TeknoTalk

KPMG Araştırması: “Oyun Oynamanın Ötesinde: Gerçek Metaverse Fırsatı”

KPMG’nin “Oyun Oynamanın Ötesinde: Gerçek Metaverse Fırsatı” araştırması yayımlandı

KPMG’nin yaptığı araştırmaya göre Y kuşağı (yüzde 61) ve Z kuşağının (yüzde 57) çoğu metaverse ile ilgili içerikleri daha fazla görüyor, okuyor veya duyuyor. Erkeklerde bu oran yüzde 57 iken kadınlarda yüzde 38 seviyesinde kalıyor. Katılımcıların büyük çoğunluğu sanal/hibrit etkileşimlere açık olduklarını ifade ederken yaklaşık dörtte biri metaverse cihazlarına en fazla 199 dolar ödeme yapmaya istekli. Yüzde 15’i ise cihazlar için ödeme yapmak istemiyor.

KPMG’nin internetin geleceğini kökten değiştirmeye aday metaverse teknolojinin mevcut kullanım durumunu, sunduğu fırsatları, bu teknolojinin yaygınlaşması önündeki engelleri ve kullanımının yaygınlaşması için yapılabilecekleri ortaya koyan “Oyun Oynamanın Ötesinde: Gerçek Metaverse Fırsatı” araştırmasının sonuçları yayımlandı.

Konuyla ilgili açıklamada bulunan KPMG Türkiye Şirket Ortağı, Veri, Analitik ve Dijital Lideri, Teknoloji Sektör Lideri Gökhan Mataracı,

“İnternetin geleceği ile ilgili birçok öngörünün ortaya atıldığı günümüzde son dönemde en çok konuşulan konulardan birisi de metaverse dünyası. Sanal bir evrenden oluşan bu dünya adeta Matrix filmindekine benzer bir çağa geçişimizi hızlandırıyor, kullanıcıların geleneksel kişisel bilgisayarların yanı sıra sanal ve artırılmış gerçeklik cihazları aracılığıyla çevrimiçi 3 boyutlu sanal ortamlarda etkileşim içerisine girmesine olanak tanıyor. Oyun oynamanın ötesinde yepyeni fırsatlar sunan bu sanal dünyada, bir konsere gidebilir, bir geziye çıkabilir, giysiler deneyebilir bunları dijital veya gerçek versiyonlarını satın alabilirsiniz. Dahası çalışanlar, iş arkadaşlarını bir görüntülü arama uygulamasında görmek yerine sanal bir dünyada adeta birlikteymiş gibi görebilir. Yaptığımız bu araştırmada metaverse teknolojisini kullanarak geleceği bugünden yakalamak isteyenlere rehberlik edecek önemli sonuçlar bulabilirsiniz.” dedi.

KPMG’nin gerçekleştirdiği araştırmanın öne çıkan sonuçları şu şekilde:

Mevcut Kullanım

Metaverse Fırsatları

Yaygınlaşmasının Önündeki Engeller

 Daha fazla Kullanıma Giden Yol

Araştırmanın tamamına buradan ulaşabilirsiniz.

Exit mobile version