fiyuu, 150.000’i aşan teslimat hacmini Amazon Web Services (AWS) altyapısı ve servisleriyle yönetiyor
Günde 150.000’den fazla teslimat yapan yeni teslimat platformu fiyuu, AWS altyapısı ve servisleriyle operasyonel verimliliği yüzde 30’a kadar artırırken, kurye eşleştirme ve rota planlamasında ise yüzde 25’e yakın zaman tasarrufu elde etti. Şirket, AWS destekli veri analitiği ve yapay zeka temelli sistemlerle rota planlama ve kurye verimliliğini daha da artırmayı hedefliyor.
Yeni nesil teslimat platformu fiyuu, bulut sağlayıcısı olarak Amazon Web Services’i (AWS) tercih etti. 74 şehirde, 5.000’den fazla kuryesiyle, her gün 150.000’den fazla teslimat yapan fiyuu, AWS altyapısı ve servisleriyle yüksek hacimli teslimat verilerini güvenli, ölçeklenebilir ve gerçek zamanlı olarak işleyebiliyor. Dağınık sistemler, ölçeklenebilir veri işleme altyapısı, anlık kurye takibi ve rota optimizasyonu gibi kritik konularda kararlılık ve hız elde ediyor.
2016 yılında Türkiye’de ilk siparişini taşıyan fiyuu, müşterilerine en iyi “uçtan uca teslimat” deneyimini sunma misyonuyla faaliyetlerini sürdürüyor. Ata Holding’in 50 yılı aşkın iş tecrübesi ve çok sektörlü faaliyetlerinden doğan stratejik bir girişim olan fiyuu, yalnızca kurye hizmeti vermekle sınırlı kalmıyor, veri odaklı, sürdürülebilir, esnek ve ölçeklenebilir bir teslimat platformu olarak öne çıkıyor. fiyuu, restoran ve perakende sektöründeki işletmelere uçtan uca yönetilen, entegre bir teslimat altyapısı sunuyor. Son kilometre teslimat süreçlerini dijitalleştiriyor, operasyonel yükleri tamamen üstleniyor, standart ve VIP teslimat modelleriyle müşterilerinin farklı hizmet beklentilerine göre esnek çözümler sunuyor. İş ortakları, fiyuu sayesinde teslimat süreçlerini daha hızlı, daha güvenli ve daha öngörülebilir şekilde yönetebiliyor ve böylece müşteri memnuniyetini artırırken kendi kaynaklarını daha verimli kullanabiliyor.
fiyuu Teknoloji ekibi, Bilişim Vadisi’ndeki Ar-Ge faaliyetleri kapsamında bu çalışmaları hayata geçirirken, tüm paydaşların algoritma ve kurye süreçlerini sürekli olarak inovatif yaklaşımlarla sorgulamasını sağlıyor. Bu sayede yapay zeka destekli rota optimizasyonu, dinamik kurye eşleştirme ve gerçek zamanlı veri analitiği gibi alanlarda kesintisiz gelişim kültürü oluşturuluyor.
Operasyonel verimlilikte yüzde 30’a varan artış
fiyuu’nun kendi bünyesindeki profesyonel kurye ağı, yapay zeka destekli planlama sistemleri ve kullanıcı dostu yönetim paneli sayesinde yüzlerce işletme kendi kurye organizasyonuna ihtiyaç duymadan müşterilerine zamanında ve güvenli teslimat sunabiliyor. fiyuu, AWS altyapısında pilot kurulumlarını haftalar içinde hayata geçirdi. Ana servis geçişleri ve sistem entegrasyonlarını ise kademeli olarak birkaç ayda tamamladı. Şirketin kullanmaya başladığı son AWS servisleri ise şu şekilde:
- Amazon Kinesis: Gerçek zamanlı kurye konum ve işlem akışı takibi
- AWS Lambda: Serverless mimariyle esnek ve düşük maliyetli işlem iş gücü
- Amazon ECS & EKS: Mikroservis altyapılarının konteyner bazlı yönetimi
- Amazon DynamoDB & Redis: Yüksek trafikli teslimat süreçlerinde hızlı veri erişimi
- Amazon SageMaker: Tahmine dayalı teslimat ve kurye verimliliği analitiği için model eğitimi
fiyuu, yapay zeka destekli kurye mülakat sistemi sayesinde de kurye adaylarıyla 7/24 otomatik görüşme yapabiliyor. Kurye takip uygulaması sayesinde ise kuryelerin anlık izlenmesini sağlayarak operasyonel verimliliği ve hizmet kalitesini artırıyor. AWS servislerinin ölçeklenebilirliği sağlaması sayesinde şirket ani trafik artışlarında sistem kararlılığını sürdürebiliyor. Veri işleme ve dağıtım süreçleri milisaniyelerle ölçülürken, yeni özellikleri de hızlıca test edip yayına alabiliyor. Operasyon kararları ise yapay zeka ve veri analitiği desteğiyle alınıyor.
AWS altyapısı ve servisleriyle fiyuu’nun operasyonel verimliliği yüzde 30’a varan artış kaydetti. Kurye eşleştirme ve rota planlamasında ise yüzde 25’e yakın zaman tasarrufu elde edildi. Operasyonel desteklerde ise yüzde 210 azalma kaydedildi. Donanım, bakım ve veri merkezi maliyetlerinde belirgin azalma kaydedilirken servis kesintisizliği ve müşteri memnuniyetinde artış oldu. Siparişlerin zamanında teslim edilme oranı arttı, canlı kurye takibi ve anlık bildirimler sayesinde kullanıcı güveni ve memnuniyeti yükseldi, hizmet sürekliliği ve öngörülebilir teslimat süreçleri sağlandı.
fiyuu Teknoloji Direktörü Mehmet Gökhan Akgül, konuyla ilgili olarak şunları söyledi: “fiyuu olarak, AWS altyapısı sayesinde en gelişmiş teknolojiye sahip son teslimat platformlarından biri haline geldik. Yüksek teslimat hacmine rağmen operasyonel verimliliğini koruyabilen, kesintisiz hizmet sağlayan ve yapay zekayla desteklenen çözümler sunan bir marka olarak sektörde lider konuma ulaştık. Hedefimiz, teslimat dünyasında sürdürülebilir ve akıllı çözümler sunmak. Bu doğrultuda, karbon ayak izimizi azaltmaya yönelik çalışmalarımızı sürdürürken; veri analitiği ve yapay zeka destekli sistemlerle rota planlamasını ve kurye verimliliğini sürekli olarak iyileştiriyoruz.”
AWS Türkiye Genel Müdürü Berrin Özselçuk ise, “Restoranlar ve perakende sektöründe faaliyet gösteren işletmelerin en büyük operasyonel yüklerinden biri teslimat. fiyuu, bulut teknolojileriyle bu sürecin nasıl dijitalleştiğinin ve bu sayede maksimum verimle hizmet sunulabildiğinin somut bir örneği. fiyuu’nun sadece kendi müşterilerinin değil, son kullanıcıların da deneyimlerini olumlu etkileyen ve iyileştiren çalışmalarını desteklemekten mutluluk duyuyoruz,” şeklinde konuştu.