Renault Group, 2025 ilk yarı ön finansal rakamlarını açıkladı
Renault Group, 2025 yılının ilk yarısında pazardaki daralmaya rağmen gelirlerini artırmayı başardı. Grup, 27,6 milyar avroluk ciroya ve %6 işletme marjına ulaşırken, değer odaklı stratejisi ve sıkı mali disiplinle hedeflerini güncelledi. Bu performans, Renault Group’un esnek iş modeli ve küresel rekabet ortamına uyum sağlayan ürün yaklaşımını ortaya koydu.
- Renault Group, 2025 yılının ilk yarısında ticari disiplinini koruyarak zorlu piyasa koşullarına rağmen dengeli bir performans ortaya koydu.
- 2025’in ilk yarısında Group cirosu %2,5 artışla 27,6 milyar avro olarak gerçekleşti.
- Grubun işletme marjı %6 seviyesine ulaştı.
- Serbest nakit akışı 47 milyon avro oldu. Bu rakam, yaklaşık 900 milyon avro olarak tahmin edilen işletme sermayesi ihtiyacındaki olumsuz değişikliğe rağmen elde edildi.
- Haziran ayında beklenenden düşük gerçekleşen satış hacmi, faturalandırma zamanlamasındaki farklılıklar ve Avrupa’daki perakende pazarda gözlenen düşüş, ticari baskıyı artırdı.
- 2024 yılı sonunda üretim seviyesinin yüksek olması ve düşük satış hacmi nedeniyle Group stok seviyesi arttı. Ancak toplam stoklar haziran sonunda 530.000 araç olarak gerçekleşti ve Mart 2025’e kıyasla (560.000 araç) düşüş gösterdi.
- Otomotiv pazarındaki zayıf eğilimler ve artan rekabet baskısı dikkate alınarak, 2025 yılı mali hedefleri revize edildi: Yaklaşık %6,5 işletme marjı (önceki hedef ≥ %7), 1,0 ile 1,5 milyar avro arasında serbest nakit akışı (önceki hedef ≥ 2 milyar avro).
- Group, maliyet azaltma planını güçlendirdi ve SG&A giderleri, üretim ve Ar-Ge harcamalarında yapısal verimlilik artırıcı adımların uygulamasını hızlandırdı.
Renault Group bu bağlamda, ürün lansmanlarını korurken hacimden çok kârlılığa odaklanan ticari yaklaşımını sürdürmeye devam ediyor. Bu doğrultuda uygulanan sıkı politika, birim başına değer yaratmayı öncelik haline getiriyor. Aynı zamanda Renault Group, kısa vadeli maliyet azaltma programını güçlendirirken, daha yapısal verimlilik kaldıraçları üzerinde de çalışmalarını hızlandırıyor. Bu kapsamda, genel yönetim giderlerinin azaltılmasıyla birlikte üretim ve Ar-Ge alanlarında tasarruf sağlayacak önlemler devreye alınıyor.
Rekabetçi pazarda güçlü temellere dayalı esnek yapı
Giderek daha rekabetçi hale gelen küresel otomotiv pazarında karşılaşılan zorluklara karşı Renault Group, esnek iş modeli ve sağlam operasyonel altyapısıyla avantaj sağlamaya devam ediyor. Grup, enerji dönüşümünün hızından bağımsız olarak içten yanmalı, hibrit ve elektrikli araçlara yönelik talebi karşılayabilecek çevik üretim yapısıyla pazardaki dalgalanmalara uyum sağlayabiliyor. Ürün gamını sürekli yenileyen Renault Group, 2024 yılında piyasaya sunduğu 10 yeni model ve 2 makyajlı versiyonun ardından, 2025 yılı boyunca 7 yeni model ve 2 makyajlı model daha sunarak Avrupa ve uluslararası pazarlarda güçlü bir ürün yelpazesi oluşturuyor.
Avrupa’daki perakende müşterilere odaklanan kârlı satış stratejisiyle, pazar ortalamasının 15 puan üzerinde bir performans sergileyen Grup, yüksek kalıntı değerleri konusunda da rakiplerine kıyasla 4 ila 13 puanlık bir üstünlük sağlıyor. Ürün başarısının bir diğer göstergesi olan sipariş defteri ise yaklaşık iki aylık satış hacmini temsil edecek seviyede bulunuyor. Tüm bu dinamiklere ek olarak, sağlıklı stok yönetimi ve %90 seviyelerine ulaşan fabrika kullanım oranı da Renault Group’un sürdürülebilir büyüme ve operasyonel verimlilik hedeflerini destekliyor.