Sosyal Medya

Güncel Teknoloji

Ödeal araştırdı: “Pandemi harcama şeklimizi derinden etkiledi”

Ödeal araştırdı: “Pandemi harcama şeklimizi derinden etkiledi”

Ödeal, 01 Ekim 2020 ve 28 Şubat 2021 verileriyle, pandemi ilk dönemi karşılaştırdı.

Ödeal Kurucu Genel Müdürü Fevzi Güngör: “Pandemi ve evde yaşama-çalışma sürecinin harcama şeklimizi derinden etkileme eğilimi devam ediyor.

Mutfak harcamaları, doğal ürünler ve faturalar gibi eve odaklı harcamalar; basın-yayın ve eğitim-kurs gibi kişisel eğitim-gelişime yönelik harcamalar öne çıkmaya devam ediyor. 2020 sonunda duyurduğumuz verilerde de benzer eğilimler çıkmıştı. Uzaktan güvenli ödemeye olanak sağlayan Cepte POS gibi dijital ürün ve hizmetler, özellikle pandemi gibi olağanüstü dönemlerde keskinleşen tüketici hassasiyetlerine yanıt vermesi nedeniyle ayrıca öne çıkıyor. Ödeal olarak bu konuda ayrıca gururluyuz.”

Türkiye’yi ‘Cepte POS’ ve “Yazarkasa POS” uygulamalarıyla tanıştırarak Türkiye’de ilkleri gerçekleştiren Ödeal, pandeminin farklı sektörlerdeki ve reel ekonomideki etkilerini kamuoyu ile paylaşmaya devam ediyor. Marka, 81 ilde 42 bini aşkın Ödeal üye işyerindeki, 01 Ekim 2020 ile 28 Şubat 2021 arası verilerini; pandeminin ilk dönemleriyle karşılaştırmalı şekilde paylaştı. Veriler, bu zorlu günlerde, ödeme sistemleri sektörüne ve genel ticarete de ayna tutuyor. Özellikle mikro işletme ve KOBİ statüsünde lider ödeme kuruluşu olan Ödeal’ın verileri, sektörel çeşitliliğin yanı sıra; bir anlamda Türkiye genelini yansıtması açısından da değerli.

Evde kalma/yaşama gerçekleri nedeniyle, eve odaklı harcamalar, kişisel eğitim ve kişisel tüketime yönelik ürün ve hizmetler öne çıkmaya devam ediyor.

Konuyla ilgili bir açıklama yapan Ödeal Kurucu Genel Müdürü Fevzi Güngör, pandemi ve evde yaşama-çalışma sürecinin, harcama şeklimizi derinden etkilemeye devam ettiğinin altını çizerek; “Mutfak, doğal ürünler ve faturalar gibi eve odaklı harcamaların yanı sıra, basın-yayın ve eğitim-kurs gibi kişisel eğitim-gelişime yönelik harcamalar öne çıkmaya devam ediyor. 2020 sonunda duyurduğumuz verilerde de benzer eğilimler çıkmıştı. Uzaktan güvenli ödemeye olanak sağlayan Cepte POS gibi dijital ürün ve hizmetler, özellikle pandemi gibi olağanüstü dönemlerde keskinleşen tüketici hassasiyetlerine yanıt vermesi nedeniyle ayrıca öne çıkıyor. Ödeal olarak bu konuda ayrıca gururluyuz.” dedi.

Cepte POS’ta, 1 Ekim 2020-28 Şubat 2021 arası dönemle, pandemi ilk dönem işlem hacmi karşılaştırması: En çok artış, “ayakkabı, çanta ve deri ürünler” alanında gerçekleşti.

Cepte POS’ta, son 5 ayın, pandemi ilk dönem karşılaştırmasında, işlem hacmi en çok artan sektör, yüzde 85 ile “ayakkabı, çanta ve deri ürünleri” olurken işlem hacmi en çok düşen sektör ise, yüzde 59 ile “otel, pansiyon, tatil köyü” oldu. Artışta “deri ürünlerini”, yüzde 59 ile “eğlence ve organizasyon”, yüzde 45 ile “mühendislik, enerji, doğalgaz, ısıtma ve soğutma” alanı takip etti. Bu alanda, özellikle tatil harcamalarındaki keskin düşüş pandeminin net etkisini gösteriyor.

Cepte POS’ta, aynı dönem üye iş yeri artışı karşılaştırması: En çok artış, “kasap, manav, şarküteri”  alanında gerçekleşti

Cepte POS, aynı dönem yeni üye işyerinde en çok artış yüzde 500 ile “kasap, manav, şarküteri” ve en çok düşüş yüzde 55 ile “motosiklet ve bisiklet tamiri” oldu. Artışta “kasap, manav, şarküteri” alanını, yüzde 260 ile “finans, döviz, kuyumculuk” ve yüzde 118 ile “çiçekçiler” takip etti. Bu alandaki, mutfak harcamalarının önemli bir kısmını oluşturan “kasap, manav, şarküteri” işyeri sayısındaki 5 kat artış ve “motosiklet ve bisiklet bakımındaki” keskin düşüş; sokağa çıkma yasağı uygulamasının bir etkisi olarak yorumlanabilir.

Yazarkasa POS’ta, 1 Ekim 2020-28 Şubat 2021 arası dönemle, pandemi ilk dönem işlem hacmi karşılaştırması: En çok artış, “basın-yayın” alanında yaşandı

Yazarkasa POS’ta son 5 ayın, pandemi ilk 5 ay ile karşılaştırmasında, işlem hacminde en çok artışyüzde 982 ile “basın-yayın” alanında gerçekleşti. Bu alanı, yüzde 421 ile “doğal ürünler, aktar ve kozmetik”, yüzde 262 ile “pet shop” ve yüzde 230 ile “eğitim-kurs” takip etti. En çok düşen alan ise, yüzde 94 ile “danışmanlık ve marka patent” alanı oldu. “Basın-yayın” ve “eğitim-kurs” alanlarındaki büyük artış, evde yaşama ve çalışmanın yarattığı kişisel gelişim ihtiyacının artışıyla açıklanabilir.

Yazarkasa POS’ta, aynı dönem üye işyeri artışı karşılaştırması: En çok artış, Cep’te POS’ta olduğu gibi “kasap, manav, şarküteri”   alanında gerçekleşti

Yazarkasa POS aynı dönem üye işyeri karşılaştırmasında ise en çok artışyüzde 608 ile Cepte POS’ta olduğu gibi “kasap, manav, şarküteri”  alanında gerçekleşti. Bu alanı, yüzde 177 ile “doğal ürünler, aktar ve kozmetik”, yüzde 134 ile “fatura tahsilat merkezleri” ve yüzde 117 ile “mobilya ve dekorasyon” alanları takip etti. Bu alanda kayda değer bir düşüşün gözlenmemesi ve aynı Cepte POS’te olduğu gibi, mutfak harcamaları bağlantılı işyerlerindeki büyük artış dikkat çekici. Yine “fatura tahsilat merkezleri”nin 2 kat artışı, evde daha fazla vakit geçirmenin net bir etkisi olarak gözlemleniyor.