Sosyal Medya

Oyun Dünyası

Resident Evil 1 Korku Oyunlarının Zirvesi mi?

1996'daki ilk çıkışından bu yana birçok devam filmi, yeniden yapım ve yan ürünle Resident Evil, korku video oyunu türünde bir referans noktası haline geldi. 1996'da satışa sunulan ilk Resident Evil'in PlayStation versiyonu, birçok kemikleşmiş hayranı tarafından hala şimdiye kadar yapılmış en iyi korku oyunu olarak görülüyor.

Resident Evil 1 Korku Oyunlarının Zirvesi mi?

1996’daki ilk çıkışından bu yana birçok devam filmi, yeniden yapım ve yan ürünle Resident Evil, korku video oyunu türünde bir referans noktası haline geldi. 1996’da satışa sunulan ilk Resident Evil’in PlayStation versiyonu, birçok kemikleşmiş hayranı tarafından hala şimdiye kadar yapılmış en iyi korku oyunu olarak görülüyor. Resident Evil 1’in yeniden yapımıyla birlikte neden hala şimdiye kadarki en iyi korku oyunları olarak kabul edildiğini ve neden her zaman gelecekteki korku oyunları için bir ilham kaynağı olarak kalacağını inceliyoruz.

Her şeyden önce Resident Evil 1 bir hayatta kalma korku alt türünde bir öncüydü. Daha önce korku oyunları olsa da, Resident Evil 1 yeni bir tür oluşturdu ve sonraki tüm korku oyunları için yeni bir çıta belirledi. O zamanlar benzersiz olan oyunun kıt kaynaklara, bulmaca çözmeye ve tehlikeli bir ortamda keşfe vurgusu, bir gerilim ve endişe duygusu yarattı. Oyunun arka planı olan Spencer Malikanesi de bu popülerliğini sağlamada yardımcı oldu. Malikane, tuzaklar, gizli tüneller ve sırlarla dolu, geniş, labirent benzeri bir binaydı. Konağı keşfetmek, oyuncuları sürekli gergin tuttu çünkü bir sonraki köşede veya yan kapının arkasında onları neyin beklediği hakkında hiçbir fikirleri yoktu. Malikane ayrıca devasa örümcekler ve zombi köpekler gibi çeşitli garip yaratıklara ev sahipliği yapıyordu ve bu da öngörülemezlik ve tehlike hissini artırıyordu.

Orijinal Resident Evil, başlangıçta inanılmaz derecede sevimsiz bir canlı aksiyon ara sahnesine sahipti.

-Orijinal Resident Evil, başlangıçta inanılmaz derecede sevimsiz bir canlı aksiyon ara sahnesine sahipti.

Resident Evil 1’de sabit kamera açılarının kullanılması da oyunun popülaritesindeki bir diğer etken. Sabit kamera açıları, bazı oyuncuların rahatsız edici bulmasına rağmen, oyunun korku havasını artıran bilinçli yapılmış bir tasarım kararıydı. Oyuncunun görüşünü sınırlayan oyun, klostrofobi ve çaresizliğe yol açarak, bir canavar veya tuzakla her karşılaşmanın gerilimini yükseltiyordu. Evi incelemesi emredilen prestijli S.T.A.R.S. ekibinin iki üyesi olan Chris Redfield veya Jill Valentine’ın kontrolünü ele geçirmek oyunun bir diğer önemli noktasıydı. Her karakterin kendine özgü güçlü ve zayıf yönleri vardı, bu da oyunun tekrar oynanabilirliğini artırıyordu. İlgi çekici Wesker’den esrarengiz Lisa Trevor’a kadar oyundaki diğer karakterlerin hepsi dikkat çekiciydi ve deneyimin genel korkusuna ekleniyordu.

 

Resident Evil 1’de ses ve müziğin etkin kullanımı en güçlü yanlarından biriydi. Oyunun Masami Ueda müziği, oyunun ürkütücü havasına katkıda bulunan ürkütücü melodiler ve rahatsız edici ses efektleri içeriyor. Oyuncular sık sık konağı, sadece ayak seslerinin sesi ve ara sıra da onlara eşlik edecek çatlayan döşeme tahtası ile neredeyse durgunluk içinde keşfetmeye bırakıldı. Bu, oyunda sessizliğin bir başka etkili kullanımıydı. Resident Evil 1‘in elbette sorunlar da vardı. Bazı oyuncular oyundaki tank kontrollerini kullanmayı rahatsız edici bulabilir, bu da oyuncuları hareket etmeden önce karakterlerini pozisyonlarına döndürmeye zorladı. Oyunda rol alan ses, oyun topluluğunda iyi bilinen birkaç cümleyle de çok fazla uçaksavar aldı (“Neredeyse bir Jill sandviçiydin!”). Ancak bu eksiklikler, yalnızca oyunun çekiciliğini artırmaya yardımcı oldu ve o zamandan beri mirasının bir parçası haline geldi.

Resident Evil 1’in oyun endüstrisi üzerindeki etkisi, muhtemelen şimdiye kadar yapılmış en iyi korku oyunu olarak görülmesinin ana nedenlerinden biridir. Oyunun başarısı, bir ton takip, yan ürün ve taklitçiye yol açarak hayatta kalma korkusu alt türünü oyun endüstrisinin referans noktası haline getirdi. Silent Hill ve Dead Space gibi çeşitli korku oyunları oyunun mirasını sürdürdü.

Resident Evil 1’in anlatımı da ilginç. İnsanları zombiye dönüştüren T-Virüsü, oyunun konusu olan gölgeli Umbrella Company tarafından geliştirildi. Konağı keşfederken oyuncular Umbrella Corporation’ın sırlarını öğrenir ve oyunun hikayesi oyuncuların ilgisini çeken sürprizlerle doludur. Her biri kendi motivasyonları ve arka planları olan oyundaki unutulmaz bireyler de oyunun anlatımına katkıda bulunuyor.

-Barry Burton bunun Chris’in kanı olduğunu düşünüyor ve Jill’in sandviç olmadığı için mutlu.

Resident Evil 1 hala hayatta kalma korkusu alt türünü oluşturan ve sonrasında gelen tüm korku başlıklarının çıtasını belirleyen klasik bir korku başlığı olarak kabul ediliyor. O zamanlar eşsizdi, kısıtlı kaynakları kullanması, bulmaca çözme, keşif ve sabit kamera açıları bir gerilim ve endişe hissi yarattı. Oyunun senaryosu, karakterleri, sesi ve müziği popülaritesine yardımcı oldu ve oyun endüstrisi üzerinde kalıcı bir etki bıraktı. Öyle ki, Resident Evil 1 karakterleri Fortnite’a bile dahil edildi.  Resident Evil Skin’li Fortnite Hesaplarını buradan satın alabilirsiniz.

Gelecekteki başlıklarda yaşadığımız tüm dehşetin, Chris Redfield’ın bir kedi kadar hızlı olan Üroboros enjeksiyonlu bir Wesker’a karşı mücadelede kayaları yumruklamasına yol açtığından bahsetmiyoruz bile. Bence bundan daha iyi bir korku düşünülemez bile…