TeknoTalk

Picodi Rapor: Ülkemizde ve Dünyada Cyber Monday/Siber Pazartesi

Picodi Rapor – Ülkemizde ve Dünyada Cyber Monday/Siber Pazartesi

Kullanıcılarına online piyasa indirimlerini araştırıp  bulan ve bunları kullanıcıları ile paylaşan, Türkiye’nin en büyük indirim platformu Picodi’nin son raporu Ülkemizde ve Dünyada Cyber Monday/ Siber Pazartesi ile ilgili dikkat çekici rakamları ortaya koyuyor.

Picodi’nin analitik ekibi tarafından, yaklaşmakta olan Black Week haftasının Cyber Monday (Siber Pazartesi) günü ile ilgili bir araştırma yapıldı. Dikkat çeken önemli rakamlardan bazıları ise aşağıda;

Black Friday ve Cyber Monday Haftası: Ekonomiyi Canlandıran 8 Gün

CyberMonday.Global analistleri, Black Friday ve Cyber Monday dönemlerinde geçmiş dönem istatistiklerini inceledi ve 2020 için bir öngörü sundu.

Son 10 Yıldaki Trendler

Google Trends’in yardımıyla, Black Friday ve Cyber Monday satışlarının hem dünyadaki hem de Türkiye’deki popülerliğini doğruladık.

On yıl boyunca Black Friday indirimlerine olan ilgi istikrarlı bir şekilde artış gösterdi. Black Friday ile karşılaştırıldığında Cyber Monday, muhtemelen Black Friday’in zaman çerçevesi bulanıklaştığı için son iki yılda ilgi marjinalleşmeye başladı — Black Friday, artık bahsi geçen Cuma gününden fazlasını kapsıyor.

Türkiye verileri hem Black Friday hem de Cyber Monday günlerine olan ilginin 2019 senesinde tepe noktasını gördüğünü gösteriyor. 2018 yılında da, 2019 kadar olmasa da hem Black Friday hem de Cyber Monday günlerine ilgi gözlenmiş. Maalesef, yaşanan pandemi ve iş gücün piyasasındaki dengesiz durum bu sene olan ilgiyi biraz törpüleyebilir.

Black Friday ve Cyber Monday Günlerinde Satışlar ne Kadar Artış Gösteriyor?

CyberMonday.Global platformunun içsel verileri Türkiye’de Black Friday gününde yapılan alışveriş sayısında senenin geri kalanına göre %793’lük bir artışın gözlendiğini gösteriyor. Öte yandan Cyber Monday gününde yılın ortalamasına oranla %235’lik bir artış gözlenmiş.

Bazen Black Friday indirimlerinin Pazartesi kadar erkenden başladığını göz önüne alarak, günden güne satışların nasıl değiştiğini de inceledik. Haliyle en yüksek ilgi Black Friday Cuma günü gözlenmiş — 25 Kasım ile 2 Aralık arasında yapılan satışlardan %27,9’u bu Cuma günü gerçekleşmiş. İncelenen dönemdeki en az satış ise %7,3 ile Salı günü gerçekleşmiş. Toplamda, yıl boyunca gerçekleşen satışların %8,8’i bu dönemde gerçekleşmiş.

Mağazalar Müşterilerini Memnun Edebildiler mi?

Daha bir çok detayın yer aldığı Rapora buradan erişebilirsiniz…

 

Exit mobile version