Sosyal Medya

Otomobil

Porsche 70 Yaşında, Porsche Markasının Az Bilinen Hikayesi

Porsche 70 Yaşında, Porsche Markasının Az Bilinen Hikayesi. Porsche adını taşıyan ilk otomobil, 8 Haziran 1948’de üretildi. Peki sonra?

Porsche 70’inci yılını kutluyor

Porsche 70 Yaşında, Porsche Markasının Az Bilinen Hikayesi… Hızlı, safkan, heyecan dolu. Son 70 yıldır, Porsche markası, en üst düzey spor otomobil üretimi ile özdeşleşmiş durumda.

Porsche adını taşıyan ilk otomobil, 8 Haziran 1948’de üretildi. Bu, 356 “No. 1” Roadster’dı ve Porsche markasının doğuşunu simgeliyordu. Type 356, Ferry Porsche’nin spor otomobil rüyasını gerçeğe dönüştürdü. Porsche Müzesi’nde gerçekleşen Yeni Yıl Resepsiyonunda konuşan Porsche AG İcra Kurulu Başkanı Oliver Blume, Ferry Porsche’yi şu sözlerle andı:

“O dönemde sahip olduğu vizyon, bugün markanın kimliğini oluşturan tüm değerleri bünyesinde barındırıyor.”

Porsche, “Porsche spor otomobilin 70 yılı” temasıyla 70’inci doğum gününü kutlayacağı yıla girerken düzenlenen etkinlik, Baden-Württemberg eyaletinden ve Stuttgart şehrinden temsilciler, siyasetçiler, ekonomistler ve halkın katılımıyla gerçekleşti.

Blume, konuşmasında şunları kaydetti:

“Gelenek, bir taahhüttür. Geleneğimiz ve temel değerlerimiz olmasa, bugün burada olmazdık. Ferry Porsche’nin bıraktığı teknik mükemmellik mirasını geleceğe taşıyacağız. Akıllı dinamik mobilitenin önünde çok parlak bir gelecek bulunuyor. Bizim de, bu geleceğin bir parçası olmamızı sağlayacak teknolojik uzmanlığımız, yaratıcı çalışanlarımız ve benzersiz bir takım ruhumuz var. Porsche markasının bir 70 yıl daha insanları büyülemesini sağlamak için gereken her şeye sahibiz.”

Porsche Markasının Az Bilinen Hikayesi

Porsche markasının tarihi 1948 yılında başlıyor olsa da, spor otomobil üreticisinin kökleri daha da geçmişe, Profesör Ferdinand Porsche’nin hayatını adadığı, oğlu Ferry tarafından devam ettirilen çalışmalara dayanıyor. Ferdinand Porsche, geçtiğimiz yüzyılın başı gibi erken bir dönemde bile, otomotiv endüstrisi için çığır açan yenilikler tasarlıyordu. 1900 yılında kendi ürettiği Lohner-Porsche adlı; motorları tekerlek göbeğinde yer alan elektrikli otomobili temel alarak, dünyanın ilk dört tekerlekten çekişli binek otomobilini yarattı. Aynı yıl, benzin ve elektrikle çalışan karma bir motor geliştirerek; hibrit otomobillerin temelini attı. 1931 yılında Ferdinand Porsche, kendi mühendislik şirketini kurdu. 1939’da tanıtılan “Berlin-Rome”, Porsche adı taşıyacak bir spor otomobil fikrinin başlangıcını temsil ediyordu. 1948 yılında üretilen Type 356 ile oğlu Ferry bu hayali gerçekleştiren kişi oldu.

Ferry Porsche’nin oğlu Ferdinand Alexander tarafından tasarlanan, 356’nın halefi niteliğindeki Porsche 911, sonunda hem teknik beceri hem de tasarım açısından şirketi dünyanın önde gelen spor otomobil üreticilerinden biri konumuna taşıdı. Dünya çapında ilk kez 1963 yılında tanıtılan Porsche 911’nin üretim sayısı, o günden bu yana bir milyonu aştı. Blume’ye göre; 911 aradan geçen yıllar boyunca defalarca geliştirilip, yeni ve inovatif teknolojiler ile donatılmış olsa da, dünyada orijinaline bu kadar sadık kalmayı başarabilmiş başka hiçbir otomobil bulunmuyor:

“Bugün üretilen ve gelecekte üretilecek tüm Porsche modelleri, bu spor otomobili temel alıyor. Markanın kalbi niteliğindeki 911, dünya çapında otomobil tutkunlarının hayranlığını kazanarak, hayallerin otomobili halini aldı.”

Porsche spor otomobillerin geleceği, Zuffenhausen’de geliştirilen, markanın ilk tümüyle elektrikli teknoloji şampiyonu otomobili Mission E ile şimdiden başlangıç çizgisindeki yerini almış durumda. Bu konsept otomobil, Porsche’nin imzası haline gelen heyecan verici tasarımı, mükemmel bir sürüş performansı ve geleceğin günlük ihtiyaçlarına yanıt veren fonksiyonellik ile buluşturuyor. Dört koltuklu, dört kapılı model, 440 kW’nin (600 HP) üzerinde bir performans sunarken, 500 kilometreyi aşan bir menzile sahip. Sıfırdan saatte 100 kilometre hıza 3,5 saniyenin altında ulaşan otomobil, yalnızca 15 dakikalık şarjla ihtiyaç duyduğu elektrik enerjisinin yüzde 80’ini elde edebiliyor. Porsche’nin bu çağın ötesindeki projesi için yaklaşık bir milyar Euro yatırım yapıldı ve Mission E’nin üretileceği Stuttgart-Zuffenhausen’daki şirket merkezinde 1,200’den fazla yeni istihdam yaratıldı. Blume, markanın taahhüdünü şu sözlerle pekiştirdi:

“Porsche hep aynı Porsche olacak ve seçkin, sportif mobilitenin öncü markası olmayı sürdürecek.”

Porsche’nin doğum günü

bu yıl dünya çapında gerçekleştirilecek sayısız etkinlikle kutlanacak. Los Angeles’teki Petersen Otomotiv Müzesi’nde “Porsche Etkisi”, 3 Şubat tarihinde başlayacak. Almanya’da, ilk “Porsche spor otomobilin 70 yılı” sergisi, 20-31 Mart tarihleri arasında, Berlin’deki “DRIVE, Volkswagen Grubu Forumu”nda gerçekleştirilecek.

Porsche Müzesi de kutlamalarda yerini alarak, 9 Haziran tarihinde ziyaretçilere kapılarını açacak olan geniş kapsamlı, özel bir sergiye ev sahipliği yapacak. Porsche aynı gün dünyanın dört bir yanında, spor otomobil tutkunlarını bir araya getirecek “Spor Otomobiller Buluşma Günü” etkinlikleri düzenleyecek. 16-17 Haziran hafta sonu ise spor otomobil üreticisinin çalışanları, Zuffenhausen bölgesi sakinleri ve potansiyel müşterileri Stuttgart’taki Porsche Müzesi’nde ve çevresinde gerçekleştirilecek olan, halka açık bir kutlamada buluşacak.

12-15 Temmuz tarihleri arasında, Birleşik Krallık’taki Goodwood yarış pistinde düzenlenecek olan “Hız Festivali” ile 27-30 Eylül tarihlerinde California’da düzenlenecek “Rennsport Buluşması” da, kutlamalar kapsamında yer alan etkinlikler arasında. Kutlamaların son adımı ise, Stuttgart’taki Porsche Arena’nın ilk kez ev sahipliği yapacağı, 13 Ekim tarihinde gerçekleşecek “Ses Gecesi” olacak.