Misyon Bank, Vizyonunu Global Sahneye Taşıdı
Yeni ekonominin öncü bankası Misyon Bank, bölgesel bankacılık vizyonunu temsil eden iş platformlarını finans ve teknoloji alanında dünyanın en popüler etkinliği olan Money20/20’de tanıttı.
Bu yıl Standard Chartered, J.P. Morgan, Citi, Barclays, ING ve Deutsche Bank gibi küresel devlerin ve Visa, Mastercard gibi global ödeme kuruluşlarının katıldığı etkinlik, 90’dan fazla ülkeden 8 bin katılımcı, 400 konuşmacı ve 2.300’ü aşkın fintek şirketi ile sektöre yön verirken; Misyon Bank stant ile katılan tek Türk Bankası oldu.
Amsterdam’da düzenlenen etkinlikte, saklama ve kripto platformlarının yanı sıra hazine ve ödeme sistemlerindeki kapasitesini dünya sahnesine taşıyan Misyon Bank’ın standı, 1.000’in üzerinde ziyaretçi ve 80’in üzerinde global kurumla birebir görüşme ile yoğun bir temas merkezi haline geldi. Banka, bu görüşmelerde Türkiye’nin ilk dijital finans süpermarketine global ürünlerin entegrasyonu ve saklama bankacılığında bölgesel merkez olmak gibi stratejik başlıklarda iş birliklerinin temellerini attı.
Etkinliğin ana teması olan “Finteklerin Ötesinde: Paranın Geleceği” ile doğrudan örtüşen platform odaklı iş modeliyle dikkat çeken Misyon Bank; ürün değil ekosistem inşa eden vizyonu ve banka güvencesinde çoklu varlık yapıları ile sektör liderlerinin ve uluslararası medyanın ilgisini topladı. Bu ilgi, Misyon Bank’a etkinlik boyunca önde gelen mecralarda görünürlük sağladı ve yeni iş birlikleri için somut bir zemin oluşturdu.
Misyon Bank Kurucu CEO’su Dr. Önder Halisdemir, etkinlikte yaptığı açıklamada şu ifadeleri kullandı:
Money20/20’de finans dünyasına getirdiğimiz yeni yaklaşımın öncülleri olan platformlarımızı tanıttık. Bu öncüllerimizle bile burada işlenen konularla, görüşmelerdeki ihtiyaçlarla aynı sayfada ve hazır olduğumuzu görmek, vizyonunu misyonuna dönüştüren bizleri daha da heyecanlandırdı. Ülkemizin saklama bankacılığında bölgesel bir seçenek olabileceğini ve dersimize iyi çalışarak oluşturduğumuz çoklu varlık platformlarını, ödeme çözümlerini paylaştık. Birçok uluslararası ön mutabakat sağladık. İstanbul’u bölgenin saklama merkezi yapma hedefiyle yeni iş birliklerine adım attık. Yeni bir banka olmamıza rağmen ekibimizin, uluslararası kurumların itibar ettiği geçmiş iş bitirmeleri ve sürdürülebilir işleriyle güvenilen gerçek bir muhatap olması, 5 yılda kurulabilecek ağın 9 ayda oluşmasını sağladı.
Saklama bankacılığı platformumuzla pazara giriş yaptık ve pazara sunduğumuz ilk 5 ayda 17 milyar TL varlık büyüklüğüne ulaşırken yıl sonunda 100 milyar TL üzerinde bir büyüklük ile kapatarak önemli bir pazar payına ulaşacağımızı görüyoruz. Diğer bankalardan farklı olarak ürün yapmadık. Ülkemiz ve dünyada harika finansal ürünler, bankalar, fintekler var ve bunlarla rekabete gerek yok. Biz bu ürünlere eriştiren, banka güvencesinde platformlar inşa ettik. Bunlar kurum ve müşteriye hizmet eden eksik halkalardı. Herkesin güvenine layık olacak şekilde davranmaya, zeki değil akıllı ve sürdürülebilir örnek işler içinde olmaya özen göstererek ilerlemeye devam edeceğiz.”
Misyon Bank, yeni ekonominin öncü bankası olma vizyonuyla, bölgesel bankacılıkta etkinliğini derinleştirecek platform yatırımlarını sürdürüyor.