Sosyal Medya

Kripto Para

Ronaldinho, resmi NFT’si için SHIRTUM ile anlaştı!

Sporcuların ve kulüplerin spor hatıraları için küresel NFT pazar yeri uygulaması Shirtum, Ronaldinho ile yaptığı yeni bir anlaşma ile futboldaki küresel varlığını geliştirmeye devam ediyor.

Ronaldinho, resmi NFT’si için SHIRTUM ile anlaştı!

Sporcuların ve kulüplerin spor hatıraları için küresel NFT pazar yeri uygulaması Shirtum, Ronaldinho ile yaptığı yeni bir anlaşma ile futboldaki küresel varlığını geliştirmeye devam ediyor.

El Gaúcho, yirmi yıllık kariyerinin en önemli anlarına dayanan NFT koleksiyonu geliştirilen ilk Ballon d’Or ödülü kazananı olacak.

Bu anlaşmanın amacı, Brezilyalı yıldızın şanlı kariyerini NFT formatında şifrelenmiş özel içerik aracılığıyla dijitalleştirebilmesi. Bu NFT koleksiyonu, taraftarların Barça yıldızının en ikonik anlarından bir parçaya sahip olmalarını sağlayacak.

Brezilyalı efsane futbolcu için bu anlaşma, en iyi anlarını birinci ağızdan anlattığı NFT’si sayesinde takipçileriyle dijital bir platformda doğrudan bağlantı kurmanın yeni bir yolunu sağlıyor.

Ronaldinho, Barselona merkezli bir Andorra şirketi olan Shirtum ile anlaşma imzalayan yirmiden fazla oyuncudan biri. Kurucusu ve CEO’su David Rozencwaig, Boca Juniors ve River Plate’in eski Dijital Direktörü tarafından yönetilen proje, ana yatırımcısı ve ortağı olarak Arjantinli yıldız Papu Gómez’i içeriyor.

NFT, (Takas Edilemez Token), benzersiz, kopyalanamaz ve değişmez dijital varlıktır. Bu varlıklar yalnızca Shirtum aracılığıyla satın alınabilir çünkü tüm işlemler Shirtum blok zincirinde kayıt altında tutulur. Shirtum blok zinciri, sporculardan ve kulüplerden özel içerikle bu resmi NFT’lerin izlenebilir bir mülkiyet kaydının olması için dijital işlemleri herkese açık olarak belgeler.

Geçtiğimiz Temmuz ayında piyasaya açılan Shirtum, 3 ayda 3 milyon doların üzerinde finansman sağlayarak 20’den fazla sporcuyla anlaşma yaptı. Türkiye’nin en büyük futbol kulüplerinden Galatasaray ile de NFT koleksiyonları yapan şirket, Copa Libertadores kazananı San Lorenzo takımı ile de çalışıyor. Hem kariyerini birinci şahıs olarak paylaşan sporcular hem de tarihlerini NFT formatlarında dijitalleştiren spor kulüpleri ile yakın zamanda küresel etkiye sahip yeni anlaşmalar bekleniyor.

Shirtum’un web platformunun yanında, hayranların bu dijital hatıraları hem doğrudan spor efsanelerinden hem de kullanıcılar arasında ikincil bir pazarda toplayabileceği, satın alabileceği ve satabileceği iOS ve Android için uygulamaları da piyasaya sürülecek.

Shirtum, Eylül ayının sonunda piyasa arzının ilk haftasında 500.000 USD değerinde NFT satmayı başardı. Papu Gómez, Ivan Rakitic, Javier Saviola, Lucas Ocampos, Diego Perotti, Alberto Moreno, Marcelo Guedes ve Nico Pareja gibi birinci sınıf oyuncuları, taraftarların koleksiyonlarına ekleyebilmeleri için bir araya getirerek, her birinin kariyerlerini ve dijital hatıralarını paylaşmalarını sağladı.

Bu spor hatıralarında, oyuncuların her biri kariyerlerinin en duygusal anlarını birinci ağızdan anlattı. Ivan Rakitic’in lansmanında NFT’ler 3 dakikada tükendi. NFT’nin her birimi 300 EUR değerinde başlangıç fiyatına sahipti ve bu lansmanda toplam 800 NFT satıldı.

1 Ekim’de, bu dijital oyuncu hatıralarının satışına dünyada benzersiz bir şey eklendi: İlk kez bir spor kulübü tarihinin bir parçasını dijitalleştirdi ve hayranlarına sundu. Türkiye’nin en çok ödül alan kulübü Galatasaray, Shirtum aracılığıyla kurucusu Ali Sami Yen’in vizyonunu NFT’ler sayesinde dijital bir varlığa dönüştürdü. 1.850 EUR fiyatındaki 100 Efsanevi NFT bir dakikadan kısa sürede tükendi ve halihazırda kullanıcılar arasında pazarda üç kez daha satılarak, spor ve kripto dünyasında bir dönüm noktası oldu.