Sosyal Medya

Güncel Teknoloji

Rolls-Royce hibrit-elektrikli uçuşu geliştirmek üzere testlere başlıyor

Rolls-Royce, hibrit-elektrikli uçuşa güç sağlamak için özel olarak geliştirilen yeni küçük gaz türbinini test etmeye başlayacağını duyurdu.

Rolls-Royce hibrit-elektrikli uçuşu geliştirmek üzere testlere başlıyor

 

Rolls-Royce, hibrit-elektrikli uçuşa güç sağlamak için özel olarak geliştirilen yeni küçük gaz türbinini test etmeye başlayacağını duyurdu. Söz konusu motor, Gelişmiş Hava Hareketliliği pazarına yönelik olan turbojeneratör sisteminin bir parçasını oluşturuyor. Gelişmiş Hava Hareketliliği pazarında elektrikli dikey kalkış ve iniş (eVTOL) uçaklarının yanı sıra 19 koltuğa kadar kısa mesafe uçakları da yer alıyor.

 

Turbojeneratör sistemi, 500kW ile 1200kW arasında ölçeklenebilir güç seçeneklerine sahip yerleşik bir güç kaynağı ile Rolls-Royce Electrical’ın tahrik portföyüne yeni özellikler katacak. Bu sistem ilk etapta sürdürülebilir havacılık yakıtları (SAF) ile, daha sonra kullanılabilir hâle geldiğinde ise hidrojen yanması yoluyla daha uzun menzil olanağı sağlayacak. Bu sayede, elektrikli batarya ile çalışan uçaklara kıyasla daha uzun rotaların önü açılacak.

Rolls-Royce Electrical Başkanı Olaf Otto konuyla ilgili olarak şunları dile getirdi:

“Rolls-Royce, Gelişmiş Hava Hareketliliği pazarına yönelik tamamen elektrikli ve hibrit elektrikli güç ve tahrik sistemlerinin lider sağlayıcısı konumuna gelmeyi hedefliyor. Turbojeneratör sistemimize güç verecek olan yeni küçük motorumuzun testten geçmesi (PTT – Pass-to-Test) ilerisi için atılmış önemli bir adımı temsil ediyor. Bu ürün, elektrikli uçuşun destekleyebileceği rotaları genişletecek ve daha fazla yolcunun düşük veya net sıfır emisyonlu uçaklarla seyahat etmesine olanak sağlayacak.”

Turbojeneratör sistemi, Rolls-Royce’un elektrik ve gaz türbini geliştirme konusundaki yetkinliklerini bir araya getiriyor. Yeni yanmalı motorda, küçük gaz türbinlerinin verimliliğini artırmak için son teknolojiler kullanılıyor. Turbojeneratör, seri veya paralel hibrit uygulamalarda da kullanılabiliyor. Bataryaları şarj etmenin yanı sıra elektrikli tahrik ünitelerine doğrudan enerji sağlamak için de oldukça uygun olduğundan, uçakların uçuş sırasında güç kaynakları arasında geçiş yapabilmesine olanak sağlıyor. Bu teknolojinin araştırma ve geliştirme çalışmalarının bir kısmı, Alman Ekonomik İşler ve İklim Eylemi Bakanlığı tarafından finanse ediliyor.

 

Bu motor önümüzdeki aylarda SAF ile test edilecek ve Rolls-Royce’un Dahlewitz’deki tesisinin faaliyete geçmesine yardımcı olacak. Rolls-Royce Power Gearbox test tesisinde, yeni motorun test edilebilmesi ve motorun teknik özelliklerinin doğrulanması için de çalışmalar yapıldı.

 

Rolls-Royce tamamen elektrikli ve hibrit elektrikli uygulamalar için komple güç ve tahrik sistemleri geliştiriyor. Tasarım aşamasında olan sistemler, güç elektroniği ve kontrol sistemleri aracılığıyla güç üretimi ve enerji depolamadan  elektrik motorlarına kadar en son teknolojileri içeriyor.