Sosyal Medya

Güncel Teknoloji

Kobi E-Ticaret Zirvesi’nde, IdeaSoft Kobi E-Ticaret Raporu Açıklandı

IdeaSoft Kobi E-Ticaret Raporu verilerine göre, 46 Milyonu Aşkın Ürün Satışı, 447 TL Sepet Ortalaması ve yaklaşık 5 Milyon adet ile mobil..

Kobi E-Ticaret Zirvesi’nde, IdeaSoft Kobi E-Ticaret Raporu Açıklandı

46 Milyonu Aşkın Ürün Satışı, 447 TL Sepet Ortalaması ve yaklaşık 5 Milyon Adet ile En Çok Mobilden Gerçekleşti…

Geçtiğimiz günlerde  gerçekleşen KOBİ E-ticaret Zirvesi’nde, 2020 KOBİ E-ticaret Raporu açıklandı. IdeaSoft kullanıcısı 11 bin e-ticaret sitesinin, 8 milyona yakın siparişi analiz edilerek oluşturulan rapora göre, 2020 yılıda en çok sipariş alan ilk 10 sektör arasında sipariş sayısı en çok artan sektörler; %113.97 ile gıda, %113,82 ile kişisel bakım & kozmetik ve %72.84 ile kitap oldu.

Zirvede IdeaSoft kullanıcısı 11 bin e-ticaret sitesinin, 8 milyona yakın siparişinin analiz edildiği Kobi E-ticaret raporu açıklandı. 2020 yılında IdeaSoft’un alt yapısını sağladığı 11 bin e-ticaret mağazasında 8 milyona yakın sipariş verilirken, 46 milyonu aşkın ürün satıldı ve ürünlerin sepet ortalaması ise 447 TL olarak gerçekleşti. Siparişlerin yaklaşık 5 milyon adedi mobilden verilirken, masa üstünden verilen sipariş sayısı ise 2.8 milyon oldu. Mobilden verilen sipariş sayısı 2019 rakamlarına göre ise %69,28 oranında arttı.

 

En Büyük İlgi Gıda ve Kişisel Bakıma

2020 yılında en çok sipariş alan ve büyüyen ilk 10 sektör; Gıda&Organik Ürünler %113.97 sepet ortalaması 306,75 TL, Kişisel Bakım&Kozmetik %113,82 sepet ortalaması 148,03 TL, Kitap&Yayınevi %72.84, sepet ortalaması 134,23 TL, Hırdavat&Yapı Market %54,33 sepet ortalaması 846,99 TL, Tekstil&Giyim %51,74, sepet ortalaması 134.12 TL, Takı&Mücevherat %44,65 Sepet ortalaması 259,68 TL, Otomotiv&Yedek Parça %40.45 sepet ortalaması 369,23 TL, Ofis&Kırtasiye %34.59 sepet ortalaması 239,71 TL, , Bebek&Çocuk %32.67 sepet ortalaması 182,91 TL, Sağlık&Medikal Ürünler %27.71, sepet ortalaması 347,57 TL olarak gerçekleşti.

E-ticaretin Yıldızı Sonbahar ve İlkbahar

Yapılan alışverişlerin mevsimsel dağılımına bakıldığına %28 ile en çok sonbahar mevsimi görülüyor. Sonrasında sırasıyla İlkbahar %26, Yaz %24, Kış ise %22 olarak takip ediyor. Alışveriş günlerine bakıldığında ise; yıllardır olduğu gibi Pazartesi %17 ile yine en çok tercih edilen gün oldu. Alışverişler Salı %16, Çarşamba %16, Perşembe %15, Cuma %14, Cumartesi %12 Pazar günleri ise %11 olarak gerçekleşiyor.

Marmara Bölgesi ilk sırada

E-ticarette en çok sipariş veren bölge %42,80 ile Marmara olurken, İç Anadolu yüzde %15,94 Karadeniz %8,38 Doğu Anadolu %4,37, Ege %13,93 Akdeniz %10,13 Güneydoğu Anadolu’da ise %4,45 olarak gerçekleşti. 2019 yılında ise online alışverişlerin coğrafi bölgeler arası dağılımında Marmara Bölgesi daralırken, Doğu Anadolu Bölgesi %114’lük pay artışı yaşamıştı.

İstanbul, Ankara ve İzmir ilk üçte

İllere göre ise e-ticarette ilk sırayı %29 ile İstanbul alırken ikinci %9 ile Ankara, üçüncü ise %7 ile İzmir oldu.

14.00-15.00 aralığı siparişler dikkat çekiyor

Saatlere göre en çok sipariş verilen saat aralığı %7.78 ile 14.00-15.00 arası olurken, 13:00 -16:00 arası da dikkat çeken diğer saatler arasında. Diğer alışveriş saatleri ise %6 ile 22.00-23.00, %5,20 ile 18.00-19.00, %4,79 ile 19.00-20.00, %5,13 ile 20.00-21.00, %5,77 ile 21.00-22.00 arası gerçekleşiyor. En az sipariş verilen saat aralıkları ise %0,26 ile 06.00-07.00 olurken, 07.00-08.00 arası %0,50 olarak gerçekleşti. Pandemi ve kısıtlamalar online alışverişin yoğun olduğu saatlerde bir değişiklik yaratmazken, saat aralıkları 2019’da da aynı şeklideydi.

Ödeme tercihi kredi kartı ve 3 taksit

Ödeme seçeneklerinde ise en çok %69 ile kredi kartı tercih edildi. Kredi kartını %24 ile kapıda ödeme, %7 ile de Havale-EFT takip etti. Taksit seçeneklerinde ise en çok %33 ile 3 taksit tercih edilirken, %28 ile 2 taksit, %15 ile 4 taksit seçiliyor. En az tercih edilen ise %4 ile 5 taksit seçeneği oldu.