Sosyal Medya

Otomobil

Pirelli, 1986 Lamborghini LM002 için geliştirdiği Scorpion BK lastiği yeniden sunuyor

Como Gölü yakınındaki Fuori Concorso Etkinliğinde sergilenen bu lastik klasik otomobillere yönelik "Pirelli Collezione" ailesinin bir parçasını oluşturuyor.

Pirelli, 1986 Lamborghini LM002 için geliştirdiği Scorpion BK lastiği yeniden sunuyor

 

Como Gölü yakınındaki Fuori Concorso Etkinliğinde sergilenen bu lastik klasik otomobillere yönelik “Pirelli Collezione” ailesinin bir parçasını oluşturuyor.

 

Pirelli, 1986 Lamborghini LM002 için geliştirdiği Scorpion BK lastiği yeniden sunuyor. Ölçü ve güç açısından döneminin en ileri teknolojili lastiği olan Pirelli Scorpion BK, çöl kumları üzerinde süzülmesini sağlayan ve ‘kulak’ denilen yan kanatçıklarıyla da öne çıkmıştı. Şimdi yeniden yaratılan ve Pirelli Collezione serisine katılan bu lastik, bir süre önce Como Gölü yakınlarında düzenlenen, koleksiyon otomobillere odaklı Fouri Concorso etkinliğinde sergilendi. Bu gelişme 1963’te başlayan ve LM002’den modern Urus’a uzanan hikayede yeni bir sayfayı temsil ediyor.

Pirelli’den 1980’lerin başlarında tüm spor SUV’ların öncüsü olan Lamborghini LM002 için çok özel bir lastik geliştirmesi istenmişti. Bu model için özel olarak üretilen Scorpion BK versiyonu, araca kum üzerinde daha fazla çeviklik ve tepki kazandıran ve ‘kulak’ denilen yan kanatçıklarla tamamlanan dev lastiklerdi. Bu lastiğin üstün yol tutuşu sağlamanın yanı sıra aşırı çöl sıcaklıklarında çalışması, otomobilin ağırlığını (yaklaşık 3.500 kilogram) taşıyabilmesi, V12 motorun hızına yanıt verebilmesi ve bir yandan da asfaltta sportif performansı garanti etmesi gerekiyordu. Dolayısıyla bu lastikler darbeleri emebilen ve ani girdilere daha hızlı tepki verebilen, kesilmeye karşı daha dirençli aramid kuşak takviyeli son derece sağlam bir karkas kullanılarak üretildi.

Daha zorlu dayanıklılık testlerine tabi tutulan ve ralliden türetilen tekniklerle geliştirilen bu lastik, Pirelli’nin pistten yola teknoloji transferinin ilk örneklerinden biriydi. Sırt deseni, o dönemin ‘slick’ ralli lastiklerinde kullanılan orta ‘Monte Carlo’ sırt deseninden türetilmişti. BK lastiğin içerdiği teknolojilerin çoğu da Pirelli’nin pek çok dünya şampiyonluğu kazandığı motor sporlarından alınmıştı. Bu nedenle 1988 Paris-Dakar Rallisi’nde Lamborghini LM002 de dahil olmak üzere çok sayıda otomobilin ekipmanının Pirelli Scorpion lastikleri olması bir tesadüf değildi.

Yeniden yaratılan lastik, özel bir koleksiyoncuya ait LM002’nin ekipmanı ‘yeni’ Scorpion BK olarak Como Gölü kıyısındaki Villa Sucota’da düzenlenen ve Lamborghini Polo Storico tarafından desteklenen Fuori Concorso etkinliğinde tanıtıldı.

SCORPION SERİSİNİN İLKİ

Scorpion BK, Pirelli’nin SUV’lar için geliştirdiği özel Scorpion ailesinin öncüsüydü. Bu seri 2022 yılında elektrikli modeller de dahil en modern otomobillere uyacak şekilde tamamıyla yenilendi. Öyle ki, Scorpion ailesi tüm Pirelli ürün yelpazesi içinde elektrikli veya şarj edilebilir hibrit otomobiller için en fazla homologasyona sahip seri konumunda bulunuyor. Pirelli’nin yeni Scorpion için uyguladığı ‘Çevre Dostu Güvenlik’ yaklaşımı, malzeme inovasyonları ve geliştirme sürecinde en ileri teknolojili sanal tasarım araçlarının kullanılması sayesinde sürüş güvenliği açısından düşük çevresel etkiyle optimum performansı bir araya getiriyor.

LAMBORGHINI SUV’LARI İÇİN PIRELLI LASTİKLER

Pirelli lastikleri, LM002’den Urus’a Lamborghini’nin SUV modellerinin ortak paydasını oluşturuyor. Urus 2018 yılında lanse edildiği zaman Pirelli, P Zero’dan Scorpion’a kadar 21 – 23 inç ölçülerinde altı yeni lastik tanıttı. En yeni Urus Performante için özel olarak tasarlanan bir P Zero Trofeo R versiyonu ise bir SUV’da görülen ilk ‘yarı slick’ lastik oldu. Otomobilin üstün performansıyla lastiğin güçlü kavramasının buluşması, ABD’deki efsanevi Pikes Peak tırmanma yarışında sınıf birinciliği getirdi