Sosyal Medya

Sağlık

Honnes, yüzde 100 yerli sermaye ile sağlık sektöründe yüzde 200 büyüdü

Honnes, B-Good ve Getwell markalarıyla pandemi sürecinden pozitif yönde etkilenerek yüzde 200’lük büyümeyi yakaladı.

Honnes, yüzde 100 yerli sermaye ile sağlık sektöründe yüzde 200 büyüdü

  • Pandemi öncesi aylık 500 bin olan maske üretimi, günlük 1,5 milyon adede yükseldi
  • 80 bin litrelik dezenfektan üretimi pandemiyle 650 bin litreyi gördü

Sağlık ve endüstriyel ürünler sektöründe üretim, lojistik, satış-pazarlama alanlarındaki faaliyetlerini 30 yılı aşkın bir deneyimle ve yüzde yüz yerli sermayeyle yürüten Honnes, B-Good ve Getwell markalarıyla pandemi sürecinden pozitif yönde etkilenerek yüzde 200’lük büyümeyi yakaladı. Pandemi öncesi aylık 500 bin olan maske üretimini, günlük 1,5 milyon adede yükselten; dezenfektan üretimini ise 80 bin litreden yüzde 800 artırımla 650 bin litreye çıkartan marka, pazara sunduğu inovatif ürünleri ile de farklılaşıyor.  5 kıtada 50’den fazla ülkede hizmet veren Honnes; yerli sermayenin gücünü hem yurtiçi hem yurtdışı pazarda önümüzdeki yıllarda da sürdürmek hedefini koruyor.

1987 yılında kurulan ‘Çapa Medikal’ çatısı altında sağlık sektöründe lojistik, satış-pazarlama alanlarında faaliyet gösteren ve zamanla Türkiye’nin en büyük medikal dağıtıcısı konumuna gelen Honnes, B-good ve Getwell markaları ile yurtiçi ve yurt dışı pazarda atağa geçti.  Covid-19 sürecinde sağlık ürünlerine talebin artmasıyla 2021 yılı hedeflerine bir yıl önceden ulaşan kuruluş, TL ve adet bazında geçen yılın aynı dönemine göre 2 kat büyüyerek performansını zirveye taşıdı.

“Üretim, satış ve istihdam rakamlarımızı arttırdık”

İçinde bulunduğumuz olağanüstü dönemde dezenfektan ve maske gibi ürünlerin satış adetlerinde büyük sıçrama yaşandığını ifade eden Honnes Yönetim Kurulu Başkanı Zekeriya Avşar, bu sürece üretim ve yatırımlarını arttırarak adapte olduklarını ifade etti.  Avşar; “2020 yılının 3.çeyrek sonunda 2021 yılı hedefini tutturmuş olduk. 2020 yılında yurt içi ve yurt dışında yüzde 200’ün üstünde büyüme kaydettik. Pandemi öncesi aylık 500 bin olan maske üretimimiz, günlük 1,5 milyon adede yükseldi. Yalnızca iç pazarın değil, yurt dışı pazardan gelen talebi de eksiksiz karşılamaya çalışıyoruz. Dezenfektanda butik bir üretim yapıyorduk. Bu nedenle eczane pazarı için yıllık 80 bin litrelik üretimimiz, pandemi dolayısıyla yüzde 800 oranında arttı. 2021 yılına girmeden, dezenfektan üretiminde 650 bin litreye çıkmış durumdayız. Öte yandan bu dönem için özel ürünler de ürettik.  B-good El ve Cilt Dezenfektanı – Cep Boy bunlardan biri”.

“Sürdürülebilir bir büyüme hedefliyoruz”

2021 yılı için bütün ürün gruplarında  pazar birinciliği hedeflediklerinin altını çizen Avşar, şu ifadeleri kullandı:”2019 yılını 60 milyon TL ciro ile kapadık. 2020 yılı ise sektörümüz için farklı tecrübeler yaşadığımız bir yıl oldu. Her sektör için zorlu ve sıkıntılı misafir Covid-19 salgını yüzünden, dünyadaki tüm ekonomiler dönüşüm ve değişim yaşadı. 2020 yılında da bir önceki yıla benzer olarak TL bazında yüzde 40, adet bazında yüzde 20 büyüme hedefiyle yola çıkmıştık ancak bu süreç, sağlık sektöründe faaliyet gösteren bizim gibi şirketleri doğrudan etkiledi. Öncelikle ürünlerimize olan talep hem iç hem dış pazarda önceki yıllara göre katlandı.”

“Tüketici bilinci katma değer sağlıyor”

Tehlikeli salgından korunmak için sağlık tedbirlerini önceliğine almak zorunda kalan tüketicilerde kalite konusunda farkındalığı yükseldiğini ve ilginin arttığını söyleyen Zekeriya Avşar, “Pandemi tüketiciler açısından davranış ve tercihleri değiştirdi. Konu sağlık olduğu için kaliteli ve belirli standartlara uyan ürünlerin tercih edilmesi noktasında bilinçli adımlar atılmaya başlandı. İletişim halinde olduğumuz müşterilerimizin geri bildirimlerine göre; tüketiciler maske ve dezenfektan konusunda oldukça bilinçli.  Seçim yaparken dikkat etmeleri gereken kriterler konusunda titizler ve sürekli araştırma halindeler. Tüketici bilinci sektöre değer kazandırdı. Pazarda kayıtlı ve kayıtsız üretimler dahil olmak üzere maske ve dezenfektan konusunda ciddi bir rekabetin olduğunu söylememiz gerekiyor. Biz, ürettiğimiz kaliteli ürünler ve sahip olduğumuz standartlar sayesinde rekabette öne çıkıyoruz. Kaliteden ödün vermeden 30 yılı aşkın süredir üretim yapıyor ve bunu tüketiciye doğru anlatıyoruz. Bu da rekabette öne çıkmamızın en önemli unsurlarını oluşturuyor.” ifadelerini kullandı.