Kasım 3, 2025




Samsung, Toyota ile iş birliğini genişletiyor

Samsung, Toyota ile iş birliğini genişletiyor

 

Samsung Electronics ve Toyota arasındaki iş birliği, dünya çapındaki Toyota bayilerini dijitalleştiren 23.000 adet dijital signage ve uzaktan yönetim yazılımının teslimiyle genişletildi. Küresel ticari ekran pazarında 2025 yılının ikinci çeyreğinde pazardaki yükselişini sürdürüyor.

 

Samsung Electronics, dünyanın en çok satan otomobil üreticilerinden Toyota Motor ile mevcut iş birliğini genişlettiğini duyurdu. Bu ortaklık, Samsung’un dijital signage çözümlerini kilit pazarlardaki yeni Toyota bayilerine taşıyacak. Büyüyen iş birliği, 2025 yılı başında Toyota’nın Avrupa’da 40 ülkede 1.250 bayisinin başarıyla tamamladığı büyük ölçekli dijital dönüşüm programının devamında geliyor. Tüketicilerin araba alımlarında tercih ettiği kanal, online araştırmalardan fiziksel mağaza ziyaretlerine doğru eğilim gösteriyor. Bu ortaklık, geleneksel satış noktalarını dinamik ve dijital olarak geliştirilmiş ortamlara dönüştürerek sorunsuz ve bağlantılı bir müşteri deneyim yolculuğu oluşturmayı hedefliyor.

Samsung Electronics Görsel Ekran (VD) İş Birimi Başkan Yardımcısı ve Kurumsal İş Ekibi Başkanı Hoon Chung, “Otomobil bayilerinin dijitalleşme trendi küresel olarak hız kazanıyor ve dijital signage’lar bu değişimde kilit bir rol oynuyor. Toyota Motor ile ortaklığımız sayesinde dünya çapındaki müşterilerimiz için otomobil satın alma sürecini hızlandıran yenilikçi çözümler sunmaktan gurur duyuyoruz. Ayrıca küresel olarak çeşitli pazarların ihtiyaçlarına göre uyarlanmış, farklılaştırılmış teknolojiler geliştirmeye de kararlıyız” dedi.

Toyota, bayilerinin deneyimini geliştiriyor

Samsung, Avrupa, Orta Doğu ve Bağımsız Devletler Topluluğu (BDT) genelindeki Toyota bayilerinde yaklaşık 23.000 adet dijital signage konumlandırdı ve bu, şirketin bugüne kadarki en kapsamlı ticari tabela projelerinden birini oluşturuyor. Danışma kabinleri, araç teşhir alanları ve müşteri bekleme salonları da dahil olmak üzere Toyota’nın dijital bayilerinin önemli alanlarına bir dizi Samsung dokunmatik ekran ve iç mekan LED ekranı yerleştirildi. Bu ürünler arasında, 43 ila 98 inç arası 4K UHD ekran serisi olan QMC Serisi yer alıyor. Bu seri, parlaklığa karşı dirençli paneli ve düzgün kenarlıklar sayesinde dikey veya yatay kullanım için etkileyici bir görüntü sunuyor. Seri, çevre performansıyla da EPEAT Gümüş sertifikasına sahip. Toyota dijital bayi müşterileri, Samsung Dijital Signage ekranları aracılığıyla araç modellerine göz atabilir, ürün özelliklerini görüntüleyebilir ve mevcut teklifleri doğrudan inceleyebilir. Dokunmatik arayüzler, gerçek zamanlı özelleştirme olanağı sunarak ziyaretçilerin ideal araç konfigürasyonlarını ekranda oluşturmalarına yardımcı oluyor. Bu dijital araçlar, daha etkileşimli ve verimli bir alışveriş deneyimini destekleyerek, personelin rutin ürün açıklamalarından daha kişiselleştirilmiş müşteri görüşmelerine odaklanmasını sağlıyor.

Uzaktan yönetim, kurumsal düzeyde güvenlik

Tüm dijital bayi ekranları, Samsung’un hepsi bir arada uzaktan cihaz yönetim çözümü olan MagicINFO™ tarafından destekleniyor. Bu çözüm, Toyota ekiplerinin ekran performansını izlemesine ve ekran ağı genelindeki sorunları merkezi bir kontrol panelinden gidermesine olanak tanıyor. Bu kurulum, donanımın kontrol edilmesine, kesinti süresinin en aza indirilmesine ve yerinde destek gerektirmeden çalışılmasına yardımcı oluyor.

Kurumsal düzeyde güvenlik önlemleriyle geliştirilen MagicINFO™, İngiliz Standartları Enstitüsü (BSI) tarafından ISO/IEC 27001:2022 ve ISO/IEC 27701:2019 sertifikalarına sahip. Bu sertifikalar, Samsung’un güvenli ve gizlilik odaklı dijital signage yönetimine olan bağlılığını vurguluyor. Toyota Motor Avrupa İş Dönüşümü ve Marka Deneyimi Müdürü Dirk Christiaens, “Samsung’un dijital signage’larını bayilerimize getirmek, müşteri yolculuğunun her noktasında gerçek bir değer kattı. Araba satın alma yolculuğunun birden fazla aşaması var ve mükemmel bir müşteri deneyimi sunmak için doğru bilgileri doğru zamanda iletmemiz gerekiyor. MagicINFO aracılığıyla ekranlarımızı gerçek zamanlı olarak uzaktan yönetebilme özelliği, dijital bayilerimizdeki müşteri etkileşimini önemli ölçüde artırdı” dedi. Omdia’nın yakın tarihli bir raporuna göre, küresel dijital signage pazarının 2029 yılına kadar 12,6 milyar dolara ulaşması bekleniyor. 2025’in ikinci çeyreğinde Samsung, ticari ekran pazarında yükselişini sürdürüyor.