Sosyal Medya

Mobil Uygulamalar

Netflix, Kanada ve İngiltere’deki en ucuz reklamsız abonelik seçeneğini sonlandırıyor!

Netflix beklenen adımları atıyor, Kanada ve İngiltere'deki en ucuz reklamsız aboneli seçeneğini ikinci çeyrekte sonlandırıyor...Mevcut aboneler artık 'Temel' planlarını kullanamayacak. Bu rüzgarın dünyanın geri kalanına gelmesi çok sürmez...

Netflix, Kanada ve İngiltere’deki en ucuz reklamsız abonelik seçeneğini sonlandırıyor

 

Netflix beklenen adımları atıyor, Kanada ve İngiltere’deki en ucuz reklamsız aboneli seçeneğini ikinci çeyrekte sonlandırıyor…Mevcut aboneler artık ‘Temel’ planlarını kullanamayacak. Bu rüzgarın dünyanın geri kalanına gelmesi çok sürmez…

Netflix, bugün erken saatlerde yayınladığı 2023 4. Çeyrek kazanç raporunda, 2024’ün 2. çeyreğinden itibaren en ucuz reklamsız “Temel” paketinin Kanada ve Birleşik Krallık’ta tamamen kaldırılacağını duyurdu.

Seçenekler arasında en ucuz fiyat olarak aylık $16.49 veya £11 seçenekler kalmış oluyor. Bu zorlama ile neredeyse 100 zam yapmış gibi oluyor.

Mevcut kullanıcı tabanının eninde sonunda karar vermeleri gerektiğinde hangi tarafa yöneleceğini görmek ilginç olacak ancak Netflix’in sürekli fiyat artışlarına çok fazla bel bağlamak yerine reklam işini artırmak istediği çok açık. Öyle görünüyor ki, tüm stream – akış pazarı için de durum böyle.

Sonuçta, kazanç raporuna göre, şirketin reklam planı şu anda reklam pazarındaki tüm Netflix kayıtlarının yüzde 40’ını oluşturuyor. Çok geçmeden aynı politikanın başta ABD’ye ve tabi dünyanın geri kalanın da da uygulanması beni şaşırtmaz.

Netflix, “Basic – Temel planımızı, ikinci çeyrekte Kanada ve Birleşik Krallık’tan başlayarak reklam verdiğimiz bazı ülkelerde kullanımdan kaldırmak ve bu şekilde devam ettirmek istiyoruz” diye ekledi.

Göz ardı etmeyelim, özellikle şirket aynı zamanda oyun alanında da büyük başarı elde ediyor; bu alandaki kullanıcı etkileşimi 2023’te üç katına çıktı.

Platforma ancak 14 Aralık’ta ulaşan Grand Theft Auto üçlemesi, Netflix’in “kurulum ve katılım açısından bugüne kadarki en başarılı lansmanı” olarak kabul ediliyor.

Ancak firma, Netflix’in gelirlerinin merkezindeki yayın işinin ölçeğiyle karşılaştırıldığında  daha erken olduğunu ve henüz paylaşılacak kadar önemli bir rakamın bulunmadığını da sözlerine ekledi.

Kim bilir belki 2024 oyun serisinde yeni bir sıçramayıda bu arada görürüz.