Sosyal Medya

Otomobil

Lexus, Kenshiki Forum’da yeni teknolojilerini sergiledi

Premium otomobil üreticisi Lexus, bu yıl dördüncü kez gerçekleştirilen Kenshiki Forum’da yeni teknolojilerini sergiledi ve Lexus Electrified yol haritası hakkında son bilgileri paylaştı.

Lexus, Sürüş Deneyiminde Çığır Açacak Teknolojilerini Kenshiki Forum’da Gösterdi

Premium otomobil üreticisi Lexus, bu yıl dördüncü kez gerçekleştirilen Kenshiki Forum’da yeni teknolojilerini sergiledi ve Lexus Electrified yol haritası hakkında son bilgileri paylaştı.

Tam elektriklilerin yanı sıra hibrit ve plug-in hibrit modelleri de geliştiren Lexus, forumda motor tipi ne olursa olsun müşteri deneyimini ve sürüş heyecanını en üst seviyede tutmaya devam edeceğinin altını çizdi. Lexus’un yenilikleri arasında manuel şanzımanlı bir elektrikli araç da gösterildi.

Manuel şanzımanlı bir elektrikli ile eşsiz sürüş deneyimi

Lexus, elektrikli dünyasında sürüş deneyiminin sınırlarını zorlayarak eşsiz bir teknolojiye imza attı. Birçok tutkulu sürücü için manuel şanzımanın eğlenceli sürüş deneyiminin önemli bir parçası olduğunu dikkate alan Lexus, tam elektrikli bir araca manuel şanzıman adapte etmenin yollarını araştırdı. Bu kapsamda tam elektrikli UX 300e SUV modeli üzerine bir prototip geliştirildi ve araca vites kolu ile debriyaj pedalı adapte edildi.

UX 300e sessiz bir tam elektrikli model olmaya devam ederken, manuel şanzımanın getirdiği sürüş heyecanını da taşıyor. Yazılım tabanlı sistem, farklı araç tiplerine göre yeniden programlanabiliyor ve sürücünün tercih ettiği modlarda kullanılabiliyor.

Lexus premium segment elektrifikasyonunda öncü rol üstleniyor

2005 yılında lüks otomobil pazarına hibrit RX 400h SUV modelini sunarak öncü rol üstlenen Lexus, o günden bu yana daha iyi performans ve verimlilik üzerine teknolojinin sınırlarını zorlamaya devam ediyor. Genişleyen hibrit ürün gamıyla birlikte global olarak 2.3 milyondan daha fazla hibrit araç satışı gerçekleştirdi. Aynı zamanda Avrupa’da satılan Lexus modellerinin yüzde 90’ından fazlasını hibrit modeller temsil ederken her yeni hibrit modeli, daha yüksek kalite ve performansla öne çıkmaya devam ediyor. Lexus bu kapsamda Japonya’da otomobil odaklı yeni bir merkez açarak, mühendislerin ve tasarımcıların, çizim tahtalarından test pistlerine kadar yan yana çalışacağı bir ortam yarattı.

Lexus Electrified Sport geleceğin spor otomobilini temsil ediyor

Kenshiki’de aktarılan yenilikçi sürüş teknolojileri arasında Electrified Sport konsepti de vardı. Bu özel konsept, tam elektrikli aktarma sistemine sahip olarak Lexus’un gelecek spor otomobil vizyonunu temsil ediyor. Electrified Sport markanın performans konusunda sınırları zorlayan ve dikkat çekici elektrikli araçlar üretme planını da ortaya koyuyor.

Akıcı hatlara sahip tasarımı, yeni elektrikli Lexus kimliğini taşırken, hızdan ve çeviklikten de ilham alarak bunu yüksek güçle birleştiriyor. Electrified Sport’un 0-100 km/s hızlanmasının sadece 2 saniye civarında olması bekleniyor.

Üstün batarya ve sürüş teknolojileri

Lexus, tam elektrikli, hibrit ve plug-in hibrit araçlarında üstün batarya teknolojileri sunuyor. Ağırlık, maliyet ve hacim konularında avantaj sağlaması adına daha kompakt hale getirilen bataryalar, daha yüksek enerji verimliliği de sağlıyorlar.

Lexus bu kapsamda geliştirdiği RZ 450e SUV modelinde 71.4 kWh batarya ile tek şarjla 440 km menzil sunuyor. 100 kilometrede 16.8 kWh’lik enerji verimliliği ile segmentinde standartları belirliyor. Bataryalarında yüksek kaliteyi ve uzun ömrü garanti eden Lexus, aynı zamanda 10 yıllık kullanımdan sonra dahi yüzde 90 kapasitenin korunmasını hedefliyor.

Sürüş heyecanını artıran yeniliklerden Lexus’a özel DIRECT4 teknolojisi de, ön ve arka akslardaki tahrik torkunu anında dengeleyerek, her yol koşulunda optimum çekiş, kesintisiz hızlanma ve daha iyi viraj performansı sağlıyor. Bu sistem daha iyi performans ve yol tutuşun yanı sıra özellikle arkadaki yolcular için daha iyi sürüş konforu da getiriyor.

Bununla birlikte One Motion Grip teknolojisi ise, direksiyon simidi ve ön tekerlekler arasındaki mekanik bağlantıyı ortadan kaldırıyor. Bu sayede daha kolay ve hassas manevraların yapılmasını sağlarken her zaman her koşulda daha dinamik sürüş  elde edilmesini sağlıyor. Ayrıca sürücünün direksiyondan daha net hisler almasına yardımcı oluyor.