Sosyal Medya

Ne? Nasıl yapılır?

Küçük Bütçelerle İşletmenizi Nasıl Büyütürsünüz?

Uluslararası eğitim platformu Laba’nın Türkiye Ülke Müdürü Elif Tuzlakoğlu, küçük işletmelerin nasıl büyüyebilecek çalışmalar yapabileceğini ve 4 adımda nasıl etkili projeler geliştirebileceğini açıklıyor.

Küçük Bütçelerle İşletmenizi Nasıl Büyütürsünüz?

Küçük işletmeler için bütçe önemli konular arasında yer alıyor. İşletmeler gerçekleştirmek istedikleri projeler için kimi zaman yeterli maddi kaynaklara sahip olmadıkları için projelerinden vazgeçmek durumunda kalıyor. Uluslararası eğitim platformu Laba’nın Türkiye Ülke Müdürü Elif Tuzlakoğlu, küçük işletmelerin nasıl büyüyebilecek çalışmalar yapabileceğini ve 4 adımda nasıl etkili projeler geliştirebileceğini açıklıyor.

İşletmeler büyümek ve gelişmek için çeşitli stratejik çalışmalar ve planlamalar gerçekleştiriyor. Yıllık planlama yapan büyük işletmelerin yanı sıra kısıtlı bütçelere sahip küçük işletmeler de büyümek ve daha ileriye gitmek için çalışmalarını gerçekleştiriyor. Özellikle kısıtlı bütçelere sahip işletmeler için maliyetin az, etkinin büyük olduğu projelere ihtiyaç duyulduğuna dikkatleri çeken uluslararası eğitim platformu Laba’nın Türkiye Ülke Müdürü Elif Tuzlakoğlu, küçük işletmelerin nasıl büyüyebilecek çalışmalar yapabileceğini ve 4 adımda projelerini etkili hale getirebileceklerini sıralıyor.

İşletmeler Neden Proje Geliştirmeye İhtiyacı Duyuyor?

Proje geliştirmenin amacı, kaynak kullanımını iyileştirerek stratejik işletme hedeflerine uygun çıktıların oluşturulması ve bunun sonucunda bütçe ve maliyet optimizasyonu sağlamaktır. Proje yönetimi, projeye dahil olan bütün paydaşların çalışmaya ilişkin tüm beklentilerinin karşılanması amacıyla çeşitli bilgi, deneyim, teknik ve yöntemlerin projeyle uyumlu ve bu amaca uygun şekilde koordinasyon halinde olmasıyla gerçekleşiyor.

“İşletmeler bir projeye başlarken, projenin sonucunda stratejik hedeflerine ulaşma sürecinin hangi aşamasında olduğunu ve ne kadar kaynak ya da zaman kaldığını belirlemek istiyor.”açıklamasında bulunan;

Uluslararası eğitim platformu Laba’nın Türkiye Ülke Müdürü Elif Tuzlakoğlu, kısıtlı bütçelere sahip işletmelerin 4 adımda nasıl etkili çalışmalar gerçekleştirebileceklerine dikkat çekiyor.

Laba’nın Türkiye Ülke Müdürü Elif Tuzlakoğlu

1. Bir Google My Business hesabı oluşturun ve onu optimize edin. Google My Business hesabı yeni başlayanlar ve özellikle yerel işletmeler için etkili olabilir. Google’da bir ticari hesabınız varsa, siteye gitmeden bile bir müşteri edinebiliyorsunuz. Küçük işletmeler için etkileşimi artırma, arama sonuçlarında üst sırala yükseltme, potansiyel müşterileri gerçek müşterilere dönüştürme gibi önemli noktalara hizmet eden Google My Business hesabı işletmesini büyütmek isteyen kişiler için pozitif etki yaratacak bir başlangıçtır.

2. Ücretsiz tanıtım araçlarını kullanın. Ücretsiz araçlar, sınırlı bir bütçeye sahip yeni başlayanlar için harika bir seçenektir, çünkü bir pazarlamacı, farklı promosyon kanallarını para harcamadan test edebilir ve olası satış yaratma için en iyi taktikleri belirleyebilir. Kullanabileceğiniz ücretsiz pazarlama e-posta uygulamaları, tasarım programları ve Google reklam uygulamaları gibi araçlarla işletmenize belli bir ivme kazandırdıktan sonra uygun bir ücretli kanala geçiş yaparak ilerleyebilirsiniz.

3. Sosyal medya yönetimi taktiklerini kullanın. Aktif sosyal ağlar size bir web sitesi veya açılış sayfasından daha fazla satış ve potansiyel müşteri getirebilir. Potansiyel müşteri sayısını artırmak için markanın ses tonunu geliştirin ve çevrimiçi topluluğunuzdaki abonelerle doğrudan iletişim kurun. Görsellerinizi zenginleştirip hashtagleri kullanarak etkileşiminizi artırabilir, doğrudan kuracağınız iletişimi güçlendirebilirsiniz.

4. İş ekosisteminizi büyütün ve paydaşları kendinize çekin. Projenizi gelecekte ölçeklendirmek istiyorsanız, misyonunun ne olduğunu ve marka mesajının insanları bir araya getirip getiremeyeceğini düşünün. Topluluğunuz etrafında bir ekosistem geliştirin. Ağ oluşturmak ücretsizdir ve projeye büyük faydalar sağlar. Bir ekosistem tipik olarak yatırımcıları, sponsorları, ortakları, müşterileri, medyayı ve etkileyicileri içerir. Tüm bu oyuncuları marka misyonunuz etrafında birleştirmeyi başarırsanız, bu neredeyse bir zafer olacaktır.


Laba Hakkında:

Uluslararası eğitim platformu Laba, 5 yıldır alanında profesyonel eğitmenler ve yazarların yer aldığı benzersiz bir online eğitim sistemi ile kullanıcılarının profesyonel kariyerlerinin gelişimine katkı sağlamaktadır. “Zekiler Sevilir” sloganıyla yola çıkan Laba, özel içerikleriyle iş dünyasında çalışanlara yeni ufuklar açmayı misyon edinmektedir. Şimdiye dek 48 ülkede 52.000’den fazla kullanıcıya ulaşan eğitim platformu; insan kaynakları, iş ve finans, pazarlama, yönetim, analiz ve programlar olmak üzere 6 ana dalda 60’tan fazla online kurs içeriği sunmaktadır.