Sosyal Medya

Otomobil

Renault Nissan Mitsubishi, 2030’a kadar 35 yeni EV Modeli Üretecek!

Renault Nissan Mitsubishi Alliance, 2030 yılına kadar 35 EV'ye sahip olmak amacıyla 25.8 milyar $ (23 milyar €) harcamayı planladığını açıkladı. Bunun bir parçası olarak grup, "akıllı farklılaşma" stratejisinin bir parçası olacak şekilde yüzde 80 ortak kullanıma sahip markalar arasında paylaşılan beş yeni platform geliştirecek.

Renault Nissan Mitsubishi Alliance, 2030 yılına kadar 35 yeni EV üretme planlarını doğruladı

Renault Nissan Mitsubishi birlikte 35 yeni EV modeli üretecek! Dünya elektrikli otomobile tam gaz geçiyor…2030’lu yıllara kadar üretilecek bu hedefe ulaşmak için Renault Nissan Mitsubishi Alliance önümüzdeki beş yıl içinde 25,75 milyar dolar harcayacak. İşte detaylar…

Renault Nissan Mitsubishi Alliance, 2030 yılına kadar 35 EV’ye sahip olmak amacıyla 25.8 milyar $ (23 milyar €) harcamayı planladığını açıkladı. Bunun bir parçası olarak grup, “akıllı farklılaşma” stratejisinin bir parçası olacak şekilde yüzde 80 ortak kullanıma sahip markalar arasında paylaşılan beş yeni platform geliştirecek.

Bir örneği olarak Nissan, otomobil üreticisinin popüler Micra modelinin yerini alacak olan ve Avrupa pazarında satılacak tamamen elektrikli kompakt modelinin tanıtım videosunu paylaştı.

Nissan, Avrupa’ya gelen tamamen yeni elektrikli kompakt otomobilini duyurdu

İttifak tamamen EV’lere ve “akıllı ve bağlantılı mobiliteye” odaklanıyor!

Platformlar, üretim tesisleri, güç aktarma organları ve araç segmentleri için havuz oluşturmaya izin veren “akıllı farklılaşma” sistemiyle araçlar arasındaki ortaklığı artırmayı hedefliyor.

Renault Grubu Basın açıklamasında örneğin, “C ve D segmenti için ortak platform, Alliance’ın üç markasından (Nissan Qashqai ve X-Trail, Mitsubishi Outlander, Renault Austral ve yakında çıkacak yedi koltuklu SUV) beş modeli üretecek.”

Bu amaçla, Renault’nun bütçeli Dacia Spring modelinin temelini oluşturan uygun fiyatlı CMF-AEV, ultra kompakt EV’ler için mini araç KEI-EV platformu ve Renault Kangoo ve Nissan Town Star gibi ticari araçlar için LCV dahil olmak üzere beş ayrı platformu tanıttı. Bir diğeri, şu anda Alliance tarafından Nissan Ariya ve Renault Megane E-Tech gibi geçitler için kullanılan CMF-EV olacak.

Bu birliktelik bir anlamda maliyetleri de azaltacak!

Son olarak, CMF-BEV platformu kompakt EV’ler için kullanılacak ancak mevcut Renault Zoe’ye kıyasla maliyetleri yüzde 33 ve tüketimi yüzde 10 azaltacak. Renault R5 ve Nissan’ın Micra’nın yerini alacak yeni EV’si de dahil olmak üzere Renault, Nissan ve Alpine markaları altında yılda 250 bin  aracın temelini oluşturacak.

Renault Grubu ayrıca, 2030 yılına kadar 220 GWh üretim kapasitesi hedefleyen ortak bir pil stratejisi kullanacağını söyledi. Pil maliyetlerini 2026’da yüzde 50 ve 2028’de yüzde 65 azaltmayı planlıyor. 2028 yılına kadar tamamen katı hal pilleri (ASSB) geliştirmeyi ve Nissan’ın “pil teknolojisinde bir öncü olarak derin uzmanlığına ve benzersiz deneyimine dayanarak” bu projeden sorumlu olmasını hedefliyor.

Bu üçlü İttifak ayrıca, Tesla benzeri OTA “Over The Air (havadan) güncellemelerine izin verecek 2026 yılına kadar bulut sistemine bağlı 25 milyon araca sahip olmayı hedeflediğini de söyledi. Renault Grubu, “İttifak aynı zamanda Google ekosistemini arabalarında tanıtan ilk küresel, kitlesel pazar OEM olacak.” dedi.

Bu haber, Renault’nun 2025 yılına kadar otomobillerinin üçte ikisini elektriklendireceğini ve 2030 yılına kadar ürün gamının yaklaşık yüzde 90’ını elektrikli araçlardan oluşturacağı açıklamasının ardından geldi. Yeni platformlar ve işbirliği duyurusu ile “akıllı farklılaşma” ile ortak platformların bunun gerçekleşmesinin anahtarı olacak gibi görünüyor.