Sosyal Medya

Mobil Uygulamalar

Musixen Nijerya ve Meksika pazarında

Musixen, küresel müzik ve eğlence sektörünün önemli aktörlerinden bir olmaya doğru hızla ilerliyor. Musixen Nijerya ve Meksika pazarında...

Canlı müzik performans ve eğlence uygulaması Musixen Nijerya ve Meksika pazarında

Kullanıcıların ve sanatçıların birbirileriyle doğrudan etkileşime girmesini sağlayan yüksek kaliteli, etkileşimli ve eğlenceli dijital canlı performanslar yaratma yetenekleriyle bilinen Musixen, küresel müzik ve eğlence sektörünün önemli aktörlerinden bir olmaya doğru hızla ilerliyor.  Sisteme kayıtlı no-name veya bilinirliği olan 10 binden fazla müzisyen, toplamda 50 bin saatin üzerinde canlı performans ile bugüne kadar 1,5 milyondan fazla kullanıcıya ulaşan platform, Azerbaycan’dan sonra Nijerya ve Meksika pazarına giriş yaptı.

Türkiye’nin adını YouTube, Instagram, Spotify, Facebook gibi devlerin arasına sokarak, dijital canlı müzik ve sahne sanatları performanslarının yer aldığı global bir içerik platformu olmak adına çalışan Musixen, Azerbaycan’dan sonra Azerbaycan’dan sonra Nijerya ve Meksika pazarlarına da açıldı.

Geçtiğimiz yıl Azerbaycan’ın popüler sanatçılarının platformda yer almasını sağlayarak, bölgede etkin bir bilinirlik elde eden  Musixen, kısa bir süre önce Nijerya’daki müzisyenlerin deneme yayınlarına başladı ve 400’den fazla müzisyen başvurusu aldı.

Sahra Altı Afrika bölgesi içerisinde Nijerya’nın nüfus yoğunluğu, baskın geleneksel kültürü, geniş etki alanı, ticari potansiyeli ve kıta dışında en büyük diasporası olan ülke konumunda olması  nedeniyle stratejik bir değeri olduğunu söyleyen Musixen Kurucusu Çağrı Bozay,

“Nijerya’da başlattığımız bu genişleme faaliyeti bizim için son derece önemli. Zira Nijerya özelinde başlattığımız Afrika açılımımızla yerel partnerimizle birlikte üç yıllık süreçte 2,5 milyon kullanıcı ve 17 bin müzisyene ulaşarak bölgeyi kucaklayacağımıza inanıyoruz” dedi.

Yakın zamanda Meksika pazarına da girerek   operasyonlarını müzik ve eğlence kültürü gelişmiş düzeyde olup Türkiye ile benzer özellikleri bulunan Güney Amerika kıtasına taşıdıklarını belirten Çağrı Bozay, Meksika’da kısa vadede  13 bin müzisyen ile 2 milyon kullanıcının Musixen bünyesine  dahil olmasını hedeflediklerini ifade etti.

Musixen’i Türkiye haricindeki ülkelerde ön plana çıkaracak farklı özelliklerin başında, sunulan kültürel çeşitlilik ve uygulama içinde yerel unsurlara yer verilmesi olduğunun altını çizen Bozay,

“Uygulamayı kullanan ve canlı yayınlara katılan kullanıcılar, izlediği sanatçının mensup olduğu kültürel çeşitliliğe ait oyunlaştırılmış dijital hediyeleri sanatçıya gönderebiliyorlar. Örneğin Türkiye’de nasıl eğlence mekanlarında sanatçılara gül döktürebiliyorsak, Meksika’da mariachi şapkası, marakas, kaktüs, taco; Nijerya’da yerel kültürde önemli bir yeri olan Afrika maskları, yerel enstrümanlardan udu, dun dun, bata  ve yiyeceklerden  chow jollow rice kullanıyoruz. Bu sayede hem kullanıcılar hem de müzisyenler özelinde kendi kültürlerinin önemli unsurlarını uygulama içinde sunuyoruz ve bu da belirli bir kapsayıcılık sağlayarak ortak bir dil oluşturuyor. Öte yandan farklı ülkelerden kullanıcı ve müzisyenleri aynı uygulama üzerinde bir araya getirerek,  yerel müzik türlerinin dünyanın apayrı coğrafyalarında yaşayan kişiler tarafından bilinmesi konusunda önemli bir rolümüz var. Bu kültürel misyonu koruyarak Musixen’i dünyanın dört bir yanına taşımak en büyük idealimiz” sözlerini kaydetti.