Sosyal Medya

Güncel Teknoloji

Google, Alman haber yayıncılarına yıllık 3,2 milyon Euro ücret ödeyecek

Google, Alman yayıncılara içeriklerini News arama motorunda yayınladıkları için yıllık 3.2 milyon Euro ödemeyi kabul etti.

Google, Alman haber yayıncılarına yıllık 3,2 milyon Euro ücret ödeyecek

 

Google, Alman yayıncılara içeriklerini News arama motorunda yayınladıkları için yıllık 3.2 milyon Euro ödemeyi kabul etti.

Söz konusu tazminat, teknoloji devi ile Corint Media arasındaki geçici anlaşmanın bir parçası, nihai (ve muhtemelen daha yüksek) tutarı belirleyecek olan Alman Patent ve Ticari Marka Ofisi‘nin (DPMA) bu konudaki kararını bekleniyor.

Corint Media, aralarında Axel Springer, Al Jazzeera, France 24 ve CNBC Europe’un da bulunduğu 500’den fazla Alman ve uluslararası medya şirketinin haklarını temsil eden bir Avrupa kuruluşu. Şirket uzun süredir Google’ın herhangi bir tazminat ödemeden basın içeriğini “hukuka aykırı” bir şekilde kullanmasına itiraz ediyordu.

Başlangıçta, 2022 yılında kullanılan haber içeriği için 420 milyon Avro ödeme talep eden Corint Media, şimdi DPMA’nın kararının 3,2 milyon Avroluk ön anlaşmadan “önemli ölçüde” daha yüksek bir meblağa yol açacağını umduğunu söylüyor.

Bu arada hatırlarsanız, Google daha önce Haziran 2021 (AB’nin basın yan telif hakkı yasasının yürürlüğe girdiği tarih) ile Mart 2023 arasındaki dönemi kapsayacak tek seferlik 5.8 milyon Avroluk bir ödemeyi kabul etmişti.

Google, yaptığı açıklamada, “Corint Media’ya yapılan ödemeler, Almanya’daki 470 bölgesel ve ulusal yayınla halihazırda yaptığımız anlaşmaya uygun” dedi. Mevcut lisans anlaşmaları arasında Alman satış noktaları Zeit ve Spiegel de yer alıyor” denildi.

Corint Media Genel Müdürü Dr. Christine Jury-Fischer,

“Google’ın yarı tekel olarak fiyatları belirlediği durumlarda, içerik kullanımı için uygun tazminatı almanın tek yolu olağan mahkemelerdir” dedi.

Dr. Christine Jury-Fischer, bu anlaşmanın,

“Basın piyasasının bir bölümünün bile, yüksek düzeyde bir birliktelik sağlandığı takdirde, Google’ın hakim ticari uygulamalarına karşı kendini savunmayı başarabileceğini kanıtladığını” sözlerine ekledi. Eğer başarılı olursa, bu çabalar diğer yayıncıların da yararına olacaktır” dedi.