Siz ne dersiniz?

Adblock