Temmuz 21, 2025

Meta, Facebook’ta özgün olmayan içeriklere karşı yeni adımlar atıyor

Meta, Facebook’ta özgün olmayan içeriklere karşı yeni adımlar atıyor

Meta, Facebook’ta orijinal içerik üreticilerini desteklemek ve görünürlüklerini artırmak amacıyla, tekrar eden ve özgün olmayan içeriklere karşı yeni adımlar attığını duyurdu.

Bu uzun vadeli girişim ile şirket, özgün içerik üreticilerinin öne çıkmasını sağlamayı hedefliyor.

2025’in ilk yarısında Meta, sahte etkileşim veya spam içeriklerle öne çıkan yaklaşık 500.000 hesap için aksiyon aldı. Bu kapsamda bu hesapların yorumlarının sıralaması düşürüldü, içeriklerinin erişimi azaltıldı ve gelir elde etmeleri engellendi. Ayrıca büyük içerik üreticilerini taklit eden yaklaşık 10 milyon sahte profil kapatıldı.

Meta, Akış’ı iyileştirmek ve sonucunda özgün içerik paylaşan içerik üreticilerini desteklemek amacıyla özgün olmayan içerikleri azaltmaya yönelik daha güçlü önlemler uygulamaya başladı. Şirket, özgün olmayan içeriği; başka bir içerik üreticisinin video, fotoğraf veya gönderilerinin izinsiz ve tekrarlı şekilde paylaşılması, yani üreticinin emeğinin ve yaratıcılığının sahiplenilmesi olarak tanımlıyor.

Meta, içerikleri tepki videosu çekerek, yorum ekleyerek ya da kendi bakış açısıyla bir akıma katılarak paylaşan üreticileri desteklemeye devam ederken, izinsiz paylaşımlara karşı kararlı adımlar atmayı sürdürüyor. Yeni önlemler kapsamında, başkalarının içeriklerini tekrar eden ve izinsiz kullanan hesaplar belirli bir süre boyunca Facebook’un para kazanma programlarından yararlanamayacak ve paylaştıkları tüm içeriklerin erişimi azaltılacak. Ayrıca Meta’nın sistemleri, kopya videoları tespit ettiğinde, orijinal içerik üreticilerinin hak ettikleri görünürlüğü sağlayabilmek için kopyaların dağıtımını sınırlayacak. Meta, aynı zamanda kopya videolara, izleyicileri orijinal içeriğe yönlendiren bağlantılar eklemeyi de test ediyor.

Meta’dan içerik üreticileri için ipuçları

Meta, Facebook’ta içeriklerin daha geniş kitlelere ulaşması için içerik üreticilerine bazı temel önerilerde bulunuyor:

  • Orijinal içerik paylaşın: Sayfalar ve profiller, büyük oranda kendi ürettiğiniz içerikten oluştuğunda daha fazla erişim elde eder.

  • Katkıda bulunan dokunuşlar yapın: Kullanma hakkınız olan içerikleri kendi yaratıcı düzenlemeleriniz, seslendirme veya yorumlarınızla zenginleştirin.

  • Özgün hikayeler anlatın: İzleyiciler, özgün hikayelerle daha kolay bağ kurar.

  • Filigranlardan kaçının: Görünür üçüncü taraf filigranlar ve başka uygulamalardan alınmış içerikler performansı olumsuz etkiler.

  • Anlamlı ve alakalı açıklamalar ekleyin: İçeriğe uygun ve sade başlıklar ve etiketler tercih edin. Link içermeyen, büyük harf kullanımının az olduğu ve en fazla beş etiket barındıran açıklamalar daha iyi sonuç verir.

İçerik üreticilerinin sorunsuz bir şekilde uyum sağlayabilmesi için önümüzdeki aylarda kademeli olarak devreye alınacak bu değişikliklerle Meta, Facebook’un orijinal içeriklerin değer gördüğü ve içerik üreticilerinin emeklerinin karşılığını aldığı bir platform olmasını sağlamak amacıyla çalışmalarını sürdürüyor. Bu kapsamda Meta, içerik üreticileri için Profesyonel Pano’da gönderi özelinde içgörü sağlayan bir özelliği de kullanıma sundu.

Meta’nın Facebook Akış’ı iyileştirmek ve içerik üreticilerini desteklemek adına yaptığı son çalışmalar hakkında daha fazla bilgi edinmek için bu sayfayı ziyaret edebilirsiniz.