Sosyal Medya

Yazılım

Fibabanka hedefleri UNICA Yazılımı ile Ulaştı!

Ereteam, Fibabanka’nın da tercihi oldu. Ereteam’in dağıtıcısı olduğu UNICA yazılımıyla çalışmaya başladı. UNICA’nın kendilerine katkılarına değinen Fibabanka Kampanya Yönetimi Birim Müdürü Serkan Altun ‘’ Ereteam’in bu konudaki tecrübesi ve her zaman danışmanlıktan öte sergilediği çözüm odaklı yaklaşımı ile bu yolculuğun sonunda proje hedeflerimize ulaşmış olduk’’ dedi.

Fibabanka hedefleri UNICA Yazılımı ile Ulaştı!

Birçok sektöre veri analizi ve iş optimizasyonu çözümleri sunan, ulusal ve uluslararası arenada öncü olan, veri analizi ve yazılım hizmeti danışmanlığı şirketi Ereteam, Fibabanka’nın da tercihi oldu. Ereteam’in dağıtıcısı olduğu UNICA yazılımıyla çalışmaya başladı. UNICA’nın kendilerine katkılarına değinen Fibabanka Kampanya Yönetimi Birim Müdürü Serkan Altun ‘’ Ereteam’in bu konudaki tecrübesi ve her zaman danışmanlıktan öte sergilediği çözüm odaklı yaklaşımı ile bu yolculuğun sonunda proje hedeflerimize ulaşmış olduk’’ dedi. Ereteam CEO’su Kutlay Erdal Şimşek de başarının ardında çok farklı sektörlerde edinilen uzun yıllara dayanan tecrübe olduğuna dikkat çekti.

Türkiye’nin ilk yazılım hizmeti danışmanlığı ve veri analizi şirketlerinden biri olan, veri odaklı karar alma kültürünü kuruluşlara adapte etme vizyonu ile çalışan Ereteam, iş zekâsı, performans yönetimi, kurumsal pazarlama yönetimi, veri entegrasyonu, finansal kaynak planlaması ve risk yönetimi gibi çok geniş alanda çözüm ve hizmet sunuyor.

Ereteam’in dağıtıcısı olduğu, şirketlerin kampanya ve pazarlama süreçlerinde ihtiyaç duyduğu tüm uygulamaları tek bir platform içerisinde sunan Unica yazılımı, Fibabanka’nın da tercihi oldu.

Fibabanka, kampanya ve iletişim süreçlerinin etkin ve merkezi olarak yönetilmesi kapsamında bir kampanya yönetimi uygulamasına ihtiyaç duymaktaydı.

Dijitalleşmeye önem veren ve stratejik olarak dijital kanallarla büyümeye odaklanan bir banka olan Fibabanka, bu yönde teknolojik altyapısını kampanya dünyası için de güçlendirmek üzere Unica Implementasyon projesini hayata geçirmeye karar verdi.

HAZIRLIK SÜRESİ KISALDI VERİM ARTTI

Unica platformunun entegrasyonu ise iki fazdan oluştu. İlk fazda batch/outbound (SMS, e-mail, Push, Telemarketing) kanallarının entegrasyonu, ikinci fazda ise dijital kanallar (Internet, Mobil), IVR, Çağrı Merkezi entegrasyonu gerçekleştirildi. Proje sonunda ise tüm ekiplere roller bazında eğitimler verilerek, ekiplere hem ürün özellikleri hem de entegrasyonda yapılanlar aktarıldı.

Unica uygulaması birçok faydayı da beraberinde getirdi. Eskiden manuel kampanya hedef kitle hazırlama süreçleri ile günde birkaç kampanya yapılabilirken Unica entegrasyonu sonrasında günde onlarca kampanya otomatik olarak tetiklenebiliyor. Böylece daha hızlı aksiyon alabilen, taleplere daha hızlı cevap verebilen kampanya ekibinin yaptığı operasyonel süreçlerde verimlilik sağlandı.

HEM İŞ YÜKÜ HEM DE MALİYETLER AZALDI

Ayrıca eski sistemde banka CRM ekiplerinin inbound kampanya yapabileceği bir altyapı bulunmuyordu. Kodlamayla yapılan statik kampanyalar sunulabiliyordu. Bu maliyetli ve IT yükü oluşturan yapı Unica sonrasında değişti. Unica ekranları kullanılarak çok hızlı bir şekilde inbound kanallarda kampanya tanımı yapılması sağlandı. Hem iş birimleri hem de IT açısından maliyetler azaltılmış oldu.

Unica’yla birlikte birbirinden bağımsız kanal yapıları yerine uçtan uca bütünlük sağlayan müşteri deneyimi oluşması da sağlandı. Kanalların entegrasyonu sayesinde merkezi kampanya yönetimi sağlanmış oldu. Müşterilerin kampanyaları görüntüleme bilgisi (kontak) ve verilen cevaplar (kabul, red vb.) standart ve ortak bir yapıdan takip edilebilir hale geldi. Tüm kampanya ve tekliflerin performansı raporlar ve kayıt geçmişleri üzerinden takip edilebilir hale geldi.

ZAMANDAN TASARRUFU KOLAY YÖNETİM SAĞLADI

Unica öncesinde tablolara erişim için hazır arayüzler bulunmadan sorgular oluşturarak kampanya kitleleri oluşturuluyordu. Unica uygulamasıyla birlikte istenilen tüm data kaynaklarına arayüzler sayesinde hızlıca erişip, yeni tablo ekleme/çıkarma, kayıtları listeleme, sürükle-bırak yapılar sayesinde kriter setini kolayca oluşturulabilmesi sağlandı.

Genel yapıda birden fazla kez kullanılması gereken kampanya akışlarının (segment, kara liste vb.) tekrar tekrar yaratılması yerine sistemde kaydedilip kopyala-yapıştır olarak aynı akışların yeni kampanyalar için de eklenebilmekte ve üzerinde istenilen değişikliklerin yapılmasına imkân vermektedir. Böylece benzer işlerin birden fazla yapılmasına gerek kalmadan kampanya operasyonlarında da verimlilik sağlandı.

Ereteam CEO’su Kutlay Erdal Şimşek

‘’BAŞARININ ARDINDA UZUN YILLARA DAYANAN TECRÜBE YATIYOR’’

Ereteam’in CEO’su Kutlay Şimşek, Fibabanka ile yaptıkları çalışmaya ilişkin şunları söyledi:

‘’Bu projenin başarısının ardında, Fibabanka’nın dijitalleşmeye verdiği önem ve yeniliklere açık olmasının yanı sıra, Unica’nın sunduğu teknoloji ve ekibimizin bu konuda pek çok farklı sektörde edindiği uzun yıllara dayanan tecrübesi yatıyor.

Tüm kurumsal kampanya süreçlerini tek bir platformda toplayan, uçtan uca çok kanallı kampanya süreçlerini entegre ederek merkezi kampanya yönetimine imkân veren UNICA platformu, operasyonel işlemlerde ciddi azalmalar sağlıyor. Bu sayede kurumlar aynı dönem içerisinde müşteri profillerine ve davranışlarına uygun olarak daha fazla kampanya yapabilir duruma geliyorlar. Müşteriye istediğini sağlayan Unica sayesinde satış başarısının yanında müşteri memnuniyeti de önemli ölçüde artıyor.’’

‘’STRATEJİK KARARLARI ÇOK HIZLI ŞEKİLDE HAYATA GEÇİREBİLDİK’’

Fibabanka Kampanya Yönetimi Birim Müdürü Serkan Altun, Ereteam ile çalışmalarının sağladığı katkılara ilişkin şunları söyledi:

‘’Fibabanka olarak “İnsanların hayatını kolaylaştıracak en hızlı bankacılık hizmetini sunmak” misyonu ile çalışmalarımızı yürütürken müşterilerimizin ihtiyaçlarına en uygun ürün ve tekliflerimizi en hızlı şekilde sunabilmek için Unica kampanya platformunu seçerek yola çıktık.

Ereteam’in bu konudaki tecrübesi ve her zaman danışmanlıktan öte sergilediği çözüm odaklı yaklaşımı ile bu yolculuğun sonunda proje hedeflerimize ulaşmış olduk. Entegrasyon kolaylığı ile bunu birçok kanalda hızlıca sağlayabildik.

Bu kanallarda müşteri ihtiyacına uygun tekliflerimiz ile en doğru zamanda müşterilerimizin hayatını kolaylaştırdık. Bunu yeni verileri ve analitik modellerimizin çıktılarını kolayca senaryolarımıza dahil ederek sağladık. Kampanya performanslarının ölçülmesini sağlayarak, hedeflerimiz doğrultusunda her gün yeni stratejik kararlar alabildik. Unica sayesinde aldığımız stratejik kararları çok hızlı şekilde hayata geçirebildik.’’