Sosyal Medya

Güncel Teknoloji

Gemius Araştırdı! Kadınların dijital karnesi nasıl?

Gemius, birçok sektörü yakından takip ederken, sunduğu verilerle hem trendleri gözler önüne seriyor, hem de farklı sektörlerin nabzını tutuyor. Bu bağlamda Gemius olarak 8 Mart Dünya Emekçi Kadınlar Günü özelinde bu haftayı kadın odaklı verilere ayırdık.

Kadınların dijital karnesi

Gemius, birçok sektörü yakından takip ederken, sunduğu verilerle hem trendleri gözler önüne seriyor, hem de farklı sektörlerin nabzını tutuyor. Bu bağlamda Gemius olarak 8 Mart Dünya Emekçi Kadınlar Günü özelinde bu haftayı kadın odaklı verilere ayırdık.

Gemius Audience’ın 2021 yılı verilerine göre internete erişen her 100 kullanıcıdan 47’sini kadınlar oluşturdu.

Erkekler kadınlara oranla daha fazla internete erişim sağladı; ancak internette geçirilen süre söz konusu olduğunda bu tablo değişiyor. Kadınlar ortalama 232 saate ulaşarak erkekleri açık ara geride bıraktı.

Kadınların internete eğilimi oldukça yoğun. Eğitim durumları söz konusu olduğunda da çok büyük farklar göze çarpmıyor. İnternete erişen kadın kullanıcıların yüzde 66’sı ortaokul ve üstü eğitime sahip.

Kullanıcılar, günlük işlerinin pek çoğunu artık internetten yürütüyor. Özellikle de çalışan kesimin internete daha çok ilgi gösterdiğini söyleyebiliriz. İnternete erişen kadınların yaş aralığını dikkate aldığımızda ağırlıklı olarak 25-44 yaş aralığındaki kadın kullanıcılar ön plana çıkıyor.

Gemius, hem kadınların hem de annelerin en çok hangi içerikleri tercih ettiğini de masaya yatırdı.

Gemius Audience’ın 2021 yılı verilerine göre internete erişen kadın kullanıcıları en çok kozmetik, yaşam, haber, oyun, haritalar, e-ticaret, eğitim, bilgi, kamu, müzik, sosyal ağlar, kurumsal, turizm, iş-finans ve video/TV kategorilerine ilgi gösteriyor.

Anne ve çocuk hedefleme grubu yoğunluğu temel alındığında daha farklı bir tabloyla karşılaşıyoruz. Bu grupta yaşam, haritalar, oyun, telekomünikasyon, ilan, kozmetik, e-posta, turizm, portal, kültür-eğlence, otomotiv, iş-finans, teknoloji, bilgi ve kurumsal kategoriler öne çıkıyor.

Dev markalar, kullanıcılarına ulaşmak için birçok farklı kampanyaya imza atarken, bu reklamlarıyla kadınlara dokunabilmeyi başaran markalar da belli oldu. Gemius Adreal’in 2021 yılını kapsayan verilerine göre dijital reklamlarını kadınlarla buluşturmayı başaran markalar şöyle sıralandı: Trendyol, LC Waikiki, Hepsiburada, n11.com, Vodafone, Yemeksepeti, A101, Çiçek Sepeti, Media Markt, Netflix, Vivense, Turkcell, Migros, Huawei, CarrefourSA, TRT 1, Samsung, Getir, Şok Marketler, Domino’s Pizza.

Peki kadınlar en çok hangi markaların internet sitelerine girmeyi tercih ediyor? Anneler söz konusu olduğunda tercihler ne yöne kayıyor?

Gemius Audience’ın Şubat 2022’yi baz alan verilerine göre internete giren kadın kullanıcılar ağırlıklı olarak internetten film/dizi izliyor, modayı bir yandan takip ederken, diğer yandan da kozmetik/bakım ürünleriyle ilgileniyor. En çok ziyaret edilen adresler ise şöyle: puhutv.com, generali.com.tr, solgar.com.tr, mango.com, cambly.com, pandora.com.tr, efbutik.com, farmasi.com.tr, kofteciyusuf.com, millipiyango.gov.tr, hm.com, miniso.com.tr, kahvedunyasi.com, pierrecardin.com.tr, iklimsa.com, yvesrocher.com.tr, ipekyol.com.tr, beeo.com.tr, dogakoleji.com, fedex.com, ubisoft.com ve bitexen.com.

Anneler söz konusu olduğunda ise tercihlerde önemli değişiklikler görüyoruz. İletişim teknolojilerine daha çok ilgi gösteren anneler, kargo şirketlerine, ikinci el ürünlerin sergilendiği platformlara ve bebek ürünlerinin yer aldığı markalara ağırlık veriyor. Gemius Audience’ın Şubat 2022’yi baz alan verilerine göre annelerin en fazla ziyaret ettiği adresler şöyle: samsung.com, vodafone.com.tr, netflix.com, lcwaikiki.com, mngkargo.com.tr, turkcell.com.tr, araskargo.com.tr, mediamarkt.com.tr, a101.com.tr, letgo.com, spotify.com, teknosa.com, qnbfinansbank.com, memorial.com.tr, getir.com, carrefoursa.com, opel.com.tr, acibadem.com.tr, huawei.com, defacto.com.tr, e-bebek.com, enerjisa.com.tr, biletix.com.

2021 yılında pek çok dijital reklamla karşılaştık. Kimi hafızamıza kazındı ve yaratıcılıklarıyla markanın adından söz ettirdi, kimisi de doğru kitleye ulaşarak markaların satışlarını artırmayı başardı. Peki bu süreçte kadınlar en sık hangi reklamlarla karşılaştı?

Gemius Adreal’in 2021’i kapsayan verilerine göre YouTube uygulaması özelinde 2050 GRP ile Trendyol, ilk sırada yer aldı. Facebook uygulaması söz konusu olduğunda ise 1319 GRP ile Çiçek Sepeti öne çıkarken, 927 GRP ile Yemek Sepeti de kadınların karşısına sıkça çıkan markalardan biri oldu.

GRP ölçümleriyle ilgili önemli bir hatırlatma da yapmak isteriz. Gemius’u Türkiye’de öne çıkaran en önemli özelliklerden biri GRP’yi dijital ölçümleme metriği olarak kullanan sektörün tek ismi olması. GRP sayesinde işletmeler kampanyalarını geliştirirken, diğer yandan televizyon gibi offline mecralarla bu kampanyalarını kıyaslama imkanı buluyor.

İnternete erişen kadınlar, erkeklere kıyasla dijital mecralarda çok daha fazla vakit geçiriyor. e-ticaret ve oyun söz konusu olduğunda da bu tablo değişmiyor ve kadınlar önde yer alıyor.

Gemius Audience’ın 2021 yılı verilerine göre yıl boyunca kadınlar, e-ticaret platformlarında erkeklere göre daha fazla vakit geçirdi. Özellikle Eylül ayından sonra geçirilen sürede büyük bir artış yaşanırken, bu süre Ekim ayında zirveye ulaştı.

Kadın kullanıcılar, internette dizi ve film izlemeyi seviyor. Özellikle de sonbahar ve kış aylarında bu eğilimin fazlasıyla arttığı görülüyor. Gemius Audience’ın 2021 yılı verilerine göre aydan aya daha fazla kadın kullanıcı internete girip dizi ve film izlemeyi tercih ederken, Eylül itibariyle bu sayıda büyük bir yükseliş yaşandığı görülüyor.

Veri ve ölçümleme ihtiyaçlarınız için #Gemius’u seçin.

#adserver #trafikrekabet #reklamrekabet #ontarget