PCX, yurt dışı operasyon kapasitesini yüzde 30 artırmaya hazırlanıyor
Yılın ilk yarısında yüzde 18 büyüdü Arnavutluk yatırımıyla Avrupa pazarına odaklandı
Türkiye’nin lider iletişim (çağrı) merkezi ve müşteri deneyimi yönetimi sağlayıcısı PCX, 2025 yılının ilk yarısında yakaladığı güçlü performansla dikkat çekti. Şirket, müşteri portföyünde yüzde 18’lik büyüme, hizmet ihracatında yüzde 23’lük artış ve ciroda yüzde 21 oranında yükseliş elde etti. PCX, ayrıca Balkanlar’daki ilk yatırımı olan Arnavutluk ofisi ile Avrupa pazarındaki varlığını güçlendirmeye yönelik strateji için büyük ve güçlü bir adım attı. PCX CEO’su Mustafa Murat Gül, “Arnavutluk yatırımıyla birlikte Avrupa pazarındaki hizmet ağımızı büyüterek, çok dilli müşteri deneyimi çözümlerimizi yeni coğrafyalara taşıyoruz. Hedefimiz, yıl sonuna kadar yurtdışı operasyon kapasitemizi yüzde 30 artırmak” dedi.
Procat Group çatısı altındaki faaliyetleriyle iletişim (çağrı) merkezi ve müşteri deneyimi yönetimi alanında dünya standartlarının üzerinde çözümler sunan PCX (Procat Customer Experiences), 2025’in ilk yarısında güçlü bir büyüme ivmesi yakalayarak sektördeki liderliğini pekiştirdi. Çok kanallı iletişim çözümlerini yenilikçi dijital altyapı yatırımlarıyla birleştiren şirket hem operasyonel ölçeğini genişletmeye hem de uluslararası pazarlarda rekabet avantajını artırmaya odaklandı. Artan çok dilli hizmet talebi, dinamik müşteri beklentileri ve globalleşen ticaret ortamı, PCX’in yeni coğrafyalarda güçlü bir varlık oluşturma hedefini daha da öncelikli hale getirdi. Bu stratejik yaklaşımın adımlarından biri olarak hayata geçirilen Arnavutluk operasyonu, Balkanlar ve Batı Avrupa’ya erişimde önemli bir merkez işlevi görmeye hazırlanıyor.
Yılın ilk yarısında cirosunu yüzde 21 artırmayı başardı
Şirketin yılın ilk 6 ayında elde ettiği başarılara ilişkin değerlendirmede bulunan PCX CEO’su Mustafa Murat Gül,
“2025’in ilk yarısında müşteri portföyümüzü yüzde 18 oranında büyütürken, hizmet verdiğimiz dil sayısını 18’e çıkararak çok dilli çözümler alanındaki uzmanlığımızı güçlendirdik. Hizmet ihracatımızda yüzde 23, ciromuzda ise yüzde 21’lik artış sağladık. İnsan kaynağımızda yüzde 16’lık büyüme yakalayarak, istihdama dayalı sürdürülebilir büyüme stratejimizi kararlılıkla sürdürdük.” diye konuştu. Elde ettikleri başarılı performansın yeni pazarlara açılma ve uluslararası varlıklarını artırma konusundaki kararlılıklarını perçinlediğine dikkat çeken Mustafa Murat Gül, “Avrupa açılımımızın en somut adımı olarak Arnavutluk’un başkenti Tiran’da yeni bir ofisi devreye aldık. Bu stratejik yatırımın PCX’in Balkanlar ve Batı Avrupa’daki konumlanmasında önemli bir sıçrama noktası olacağına inanıyoruz” ifadelerini kullandı.
Yurt dışı operasyon kapasitesini yüzde 30 artırmayı hedefliyor
Yılın ikinci yarısına ilişkin PCX’in hedef ve beklentilerine de değinen Gül, şunları söyledi;
“Dijital altyapı yatırımlarımızı bu yıl bir önceki yıla oranla yüzde 40 artırarak teknoloji odaklı büyümeye hız verdik. Balkanlar ve Orta Avrupa başta olmak üzere yeni coğrafyalara açılma ivmemiz yılın ikinci yarısında da devam edecek. Yurtdışı operasyon kapasitemizi yüzde 30 artırmak, teknoloji yatırımlarımızı derinleştirmek ve çalışan memnuniyetini iyileştirmek en önemli önceliklerimiz arasında. İlk 6 aydaki performansımız ile yılı hedeflerimizin üzerinde kapatacağımızı öngörüyoruz. Stratejik kararlarımızı dinamik piyasa koşullarına göre şekillendirmeye, Balkanlar, Avrupa ve farklı bölgelerdeki fırsatları yakından takip etmeye devam edeceğiz.”