Sosyal Medya

Güncel Teknoloji

Kampanyalarla dolu bir Sevgililer Günü daha geride kaldı

Dünyada olduğu gibi Türkiye’de de çiftler, Sevgililer Günü'ne ayrı bir önem veriyor. Çiftler bu özel günü unutulmaz hale getirmek için birbirlerine sürprizler hazırlarken, sıra dışı hediyelerle de sevgisini göstermeye çalıştı. Dev şirketler de bu dönemde iletişim çalışmalarını artırarak çiftlere ulaşmaya çalıştı.

Kampanyalarla dolu bir Sevgililer Günü daha geride kaldı

Sevgililer Günü’nün kökleri MÖ 6’ncı yüzyıla kadar uzanıyor. Bu özel gün asırlardır milyonlarca insan tarafından kutlanırken, bu özel günün heyecanı bu yıl da kendini gösterdi. Birbirlerine hediye almak için arayışa giren çiftler kesenin ağzını açarken, bu durumun farkında olan dev şirketler de pek çok farklı reklam kampanyasına imza attı. Bu kapsamda internet kullanıcılarının davranışlarını ölçen dijital medya araştırması ve teknoloji firması Gemius, geçen hafta dijitalde ‘aşk’ı arayanları mercek altına almış ve Dating App’lere dair en güncel verileri paylaşmıştı. Bu hafta ise Gemius, Sevgililer Günü’nde markaların iletişim çalışmalarını yakından takip etti ve çarpıcı verilere ulaştı.

Dünyada olduğu gibi Türkiye’de de çiftler, Sevgililer Günü’ne ayrı bir önem veriyor. Çiftler bu özel günü unutulmaz hale getirmek için birbirlerine sürprizler hazırlarken, sıra dışı hediyelerle de sevgisini göstermeye çalıştı. Dev şirketler de bu dönemde iletişim çalışmalarını artırarak çiftlere ulaşmaya çalıştı.

İletişim çalışmalarını bu dönemde fazlasıyla artıran üç marka öne çıktı: Çiçek Sepeti, Zen Pırlanta, Elidor.

ÇİÇEK SEPETİ İLK SIRAYI KİMSEYE BIRAKMADI

Gemius Adreal’in 11-14 Şubat tarihli verilerine göre Sevgililer Günü için iletişimi en yoğun olarak sürdüren markalar belli oldu. 52,25 GRP ile ilk sırada yer alan Çiçek Sepeti’ni 16,17 GRP ile Zen Pırlanta takip ederken, Elidor da 7,16 GRP ile dikkat çeken bir diğer marka oldu.
Uzun yıllardır çiçek siparişleriyle müşterilerin yakından tanıdığı Çiçek Sepeti, ürün çeşitliliğini de zaman içinde artırdı ve pek çok farklı kategoride ürün sunmaya başladı. Satışlarını daha çok Sevgililer Günü, Anneler Günü, Babalar Günü gibi günlerde artıran şirket, 14 Şubat öncesi iletişime en çok ağırlık veren şirket oldu.

Zen Pırlanta, iletişim çalışmalarını yoğun olarak sürdüren bir başka marka oldu. Sevgilisine tektaş yüzük, kolye ya da küpe almak isteyenleri dikkat çeken kampanyalarıyla mağazaya çekmeye çalıştı.

ÖZEL İŞ BİRLİĞİ

Elidor ve ÇiçekSepeti bu süreçte özel bir iş birliği de yaptı. Sevgililer Günü’nde gönderilen buketlerin genç kadınların eğitim hayallerini desteklediği bir bağış kampanyası gerçekleştirildi. ÇiçekSepeti’nde satılan ve gönderildiği kişiye “hayallerini destekliyorum” mesajını veren buketlere karşılık Elidor ve ÇiçekSepeti, Toplum Gönüllüleri Vakfı Gençlik Bursları Fonu’na bağışta bulundu.

KAMPANYALARINIZI OFFLINE MECRALARLA KIYASLAYIN

Gemius, yıl boyunca pek çok veriyi yakından takip ediyor ve bu verileri anlamlı hale getirerek kamuoyuyla paylaşıyor. Bu açıdan Gemius’u Türkiye’de öne çıkaran en önemli özelliklerden biri de GRP’yi dijital ölçümleme metriği olarak kullanan sektörün tek ismi olması.

GRP sayesinde işletmeler kampanyalarını geliştirirken, diğer yandan televizyon gibi offline mecralarla bu kampanyalarını kıyaslama imkanı buluyor.

Veri ve ölçümleme ihtiyaçlarınız için #Gemius’u seçin.

#adserver #trafikrekabet #reklamrekabet #ontarget