Sosyal Medya

Ne? Nasıl yapılır?

Mail Neden Spama Düşer?

Statista tarafından yapılan bir araştırmaya göre, tüm e-posta’ların yarısından fazlası spam klasörüne düşüyor.

Mail Neden Spama Düşer?

Statista tarafından yapılan bir araştırmaya göre, tüm e-posta’ların yarısından fazlası spam klasörüne düşüyor. Spam olarak filtrelenen e-posta’ların çoğu gerçekten spam olsa da, bazı yaygın hatalar yaparsanız, yasal e-posta’larınız bile spam’a düşebilir. Bu yüzden spam mail’in e-posta iletişimi yapanlar için büyük bir sorun olduğunu söylemeye gerek yok diyebiliriz.

Peki e-posta’larınız neden spam’a düşer?

Mail Neden Spama Düşer?

Mail’lerinizin neden spam’a düştüğünü merak ediyorsanız, aşağıdaki listeyi gözden geçirebilirsiniz. Belki de spam’a düşmenize neden olan birkaç faktörü aşağıdaki listeden bulabilirsiniz:

1. Uygun kimlik doğrulama yapılmaması

E-posta’larınızın spam’a düşmesi ile ilgili en büyük sorunlardan biri, e-posta kimlik doğrulamasının yapılmamasıdır. Bu yüzden uygun kimlik doğrulamayı yapmanız gerekir.

E-posta’larınızın kimliğini doğrulamak için kullanabileceğiniz ve spam filtrelerinin gözünde otomatik olarak daha güvenilir görünmenizi sağlayacak teknolojiler vardır. Bu teknolojiler kim olduğunuzu doğrular ve e-posta gönderdiğiniz alan adını gerçekten kontrol ettiğinizin kanıtlamanızı sağlar.

En önemli kimlik doğrulama uygulamaları aşağıdaki şekildedir:

  • DKIM (DomainKey Identified Mail)
  • SPF (Sender Policy Framework)
  • DMARC – zaten DKIM ve SPF kullanıyor olmanızı gerektirir.

Profesyonel bir e-posta adresi kullanıyorsanız ve bu kimlik doğrulama yöntemlerini ayarlamadıysanız, e-posta’larınızın spam’a düşmesinin en büyük nedenlerinden birinin bu olacağını aklınızdan çıkarmayın.

2. Gönderen bilgileriniz yanlış veya eksik olması

DKIM ve SPF gibi teknik kimlik doğrulama eksikliklerine ek olarak, yanlış gönderen bilgileri de spam sorunlarına neden olabilir:

Hatalı Gönderen/Yanıtla bilgisi – Gönderdiğiniz e-posta adresinin gönderenle ve kimlik doğrulama bilgilerinizle eşleştiğinden emin olun.

Fiziksel Adres Eksikliği – Toplu e-posta’larınıza fiziksel bir adres eklemeniz gerekir. Bu nedenle, genellikle her pazarlama e-posta’sının altında bir adres görürsünüz.

3. İstenmeyen e-posta tetikleyicisi olan kelimeler veya noktalama işaretleri kullanmak

Spam gibi görünmenize neden olan “çevrimiçi iş fırsatı” gibi bazı kelimeler veya noktalama işaretleri vardır. Bu kelimeler tek başına sizi spam filtresine sokmak için yeterli olmayabilir. Ancak dikkat çekerler ve listedeki diğer bazı sorunlarla birleştiğinde, e-posta’larınızın spam’a gitmesine neden olabilir.

Ek olarak, aşağıdakiler gibi diğer spam içerikli taktiklerden de kaçınmanız gerekir:

  • TÜM BÜYÜK HARFLER
  • Bir sürü ünlem işareti!!!!!!
  • Fazla emoji ❤✨🔥👍🥺

Benzer şekilde, kötü dilbilgisi veya yanlış yazılmış kelimeler kullanmak da spam filtrelerini tetikleyebilir, çünkü birçok spam gönderen spam e-posta’larını İngilizce’ye çevirmek için Google Translate gibi araçlar kullanır.

4. İzinsiz bir e-posta listesi kullanmak

Bir abone listesine toplu e-posta gönderiyorsanız, sizi spam’a düşürebilecek birkaç faktör vardır. Bu faktörler aşağıdaki şekildedir:

  • Abonelerinizden açık bir onay izni almadıysanız, bu durum spam sorunlarına yol açabilir.
  • Listeniz, e-posta’ların geri döndüğü çok sayıda etkin olmayan/devre dışı bırakılmış e-posta hesabı içeriyorsa, bu filtrelere spam gibi görünür.
  • E-posta’larınızın açılma oranları çok düşükse, ISS’ler bunu abonelerinizin e-posta’larınızı istemediğinin bir işareti olarak görebilir ve bu da spam olarak işaretlenme sayınızı artırabilir.

5. Şüpheli web sitelerine bağlantı vermek veya yanıltıcı bağlantılar kullanmak

Çoğu spam e-posta’nın temel amacı, bir tür bağlantıya tıklamanızı sağlamaktır. Bu nedenle, yanlış bağlantı türlerini kullanmak, spam söz konusu olduğunda markanızın başını belaya sokabilir.

Burada soruna neden olabilecek iki temel şey vardır:

İlk olarak, bir nedenden dolayı spam gibi görünen bir web sitesine bağlantı veriyorsanız ve bu bağlantıya kötü amaçlı yazılım bulaşmışsa, bu spam listesine alınmanıza neden olabilir.

İkincisi, hedef URL, görünen URL ile eşleşmezse de sıkıntı yaşayabilirsiniz. Örneğin, görünen URL https://google.com, ancak asıl bağlantı https://anotherwebsite.com ise, bu, spam göndericilerin insanları bağlantıları tıklamaları için kandırmak için kullandığı yaygın bir taktik olduğundan, başınız belaya girebilir.

Benzer şekilde, URL kısaltıcıları kullanmak da aynı nedenden dolayı sorunlara neden olabilir (insanları başka türlü tıklamayacakları bağlantılara tıklamaları için kandırmaya çalışıyor olabilirsiniz).

6. Çok fazla görsel kullanmak (veya görsellerle birlikte yeterli metin kullanmamak)

Görüntüler de spam filtreleriyle başınızı belaya sokabilir.

Fakat bunun olmasının iki yolu vardır:

Öncelikle, e-posta’nızda büyük bir resim varsa ve çok az metin varsa veya hiç metin yoksa, bu spam filtrelerini tetikleyebilir. Ayrıca tek bir resim göndermek de spam filtrelerine şüpheli görünebilir. Çok fazla resim ve çok az metin kullanırsanız, bu da başınızı belaya sokabilir.

7. Çok fazla ek göndermek

Ekler, kötü amaçlı yazılımları veya diğer kötü amaçlı etkinlikleri dağıtmak için kullanıldığından, her zaman spam filtrelerinin, özellikle belirli dosya türlerinde (.exe dosyası gibi) dikkatini çeker.

8. Alıcınız sizi spam olarak işaretlemesi

Birçok e-posta istemcisinde, kullanıcıların e-posta’ları manuel olarak spam olarak işaretleme seçeneği vardır.

Bu yüzden e-posta göndermeye çalıştığınız kişi daha önce e-posta’larınızı spam olarak işaretlediyse, gönderdiğiniz yeni e-postalar da muhtemelen spam klasörüne düşecektir.

Ek olarak, toplu e-posta gönderiyorsanız, e-posta’larınızı spam olarak işaretleyen çok fazla kişi gönderen olarak itibarınızı olumsuz etkileyebilir. Bu, sizi spam olarak işaretlemeyen kişilere gönderdiğinizde bile e-posta’larınızın spam olarak sonuçlanma olasılığını artırabilir.