Sosyal Medya

Güncel Teknoloji

#NeOlacakBuTwitterınHali

Son günlerde ise Twitter’ı daha çok Elon Musk ile birlikte konuşur olduk. SpaceX ve Tesla’nın kurucusu Musk’ın Twitter’ı satın alma tartışmaları gündemi meşgul etmeyi sürdürürken, Gemius da Twitter’ın Türkiye’deki ziyaretçi trafiğine yakından baktı.

#NeOlacakBuTwitterınHali

Dünyanın önde gelen sosyal medya platformlarından Twitter, haberleri yakından takip ettiğimiz ve trendleri sıcağı sıcağına izleme şansı bulduğumuz dev bir portal. Son günlerde ise Twitter’ı daha çok Elon Musk ile birlikte konuşur olduk. SpaceX ve Tesla’nın kurucusu Musk’ın Twitter’ı satın alma tartışmaları gündemi meşgul etmeyi sürdürürken, Gemius da Twitter’ın Türkiye’deki ziyaretçi trafiğine yakından baktı.

Gündeme getirdiği ve paylaştığı tweet’lerle gündemin üst sıralarına sıkça çıkmayı başaran Elon Musk, sıkı bir Twitter kullanıcısı. 100 milyonu aşkın aboneye sahip olan Musk, son olarak Twitter’ı 44 milyar dolara almak için kolları sıvadı. Bu haberin duyulmasıyla Twitter hisselerinde hızlı bir yükseliş dikkat çekerken, Musk’ın çok geçmeden geri adım atması ve Twitter’ın bazı rakamları kendisiyle doğru bir şekilde paylaşmamasını iddia ederek bu alımı yapmaktan vazgeçti. Musk’ın iddiasına göre Twitter’daki bot hesapların sayısı kendisine söylenenin çok üzerinde.

İki taraf davalık olurken, tüm bu tartışmalar ve Musk’ın Twitter alımında çark etmesiyle şirket hisselerinde büyük düşüşler görüldü. Gemius da bu tartışmaların devam ettiği süreçte sitenin Türkiye’deki trafiğini analiz etti. Yayıncıların web rekabet analizinde ortak tercihi olan ve güvenerek kullandıkları Gemius Audience’ın Haziran 2021-Haziran 2022 dönemini kapsayan verilerine göre Twitter, 2021 yılına kıyasla 2022’de trafiğini ciddi seviyede artırdı.

Haziran 2021’de 34 milyon seviyelerinde seyreden gerçek ziyaretçi sayısı Temmuz’da 33 milyona düşerek dip yaparken, daha sonraki aylarda ise bu rakamların çok üstüne çıktı. Kasım 2021’e gelindiğinde 38.4 milyon ziyaretçiye erişmeyi başaran Twitter, zirveye ulaştı. 2022’den itibaren ise Twitter’ın erişim rakamlarında yatay bir seyir hakimdi. Yeni yıla 37.5 milyon erişim rakamıyla başlayan Twitter, Mart ayında 36 milyona kadar düşerken, bahar aylarının gelmesiyle yeniden toparlandı ve Haziran 2022’de 37.3 milyon seviyelerine ulaştı. 2021’in haziran ayıyla 2022’nin aynı dönemi karşılaştırıldığında ise Twitter, ziyaretçi sayısını ortalama 3 milyon artırdı.

Gemius, Twitter ziyaretçilerinin demografik profilini de inceledi. Gemius Audience’ın Ocak-Haziran 2022 dönemini kapsayan verilerine göre Twitter’ı ziyaret edenler ağırlıklı olarak 25-44 yaş aralığında.

Cinsiyete göre bakıldığında ise erkeklerin kadınlara kıyasla Twitter’ı daha fazla ziyaret ettiği görülüyor. Twitter’ın bu dönemdeki ziyaretçilerinin yüzde 53’ünü erkekler, yüzde 47’sini de kadınlar oluşturdu.


TWITTER’DA NE KADAR ZAMAN HARCIYORUZ?

Gemius, ziyaretçilerin Twitter’da geçirdiği süreye de ışık tuttu. Gemius’un Ocak-Haziran 2022 dönemini kapsayan verilerine göre ziyaretçiler, Ocak 2022’de 7 saat 50 dakika sitede vakit geçirirken, şubat ayında bu süre 6 saate düştü. Mart ayında bu kez 8 saate çıkarak zirveye ulaşan Twitter, Nisan ayında ise büyük bir düşüş yaşadı ve geçirilen süre 5 saat 30 dakikayı gördü. Nisan ayı sonrasında sitede geçirilen süre yeniden artışa geçerken, Haziran 2022’de bu süre 7 saat 30 dakikayı buldu.


TWITTER ZİYARETÇİLERİNİN ODAĞINDA KRİPTO PARALAR VAR

Twitter’a giren herkesin sitede vakit geçirmekte kendince bir sebebi var. Peki Twitter’da kullanıcılar en çok hangi içeriklerle ilgileniyor? 2022’nin ilk 6 ayına yakından bakıldığında kripto paraların açık ara önde olduğu dikkat çekiyor. Son aylarda düşüş trendinde olan kripto paralarla ilgili gelişmeleri yakından takip etmek isteyenler soluğu Twitter’da aldı.  Otomotiv de Twitter kullanıcılarının bu dönemde ilgi gösterdiği bir başka başlık oldu. Özellikle yüksek enflasyon ve çip krizinin de etkisiyle fiyatları artan otomobiller, Twitter kullanıcılarının odağındaydı.

Veri ve ölçümleme ihtiyaçlarınız için #Gemius’u seçin.

#adserver #trafikrekabet #reklamrekabet #ontarget