Sosyal Medya

Güncel Teknoloji

Hazır giyim ürünlerinin tedariğinde ‘dijital’ dönem başladı

Hazır giyimin ülke ekonomisindeki payı her geçen yıl büyümeye devam ederken, mağaza ve üreticileri platformunda bir araya getiren DepoTextile.com, sektörün nabzını tuttuğu araştırmanın sonuçlarını açıkladı.

Hazır giyim ürünlerinin tedariğinde ‘dijital’ dönem başladı

 

  • Hazır giyimcilerin %69,8i satışlarını çevrimiçi yapıyor
  • Çevrimiçi kanalların hazır giyim sektöründeki payı büyüyor
  • Hazır giyim sektörünün nabzını tutan araştırma sonuçları açıklandı

 

Hazır giyimin ülke ekonomisindeki payı her geçen yıl büyümeye devam ederken, mağaza ve üreticileri platformunda bir araya getiren DepoTextile.com, sektörün nabzını tuttuğu araştırmanın sonuçlarını açıkladı. Araştırmada satıştan tedarike kadar tüm iş süreçlerinde dijitalleşmenin payının artmasına dair veriler öne çıktı.

 

Hazır giyim sektörü, ülke ekonomisinin itici gücü olmaya devam ederken, mağazaların yüzlerce üreticiye ulaşarak toptan sipariş oluşturabilmesini sağlayan DepoTextile.com, sektörün nabzını tuttuğu araştırmanın sonuçlarını açıkladı. Sektörde yer alan markalara ve bu alana yatırım yapmayı planlayan kişilere rehber niteliğinde bir araştırmaya imza atarak, hazır giyim sektörünün haritasını çıkardı. Buna göre sektör oyuncularının birçoğunun satışlarını çevrimiçi kanallar aracılığıyla gerçekleştirdiği kaydedilirken, ürün tedarikinde de benzer bir tablo görülüyor.

DepoTextile.com Kurucusu Kenan Demir

Hazır giyim markalarının %69,8’inin satışları online’da

 

Hazır giyim sektöründeki tedarikçilere yönelik bugüne kadar yapılan en kapsamlı çalışmalardan birine imza attıklarını aktaran DepoTextile.com Kurucusu Kenan Demir, konuya dair şu değerlendirmede bulundu:

“Bu çalışma hazır giyim sektöründe şu an satış yapan ya da bu sektöre yatırım yapmaya istekli kişiler için pusula niteliği taşıyor. Gerçekleştirdiğimiz araştırmadan elde edilen ürün tedariği, satıcı ve tedarikçi ilişkisi, tedarik etme araçlarına dair verilerin hazır giyimde faaliyet gösterecek adayların çalışmalarına yön vereceğini düşünüyoruz. Örneğin araştırmamızdaki katılımcılara ‘çevrimiçi satış yapıyor musunuz?’ sorusunu yönelttik ve %69,8’inden ‘evet’ cevabını aldık. Bu oran bize çevrimiçi araçların sektör için ne kadar önemli bir kanal olduğunu gösteriyor.”

Turkey textile industry,July 24, 2014. Textile is very important sector for turkish economy. At the same time this sector is generating employment. The workers are seen on the picture in a factory

Ürüne ulaşmanın yolu da internetten geçiyor

 

E-ticaret denince akla gelen sektörlerin başında hazır giyimin bulunduğunu söyleyen Kenan Demir,

“Sektör oyuncularının sorularımıza verdiği yanıtlar bu argümanı doğruluyor. Mesela yurt dışından ürün tedarik edecek satıcıların %61,3’ü bunu çevrimiçi kanallardan yapıyor. Yurt içindeki sektör oyuncularının %41,4’ü de tedarik edeceği ürün ya da şirketlere internetten ulaşıyor. Satıcıların %51,8’i ise bu tedarik faslını her ay düzenli bir şekilde yaparken, %31,9’u ürün satın almak için mevsim geçişlerini tercih ediyor. %14,1’i ise yeni ürünleri çıktıkları dönemde eşzamanlı olarak tedarik ediyor” dedi.

 

Yurt içi tedarikinde karayolu zirvede

 

Araştırmalarıyla birlikte hazır giyim markalarının tedarik yollarının karnesini çıkaran DepoTextile.com Kurucusu Kenan Demir, “Satıcıların %15,9’u kendi markasına ait ürünleri satarken, %62,9’u farklı markaların ürünlerini satıyor. Bu doğrultuda yurt içindeki ürün tedarik etmek isteyen satıcıların %94’ü kara yolunu tercih ederken, %4,3’ü de hava yolunu kullanıyor. Yurt dışı ithalatını seçenlerde ise bu oranlar değişkenlik gösteriyor. Yurt dışı ürün tedariğinde kara yolunun payı yarı yarıya düşüyor ve %45,2 şeklinde kaydediliyor. Deniz yolu ise %38,7’de kalıyor. Kalan %16,1’lik kesim ise yurt dışından ürün tedarik ederken hava yoluna başvuruyor” ifadelerini kullandı.